Rolex GMT-Master 6542 white Pan Am til salgs på Finn

Avtalte med han en gmt master 2 på finn.no.
Ble enige om prisen, han sa at det kostet 520 kr å sende den med express post! Dette visste han da han nylig hadde sendt en daytona til Oslo.
Jeg sa at jeg kan ta kjøreturen til torvastad og det var greit for han.
Eneste problemet er at jeg reiser på mandag og blir vorte i 2 uker.
Ble enig med han om å overføre 5000 kr så skulle han holde av uret.
Fikk navn , Nr , adresse og et par bilder av han om hvor han bor.
Han sa at han hadde hatt Norges største samling på 78 rolexer en gang i tiden.

Han sier at han er pensjonert flykaptein og at han har operert en lunge og er mye på sykehus pga dette.

Goodbye 5000kr!
 
Han sa at han hadde hatt Norges største samling på 78 rolexer en gang i tiden.

Han sier at han er pensjonert flykaptein og at han har operert en lunge og er mye på sykehus pga dette.

Kan godt hende at det stemmer, men jeg tviler. Problemet er at bildene han bruker, og som han påstår er tatt hjemme på stuebordet, er hentet fra diverse klokkeselgere i Asia.

Jeg frykter at du kommer til å få bruk for litt kung-fu her, Bruce Lee.
 
Ville nok vært litt forsiktig her. Men nå jeg er av den typen som liker og være litt overforsiktig når det gjelder kjøp og salg. Spesielt av dyre ting som klokker. Ville nok heller ventet til du kommer hjem igjen og sett hva han har da, eventuelt sett om det dukker opp en GMT her inne for salg isteden. Det er mine 2 cent ihvertfall. Lykke til videre med klokkekjøp :)
 
Ville nok vært litt forsiktig her. Men nå jeg er av den typen som liker og være litt overforsiktig når det gjelder kjøp og salg. Spesielt av dyre ting som klokker. Ville nok heller ventet til du kommer hjem igjen og sett hva han har da, eventuelt sett om det dukker opp en GMT her inne for salg isteden. Det er mine 2 cent ihvertfall. Lykke til videre med klokkekjøp :)

Visdomsord. Kommer alltids flere klokker.
 
Enig med de andre over her, en GMT master er ikke så sjelden at du er avhengig av å få lagt den av om det ikke passer å handle den nå. Det er godt mulig at Rolf er helt legit, men denne saken med de siste urene han har lagt ut har sådd tvil for min del. Jeg ville avventet til du kommer hjem igjen.
 
Dersom storyen hans er ekte er det jo i det store og hele bare nerder som oss som legger merke til at bildene er "stock photo" og det ville jo gitt mening om han ikke orket å løpe opp og ned av et bankhvelv med en lunge i manko.

Det er dog såpass sjeldne saker vi snakker om i den andre tråden (spesielt siden det jo ikke engang er sikkert at klokken faktisk finnes) at man må bli litt skeptisk.
 
Dersom storyen hans er ekte er det jo i det store og hele bare nerder som oss som legger merke til at bildene er "stock photo" og det ville jo gitt mening om han ikke orket å løpe opp og ned av et bankhvelv med en lunge i manko.

Det er dog såpass sjeldne saker vi snakker om i den andre tråden (spesielt siden det jo ikke engang er sikkert at klokken faktisk finnes) at man må bli litt skeptisk.
Enkelte av de klokkene han har lagt ut er det vel ikke andre enn nerder som oss som vurderer å kjøpe heller. Slike klokker er for de helt spesielt interesserte, og man må nesten regne med at det blir gjort en del research. Er det forresten noen som har fått prisantydning på den GMT masteren?
 
Enkelte av de klokkene han har lagt ut er det vel ikke andre enn nerder som oss som vurderer å kjøpe heller. Slike klokker er for de helt spesielt interesserte, og man må nesten regne med at det blir gjort en del research. Er det forresten noen som har fått prisantydning på den GMT masteren?

Er ikke uenig med deg altså. Men om man faktisk har en slik samling og man faktisk ligger på sykehuset etter en operasjon kan jeg forstå det som midlertidige bilder. Er dog ikke sånn at jeg har godfølelsen i denne saken...
 
