Rolex GMT Master II Ceramic BLRO "Pepsi" i hvitt gull, 2014-modell

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Sted
Gullkysten
Rolex-GMT-Master-II-Red-Blue-116719-BLRO-11.jpg

:cool:

Jeg synes den blåfargen grenser til lilla på mange bilder. Lurer på hvordan den er. Jeg fikk faktisk veldig mer lyst på en gammel Pepsi etter å ha sett denne, men er vel bare bitterheten i meg som snakker fordi den er i hvitt gull :mrgreen:

Merkelig hvor lite denne klokken har blitt diskutert her på sonen utenom et par referanser fra Baselworld-tråden. På TRF ble klokka diskutert grundig en periode, og flere mente de skulle kjøpe den. Gleder meg til første unboxing :)

Det var jo mange som ønsket seg en GMT II pepsi til årets Baselworld, men etter at Rolex annonserte den i hvitt gull har det vært veldig stille rundt klokka her på forumet. Mon tro om skuffelsen er stor for mange? Meg inkludert.

Jeg lurer litt på hvordan det kommer til å bli med denne klokken. Jeg irriterer meg litt over at Rolex valgte å slippe denne i hvitt gull. Ikke fordi klokken i seg selv ikke er vakker, for det er den, men det blir svært mye vanskeligere å forsvare kjøpet. I hvertfall for samvittigheten og lommeboken.

På den annen side er jo en sports-Rolex i hvitt gull veldig stealth da. Kun kjennere og du selv som skjønner hva det dreier seg om. Jeg synes det er en svært attraktiv tanke. Jeg har ikke et stort behov for å gå med gullklokke da det ikke kler stilen min, men følelsen av gull på armen har jeg ikke noe imot. Her kommer den nye pepsien inn. Det er også dette som gjør smurfen så interessant i mine øyne.

Det var nå litt av mine tanker rundt dette vidunderet som jeg er sikker på mange har synspunkter på. Håper på en god diskusjon :)

[video=youtube;p4SpOwHr_Bg]https://www.youtube.com/watch?v=p4SpOwHr_Bg[/video]

Jeg tror faktisk ikke de hadde klart å dekke behovet for en ny pepsi i stål, det hadde hvertfall blitt vilt

Jeg er en av de som har håpet på en ny Pepsi i flere år. På den ene siden veldig glad for at den kom, på den andre siden skuffet over at den ikke kom i stål. At den kun kommer i gull gjør at den er utelukket for min del på veldig mange år.

Ser den fordelen med hvitt gull at man da går under radaren, men synes egentlig at en klokke i gull skal være tro mot gullet sin egen farge.

Slik jeg ser det har Rolex gjort den nye pepsi'en veldig vanskelig å oppnå for fans flest. Det er i grunnet et veldig merkelig trekk fra dem ettersom de vet at det er fansen som har etterspurt en kjeramisk pepsi bezel. Jeg tror endel utenforstående ser på Pepsi som litt merkelig og rar. Rød og blå er i utgangspunktet ikke farger som går spesielt bra sammen. Derfor skal det litt til å like Pepsi-bezelen.

Irriterende nok tror jeg Rolex sitt valg av hvitt gull til den nye pepsi-bezelen kommer til å gjøre klokken desto mer attraktiv for fansen.

Spørsmålet blir jo om hvor bra salget blir og om de klarer å få tilbake omkostningene sine på utviklingen av en tofarget bezel. Og hvis ikke, vil de da slippe klokken i stål?

Kanskje den ville redusert salget for GMT med blå/svart bezel? Ved å slippe den i hvitt gull, så treffer de vel en annen kundegruppe vil jeg tro. Vill gjetting...

Hm, lurer på hvor mange forskjellige modeller av den "tidligere" pepsi`en man kan få for 280 000,-:confused:

EDIT: Bruke dem kan man også ift en rolex sportsmodell i platina...

Er helt sikkert en ganske god gjennomtenkt tanke bak at den slippes i hvitt gull, men uber-kjipt for de som meg, som måtte selge hele samlingen, og fortsatt ikke ha helt nok. Og noen en-klokke-mann er det lenge siden jeg forstod at jeg aldri vil bli. Så, da ble det ikke noen C-Pepsi da. Faktisk den modellen jeg har sett MEST frem til på laaang tid. Til og med mer enn 40mm SD ...Men plutselig så ble jo den "billig" i forhold i hvertfall, om man skal velge å se lyst på det;)

Jeg har vært i kontakt med norsk AD og han antyder 220 inkl rabatt. Men det er klart, rabatter får man ikke hos Bjerke. Heller er lite påslag andre veien som antydes over.