Rolex / Omega "dilemma"

The Player: min 116610LN er nå faktisk lagt på hyllen kan det virke som. Liker så godt DJ2 at det er den jeg velger hver morgen. Lurer på å bytte til samme blå skiven som du har. Er du fornøyd med den? Lervik gjør det gratis innen et år sier han. God service!

Value for money. Det mener jeg Rolex handler om. Det er knallgodte, presise urverk i (alle?) modellene, de fleste modellene er i tillegg tidløse og på meg er de aller fleste modeller meget behagelig på hånden.
Mao vanskelig å trå feil :)

Knallgod kvalitet og meget behagelige på hånden. Denne komforten gjør at de lett blir til et førstevalg når du går ut av dusjen hver morgen.
02962068-74d6-e7a7.jpg

Kjøp en brukt Rolex 116610LN, du får dette fra kr 40.000,- som er godt innenfor ditt budsjett.
Da får du en klassiker med en imponerende historie :cool:

Lykke til!

The Player: min 116610LN er nå faktisk lagt på hyllen kan det virke som. Liker så godt DJ2 at det er den jeg velger hver morgen. Lurer på å bytte til samme blå skiven som du har. Er du fornøyd med den? Lervik gjør det gratis innen et år sier han. God service!

Svært fornøyd med blå skive - skinner og glitrer med lyset:D

Men, jeg synes jo at den du hadde var flott - forstod det slik at du hadde ett år på å bestemme deg? Da er det vel fornuftig å vente så lenge som mulig før du eventuelt bytter?

Til trådstarter : beklager "off-topic" svar her. Ikke meningen å kuppe tråden - men som du sikkert ser så engasjerer disse klokkene og valgene. Jeg tror at du har lest min mening allerede mellom linjene....

mine "2 cents" til trådstartern;
1. Se mer på hvilken klokke som "smiler til deg" og passer best på vristen. Eks DSSD, Omega 9300 chrono og Milgauss passer meg ikke på vristen med sin kassedesign men Sub og GMT eller PO42mm er topp
2. Rolex øker i verdi med tiden, Omega synker
3. Rolex er "Harry" men oppveies av solid kvalitet som håller i mangen år

kent-2-cents.jpg

Jeg har hatt store kvaler angående Rolex.
Jeg har nylig passert 40 - blir vel faktisk snart 41- og Rolex har bestandig vært helt fullstendig uaktuelt for meg.
Dette er merket som "alle" kjenner igjen og "alle" har en mening om. Merket fremstår for alt jeg -egentlig - er imot. Akkurat derfor bestemte jeg meg for å unngå Rolex for en hver pris.

Det begynte med en Daytona for noen år siden som jeg fikk i gave i forbindelse med et vellykket prosjekt - ga meg aldri godfølelsen. I år kjøpte jeg en vintage DJ som var svært, svært pen - kjente at her var det bra. Jeg trengte en beater for Patek'en - kjøpte en Explorer I.

Og da var det gjort!

Det er noe eget med ultrakonservativt design med et urverk som antagelig tåler en atomkrig. Man kjenner at klokken er uovervinnerlig! Kanskje de "andre" hadde rett. Kanskje er Rolex veien til den ultimate klokke? Vet ikke - og konkluderer ikke.

Jeg er plutselig den lykkelige eier av 5 Rolexer. Akkurat nå er jeg mest betatt av DJ II - har du tatt en titt på den?

Uansett så er det eneste riktige for deg å prøve alle de du tror du liker - og de du kanskje liker. Kanskje ikke engang drømmeklokken er listet opp blant alternativene? Hvis du bor i Oslo eller i nærheten så kan du jo komme på neste GTG - masse drømmeklokker å prøve:D

Artig at du sier at du har vært tvilsom til Rolex før, for akkurat det har jeg også vært så og si hele tiden inntill "nylig". Dvs Rolex har for meg stått for mye av det jeg missliker. La meg forklare (og vet jeg nok tråkker noen på tærne her, men skitt la gå, får heller tåle litt kritikk tilbake da:p) Rolex kan vel knappest sies å være noen store inovatører når det kommer til eget urverk og komplikasjoner. Så vidt meg bekjent så er vel den nye Sky-Dwelleren den første Rolexen som har noen særlig "revlusjonerende" komplikasjon. Og når enkelte samlere går helt bananas over gamle defekte (aka Tropic dial/spider dial etc=dårlig lakk som ikke tåler sollys eller tritium som krakelerer) og disse plutselig er mye mer verdt enn en helt ny feks Sub-C med opdatert urverk osv, ja da stillte jeg meg noe tvilende om det var den "klubben" jeg ville være en del av. Og så er det jo tross alt det da, at Rolex jo er og blir verdens sannsynlig mest kjente klokkemerke. Alle vet jo hva det er. Og når ikke-invidde har hørt at jeg vurderer en Rolex, så får jeg komentarer som "ja, det er jo verdens beste klokke det ..." Og det er det vel ikke, hvis noen klokke kan sies å være DEN beste. Og alle disse som kjøper seg en Sub bare fordi det utstråler suksess og at du er vellykket, uten at de har peiling på hva de egentlig har på armen. Når alt dette er sagt, så skjønner jeg at flere sikkert tenker "hva? er ikke dette samme karen som sa han ville ha en Rolex da??" Hehe, og jo det er det. For som tidligere nevnt, så handler klokker for meg om den følelsen jeg får av å ha den på armen, og å se på den en haug av ganger ila dagen uten nødvendigvis for å se hva klokka er. Fordi jeg verdsetter godt design og ikke minst godt håndtverk. Samtidig så har vel alle disse tingene jeg ikke "liker" med Rolex en hvis påvirkning på meg også. Og selv om jeg helt klart kjøper klokker for å tilfredstille egen smak, så er det jo litt artig når folk sier "hmm, den klokka der var fin ..." Er jo i det minste en glimrende åpning for meg å få liret av meg en halvtime med urverk-relatert snakk, som svært få bryr seg om, hehe.
Men jeg har nå etterhvert endret mening ang Rolex da, og disse som absolutt skal ha sine Tropical/spiders (defekte) gamle Rolexer, de får vel samme godfølelsen som jeg får av nyere ting. Så da skal ikke jeg dømme (men de kan ha dem for seg selv for min del)