Jeg er ingen tilhenger av og henge ut folk i offentlighet. Men jeg syntes storyen til Rolf høres litt for "fantastisk" ut. Hvis han sitter på alle disse klokkene bør han ha såpass god økonomi at han kunne fått noen til å løpe ærender for han. F.eks et advokatfirma. Og han påstår at bilder som helt klart er lånt på nettet er hans egne...... Men jeg har tatt feil før.
 
Mulig Rolf har alt på "stell" men i og med at det er minste tvil, hadde jeg droppet denne og ventet på en annen GMT, de dukker stadig opp. Alternative måtte være F2F hos en AD.
 
Redigert:
Jeg er ingen tilhenger av og henge ut folk i offentlighet. Men jeg syntes storyen til Rolf høres litt for "fantastisk" ut. Hvis han sitter på alle disse klokkene bør han ha såpass god økonomi at han kunne fått noen til å løpe ærender for han. F.eks et advokatfirma. Og han påstår at bilder som helt klart er lånt på nettet er hans egne...... Men jeg har tatt feil før.

Ikke uenig dette heller.

Har bare lyst til å få noe mer håndfast på "trykk" i den ene eller andre retningen, jeg tror ikke jeg kan gå god for at lånte bilder og rar story alene er godt nok til å 100% bastant påstå noe som helst. Ikke at du har gjort det, men synes bare vi må la ting spille seg ut litt her og håpe at folk kan være forsiktige i mellomtiden. For det er absolutt en av de tilfellene hvor det hele virker for utrolig til å stemme og da er det jo gjerne sånn.
 
Dere som er interessert, få et MMS/e-post bilde med klokken på dagens avis...

Av en eller annen grunn, stoler jeg på Rolf bortsett fra det med bilde på stuebordet. Vet ikke hvorfor...så ikke ta det bokstavlig. Jeg vil ikke ha skylda om noen blir lurt. ;)
 
Slike klokker er for de helt spesielt interesserte, og man må nesten regne med at det blir gjort en del research. Er det forresten noen som har fått prisantydning på den GMT masteren?

Intet hadde vært morsommere enn om det fantes et genuint eksemplar av en hvit GMT i Norge. Ingen er sikre på at de faktisk eksisterer, så om Rolf får sin hvite hval bekreftet fra Sveits snakker vi antagelig om sjusifret beløp. MilSubs blir rene hyllevaren i forhold.
 
Snakket med Rolf på telefon og han virket veldig oppriktig.
Men er så usikker på å overføre de 5000 kr.
Kommer til å foreslå følgende for Rolf,
Jeg tar kjøreturen til han når jeg kommer tilbake fra ferien og kjøper klokken etter å ha sett på den fysisk.
Han bor i torvastad, er det ikke i nærheten av Lervik i Haugesund?
Selv om jeg får se på klokken er det jo min første rolex, så jeg kan jo fortsatt bli lurt.
Kan den sertifiseres av Lervik ?
 
Jeg blir utrolig overrasket dersom denne selgeren har noe som helst å selge. Han har en haug med klokker på Finn, både nye og gamle. Ingen av dem, ikke en eneste en, er representert ved originale bilder.
 
Det er vel bare en ting å gjøre hvis man i det hele tatt vurderer å handle med Rolf, og det er personlig oppmøte. Jeg ville i hvert fall ikke overført noe som helst til denne mannen.
 
Dere må også huske her at Rolex-ekspertene spriker helt når det gjelder om disse hvite GMT'ene faktisk eksisterer, og hva som eventuelt er den korrekte spec'en. Ekstremt risikabelt å kjøpe noe slikt altså.
En "vanlig" plexibezel gmt koster vel noen hundre tusen kroner. En hvit blir som en enhjørning å regne.. Er klokken ekte, og er denne karen en samler som han påstår, så kan jeg ikke fatte og begripe at denne klokken skal selges lokalt.
 
Jeg fikk telefonnummeret, og det stemmer ikke overens med navnet ''Rolf''. Er en person ved navn Tatyana.