En lang oppklaring, WP, med meninger du stort sett får stå for selv Jeg har andre syn, men det er ikke så veldig viktig.
Det eneste rådet jeg kan gi er:
Kjøp det uret du liker best på hånda, gi F i hva slags signaler du tror det sender ut. Folk flest bryr seg ikke.
Om du identifiserer deg med Stoltenberg bør du gå inn i politikken, om du identifiserer deg med James Bond trenger du en realitetsorientering. Om du liker Rolex, gå med Rolex, om du liker Omega, gå med Omega.
Hei Anders En smule ironi iblandet noen av mine fraser, var ikke meningen å utbrodere noe som kunne oppfattes som negativt angående spesifikke merker relatert til spesifikke stereotype personer eller typer. Når det gjelder hvem som har Rolex, være seg Stoltenberg, Skavland eller Thomas Giertsen, så var det bare de første personene jeg kom på i farten å ha sett med Rolex på armen og som er personer alle vet hvem er. Av disse tre er det jo bare en av dem som er over 50
En av de mest ikoniske Rolex av alle, den såkalte Daytona "Paul Newman", er jo ikke akkurat oppkalt etter en type som ble oppfattet som lite maskulin på sin tid, og modellen ble på dette tidspunktet oppfattet å være ganske stor og klumpete, sammenlignet med datidens trender. Rolex har nok antagelig sporet noe av når det gjelder de mange variasjonene av akkurat denne modellen, men det er nok bare for å tilfredsstille et stadig økende antall kvinnelige potensielle kjøpere. På de fleste andre modellene har de holdt seg ganske konservative, noe som Rolex kanskje er mest kjent for. Hvilket annet high-end brand klokkemerke holder seg med bare en kronografmodell i sin portefølje?
Forøvrig er kanskje den mest komfortable klokka jeg noensinne har prøvd på hånden, en DayDate II med presidentlenke. Den er helt fabelaktig og hadde jeg hatt råd...(disse finnes bare i gull og platina).
Enden på visa må være at siden FnuSnu99 spør forumet om tips/egne erfaringer/råd/anbefalinger, kall det hva du vil, så er det uansett hans personlige preferanse som til syvende og sist må være tungen på vektskålen.
Hva skal man med en klokka man synes er superlekker og stilig, hvis den er så ubehagelig å ha på håndleddet, at man ikke greier å bruke den over tid og atpåtil har brukt en liten formue på å anskaffe?
Finn et utvalg modeller du liker, prøv de, sorter ut de som er uaktuelle, og få for all del urmakeren til å justere lenka til perfekt størrelse for ditt håndledd, før du kjøper den, slik at du kjenner hvordan den virkelig er (hvordan "skoen" klemmer, eventuelt passer). Det må bli mitt endelige råd.