Jeg har hatt store kvaler angående Rolex.
Jeg har nylig passert 40 - blir vel faktisk snart 41- og Rolex har bestandig vært helt fullstendig uaktuelt for meg.
Dette er merket som "alle" kjenner igjen og "alle" har en mening om. Merket fremstår for alt jeg -egentlig - er imot. Akkurat derfor bestemte jeg meg for å unngå Rolex for en hver pris.
Det begynte med en Daytona for noen år siden som jeg fikk i gave i forbindelse med et vellykket prosjekt - ga meg aldri godfølelsen. I år kjøpte jeg en vintage DJ som var svært, svært pen - kjente at her var det bra. Jeg trengte en beater for Patek'en - kjøpte en Explorer I.
Og da var det gjort!
Det er noe eget med ultrakonservativt design med et urverk som antagelig tåler en atomkrig. Man kjenner at klokken er uovervinnerlig! Kanskje de "andre" hadde rett. Kanskje er Rolex veien til den ultimate klokke? Vet ikke - og konkluderer ikke.
Jeg er plutselig den lykkelige eier av 5 Rolexer. Akkurat nå er jeg mest betatt av DJ II - har du tatt en titt på den?
Uansett så er det eneste riktige for deg å prøve alle de du tror du liker - og de du kanskje liker. Kanskje ikke engang drømmeklokken er listet opp blant alternativene? Hvis du bor i Oslo eller i nærheten så kan du jo komme på neste GTG - masse drømmeklokker å prøve