Rolex Submariner Appreciation tråd

At man poster en fake Rolex i en Appreciationtråd overrasker meg egentlig ikke…for det er jo en artig vri å si hadetpåbadet på.

http://rolexblog.blogspot.no/2008/11/ultra-rare-rolex-us-marine-prototype.html

Jeg tviler sterk at Antiquorum hadde tillat salget uten å ha sjekket med Rolex om denne... Men hvem vet?
http://www.antiquorum.com/catalog/l...d_facet=Rolex&browse_all=1&page=1&q=prototype
"They had a fax from Rolex Geneva to prove their claim....................but they were not at liberty to share it."
Hvem vet hvis det er sant: Men da, hvorfor Rolex har aldri bekreftet det motsatt?
Det er fortsatt diskutert siden en del andre dykket opp senere: Med rød markers... Disse er mer ofte pekket ut som falsk.
For min del vet jeg ikke helt: Jeg har ikke fulgt opp historien senere... Ikke noe hadetpåbadet der som du tror faktisk.
 
@Hammerfjord jeg har alltid hømistenkt at du hadde en secret crush på zerograph. Det har hvertfall jeg. Superfrustrerende at ikke disse er like vanlige som datejust:(
Page3-Ref-3346.jpg
Nei syns ikke at den "kaller meg" egentlig...
 
Redigert av en moderator:
Jeg tviler sterk at Antiquorum hadde tillat salget uten å ha sjekket med Rolex om denne...

Antiquorum i Patrizzi-tiden har vel ganske mange svin på skogen uansett.
Husker veldig godt å ha diskutert denne 1690 rundt 2005 med William Massena ( Rohr) og Marcello Pisani som begge var ganske klare på at dette var en fake.
ironisk nok ble William senere Antiquorums COO.


Men da, hvorfor Rolex har aldri bekreftet det motsatt?.
Det gjør de bare aldri.
 
Antiquorum i Patrizzi-tiden har vel ganske mange svin på skogen uansett.
Husker veldig godt å ha diskutert denne 1690 rundt 2005 med William Massena ( Rohr) og Marcello Pisani som begge var ganske klare på at dette var en fake.
ironisk nok ble William senere Antiquorums COO.



Det gjør de bare aldri.

Ja, jeg har aldri undersøket veldig dypp på denne: Lest nå en del på den japansk teori...
Jeg vet at Rolex kommer aldri ut på offentlig måte på noenting, men der, forstår jeg ikke hvorfor ingenting offisielt kom frem.
Da er det en fake og jeg kan bare viske ut bilden;)
 
Nå har jeg sagt mitt og trenge ikke mer å komme her for å si min mening om den meste perfekte klokke som fins på kloden.

Jeg har møtt mange mennesker med mange Rolexer, men tror aldri jeg hørt noen med mer enn et snev av klokkeinteresse hevde at Rolex lager de mest perfekte ur som finnes på kloden. Ingen er uenig med deg i at det objektivt sett finnes mange merker og modeller som har bedre finish, høyere kvalitet og ikke minst mer nyskapende design enn Rolex. Ingen kan heller krangle om at det finnes mange produsenter som gir mer klokke for pengene enn Rolex.

Men klokkesamling er bare i liten grad objektivt, og i stor grad subjektivt. Eksempel: Jeg har i løpet av de siste måneder solgt flere nyere, kostbare ur av høy kvalitet. De hadde fantastisk finish, var sjeldne, samlerverdige og nydelige, men ble sjelden brukt. Istedet ble det nesten alltid til at jeg valgte et slitt gammelt sportsur fra Rolex. Jeg har ingen problemer med å se galskapen i prissetting av vintage Rolex, og er selvsagt helt enig i at det finnes mye spennende nytt man kan få for de samme pengene. Men klokkesamling handler om hva man har lyst på, og jeg er for gammel og har drevet med dette for lenge til å handle fornuftig. Jeg blir mer glad av å kikke på håndleddet mitt når jeg har en gammel submariner der, enn når jeg ikke har det, og da kan det være så tullete det bare vil.