Ang GTG som du nevner The Player, så hadde det vært veldig artig, og bor i Asker. Har jo og noen klokker selv som jeg ikke tror det er så mange av her på TS. Og absloutt vært morsomt å snakket klokker med likesinnede.

The Player: min 116610LN er nå faktisk lagt på hyllen kan det virke som. Liker så godt DJ2 at det er den jeg velger hver morgen.

Knallgod kvalitet og meget behagelige på hånden. Denne komforten gjør at de lett blir til et førstevalg når du går ut av dusjen hver morgen.
02962068-74d6-e7a7.jpg

Nå er jeg litt usikker på hva som faktisk er førstevalget når du kliver ut av dusjen ;)

Kos deg videre i natten med Cola'n og lykke til med "unbox" når den tid kommer (ref. SP ;) )

Rolex er jo bare krampekjedelig, alle og enhver på annethvert gatehjørne har jo en Rolex på armen......
Hvis fornuft å trå til med noe annet, klokkeverden er jo uendelig mye mer enn Rolex og Omega.

Ps. Takk for sist forresten, gi meg en pling hvis du skal kvitte deg med CSAR

Steind

Hehe, jo enig i at klokkeverdenen er så mye mer enn Rolex og Omega, og har jo over 20 klokker hvor ingen av dem er hverken Rolex eller Omega, så mye annet bra også. Men har man først fått en itch, så må den nesten kløes.

Og CSAR`en går nok ikke ut av samlingen dessverre. En av to jeg aldri blir å kvitte meg med:D
Sommer12Rondane26.jpg

Svært fornøyd med blå skive - skinner og glitrer med lyset:D

Men, jeg synes jo at den du hadde var flott - forstod det slik at du hadde ett år på å bestemme deg? Da er det vel fornuftig å vente så lenge som mulig før du eventuelt bytter?

Til trådstarter : beklager "off-topic" svar her. Ikke meningen å kuppe tråden - men som du sikkert ser så engasjerer disse klokkene og valgene. Jeg tror at du har lest min mening allerede mellom linjene....

Null stress, vi snakker jo fortsatt klokker her, og bare hyggelig at det var en tråd som engasjerte. Og ja, fikk dine cents og ja;)

Ang GTG som du nevner The Player, så hadde det vært veldig artig, og bor i Asker. Har jo og noen klokker selv som jeg ikke tror det er så mange av her på TS. Og absloutt vært morsomt å snakket klokker med likesinnede.

Det har faktisk vært snakket om en gtg, og i så fall anbefaler jeg deg å stille slik at du kan prøve forskjellige merker og modeller. Det er et hav å velge i, og jakten er særs gøyal :)

Gå for et Rolex sportsur, kan ikke gå galt uansett modell! En 116610 vil koste 90-100k om 9-10 år! (er så sikker på det at jeg vedder et av mine mange Rolex ur på dette, noen som vil vedde i mot ;) )

Omega kan du kjøpe på hvert gatehjørne....

AW:)

Rolex produserer vel mer ur enn Omega per år? Ville ikke brukt eksklusivitet som et argument for å kjøpe Rolex.

Kjøp den som sitter best på. Ikke tenk på value for money, følg hjertet.

Kjøp en sub eller seadweller - ny eller gammel, det blir et ur du kan ha som en keeper. Just my 2 cent after 28 years with a SD triple 6.
Tom

P: "Selger de Rolex på City Nord?"
A: "Eh, nei"
P: "Selger de Omega på City Nord?"
A: "Eh, ja"

End of discussion fra lillebror ang. Rolex vs. Omega.

Postet med Nokia 5110 via SMS

Det har faktisk vært snakket om en gtg, og i så fall anbefaler jeg deg å stille slik at du kan prøve forskjellige merker og modeller. Det er et hav å velge i, og jakten er særs gøyal :)

Ja fikk akkurat en hyggelig PM fra The Player ang GTG her (tidspunkt fortsatt ubestemt) så skal absloutt få med meg det. Utrolig nok så blir vel det første gang jeg da vil treffe flere med samme interesse F2F, da alt annet har jo gått via eteren, og jeg har vært klart mest aktiv på andre internasjonale forum.

Men misstenker at det fort kan bli dyrt dette her, hehe. For har man satt grensen på 45.000,- så er jo 50.000,- bare litt mer, og 60.000,- er jo ikke SÅ mye mer heller, osv.Hehe. Men absolutt artig å få se og høre hva folk har for inspirasjon ja.

Er brukt aktuelt for deg?

Kan få en Daytona pent brukt for ca +- 50k :)

Er brukt aktuelt for deg?

Kan få en Daytona pent brukt for ca +- 50k :)

Brukt er ingen hindring sånn generelt nei.
Sikkert å banne i kirken dette, men aldri likt Daytona noe særlig dessverre. Men nå uttaler jeg meg utelukkende basert på bilder via nett, og har aldri fiklet med en. Så hvem vet, kanskje den kommer med på listen etter en GTG en gang?