Rolex Submariner Appreciation tråd

Noen av disse finnes nok i andre tråder også, men hva gjør vel det? :)
Her er i alle fall noen bilder av Rolex Submariner 116610LN i naturlig lys (solnedgang):

01-Zawatch-230774_zps8f3e3047.jpg


11-Zawatch-230792_zps838607db.jpg


03-Zawatch-230777_zps66460551.jpg


13-Zawatch-230794_zps9832d2ab.jpg


(Etter disse bildene gikk det opp for meg hvorfor folk trenger gullklokker, da har man jo den fine gyldne solnedgang-tonen hele tiden!)
 
  • Liker
Reaksjoner: KTS69
Hei folkens. Jeg har bestemt meg for å lære litt mer om Rolex siden jeg er ganske blank der. Ser at dere noen ganger skriver LN etter ref nr på submarinerne her, og noen ganger ikke. For det første lurer jeg på hva disse bokstavene betyr, og for det andre lurer jeg på hvorfor de noen gang inkluderes og andre ganger ikke. (Kan hende jeg tar feil, men ser ut til at det innimellom er samme ref nr med og uten disse bokstavene).

Om noen har et godt svar på dette eller en link til et utfyllende svar, hadde jeg satt pris på det :)

Eksempel: 116610LN
 
LN = Lunette Noire = sort sub. da Noir er sort på fransk
LV = Lunette Verte = grønn sub da Verte er grønn på fransk
@TubaTom - kult nick forresten.
 
Redigert av en moderator:
Selv om Rolex Submariner er den kjedeligste klokken jeg vet om for øyeblikket har jeg ingenting imot å se på video av den skrudd fra hverandre:eek: Kom over denne på 9GAG.
[video]http://9gag.tv/p/a5B0Z3/understand-why-rolex-submariner-is-expensive[/video]
 
Redigert:
For to år siden sa jeg at jeg aldri skulle ha Rolex. Nå ser samlingen sånn her ut. Kermit kom i dag! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 
He, he. Noe må man jo drømme litt om. Men, jeg er forsåvidt forsynt og har ingen konkrete planer om flere klokker. Men, plutselig får man kanskje et anfall.
 
He, he. Noe må man jo drømme litt om. Men, jeg er forsåvidt forsynt og har ingen konkrete planer om flere klokker. Men, plutselig får man kanskje et anfall.

Aahh.. Trodde du hadde kjøpt den. Når bildene er gode så regner man jo med at det er du som har tatt dem :eek:
 
Aahh.. Trodde du hadde kjøpt den. Når bildene er gode så regner man jo med at det er du som har tatt dem :eek:

Takk for det. :) Ble bare litt fascinert av dome på en 1680. Men - egentlig så liker jeg klokkene originale. Rykker litt i øyenbryna når jeg bruker natoreim en sjelden gang, for ikke å snakke om å eventuelt skifte ut plexi med cyclops med en dome. Ser nå pent ut på bilder, men usikker på om jeg kunne "levd" med det.

Jeg har blitt ultratradisjonell på mine gamle dager...
 
Ahh...Den Exploreren (1016 sant?) er skikkelig lekker! Om den noen gang skal ut tar jeg gjerne imot en PM! :)

Det er en 1016, ja. Tusen takk! Det er notert! ;) Tror ikke det blir aktuelt med det første. Er skikkelig fornøyd med den. Det er virkelig en keeper :)