Beklager, @Fyrsten, for å ha fortsatt utenfor trådtema. Det jeg mente å si var:

 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Jeg har møtt mange mennesker med mange Rolexer, men tror aldri jeg hørt noen med mer enn et snev av klokkeinteresse hevde at Rolex lager de mest perfekte ur som finnes på kloden. Ingen er uenig med deg i at det objektivt sett finnes mange merker og modeller som har bedre finish, høyere kvalitet og ikke minst mer nyskapende design enn Rolex. Ingen kan heller krangle om at det finnes mange produsenter som gir mer klokke for pengene enn Rolex.

Men klokkesamling er bare i liten grad objektivt, og i stor grad subjektivt. Eksempel: Jeg har i løpet av de siste måneder solgt flere nyere, kostbare ur av høy kvalitet. De hadde fantastisk finish, var sjeldne, samlerverdige og nydelige, men ble sjelden brukt. Istedet ble det nesten alltid til at jeg valgte et slitt gammelt sportsur fra Rolex. Jeg har ingen problemer med å se galskapen i prissetting av vintage Rolex, og er selvsagt helt enig i at det finnes mye spennende nytt man kan få for de samme pengene. Men klokkesamling handler om hva man har lyst på, og jeg er for gammel og har drevet med dette for lenge til å handle fornuftig. Jeg blir mer glad av å kikke på håndleddet mitt når jeg har en gammel submariner der, enn når jeg ikke har det, og da kan det være så tullete det bare vil.

Beklager, @Fyrsten, for å ha fortsatt utenfor trådtema. Det jeg mente å si var:


Godt sagt. Jeg skulle forøvrig til å si noe om brune sko etter klokken 18, men jeg tror jeg lar være og istedenfor limer inn denne klassikeren til glede for nye lesere: http://www.tidssonen.no/forum/stil-12/brune-sko-etter-klokken-18-gammelmannsutbrudd-13512/ :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Off topic: @Hopalong tar alltid sine wristshots om morgenen i situasjoner der brune sko er korrekt.
@Auto Winder du må dra på deg buksene og snu skyggeluen riktig vei;)
 
Redigert av en moderator:
Det er en Sea Dweller...Ikke en Submariner. Og "Top notch" betyr at det fins ikke bedre, at det er "top of the top".
Og der Rolex er overgått av en del andre merker.
Til og med i dykkemodeller. Hufff....Rolexfeber kan bli verre enn ebola faktisk.

@Hammerfjord; at du refererer Rolex-interesse med et tragisk og dødelig virus som Ebola, sier mer om deg enn min entusiasme for klokker og dykkerklokker. Har selv vært dykker og har derfor et følelsesmessig forhold til klokker som er robuste og tåler en tur i havet. At jeg bruker uttrykket top-notch handler selvfølgelig om min subjektive opplevelse av klokkens opplevde kvalitet. Burde vært åpenbart selv for deg.

Leit at det "alltid" finnes elementer som deg som forsurer et ellers hyggelig forum. Kjenner jeg mister appetitten.
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Niiiiiice, din eller? :mrgreen:

I wish. :) Håpet å finne en flott (utuklet) 5513 svinner dessverre hver måned.

Men, en GasGasBones Zero Zero kan jeg jo bestille allikevel selv om jeg liker lenker best. Kjekt med GasGasBones Zero Zero (puh; forbanna langt navn, så jeg sier bare GGBZZ) som et alternativ til natoreim.

Man kan velge en del opsjoner (farger, kontrastsøm, etc) på GGBZZ, slik at den kan bli litt personlig. :)
 
Jubilee på Submariner er en stilig kombinasjon egentlig, noen her inne som har prøvd den ut? Gjerne på eldre submariners :D
5513jub800.jpg