Rolex Submariner Appreciation tråd

BAACCB83-F6E5-4964-B6ED-6E6F67087346_zps07g5o6g1.jpg

Meget bra...
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg har null peiling på Rolex og lurer på en ting dere sikkert vet. Ser at submariner kommer med minst to typer kasse, med smale eller brede lugs. Hvilke utgave har de brede lugsene?

Jeg synes den bærer litt større med bredere lugs og sub'n er utgangspunktet bittelitt for liten, hvis det er lov å si her ☺
 
Jeg har null peiling på Rolex og lurer på en ting dere sikkert vet. Ser at submariner kommer med minst to typer kasse, med smale eller brede lugs. Hvilke utgave har de brede lugsene?

Jeg synes den bærer litt større med bredere lugs og sub'n er utgangspunktet bittelitt for liten, hvis det er lov å si her ☺

Den nye maxicasen kom med modellene 114060 som er uten dato, og 116610 som er med dato. De med smalere lugs er modellene før dette.
 
Premium Quality:

IMG_20160226_214315_zpswgvqiisl.jpg


Submariner 16610LV Kermit

Edit:
Litt facts (og spm) om modellen:
-50 års jubileumsutgave for submariner
-produsert 2003-2006(?!)
-Større markører og minuttviser enn 16610 som/fra yachtmaster. (Dvs første sub med moderne maxidial med hvit gull rundt matkører?)
-Grønn besel og sort skive.
-Kalles gjerne Kermit (og maxi-sub eller Tuborg)
-116610LV tok over, med keramisk besel og grønn skive, og kalles Hulken..
 
Redigert:
Premium Quality:

IMG_20160226_214315_zpswgvqiisl.jpg


Submariner 16610LV Kermit

Edit:
Litt facts (og spm) om modellen:
-50 års jubileumsutgave for submariner
-produsert 2003-2006(?!)
-Større markører og minuttviser enn 16610 som/fra yachtmaster. (Dvs første sub med moderne maxidial med hvit gull rundt matkører?)
-Grønn besel og sort skive.
-Kalles gjerne Kermit (og maxi-sub eller Tuborg)
-116610LV tok over, med keramisk besel og grønn skive, og kalles Hulken..


16610LV produsert 2003 - 2010 - hvis jeg husker rett;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Premium Quality:

IMG_20160226_214315_zpswgvqiisl.jpg


Submariner 16610LV Kermit

Edit:
Litt facts (og spm) om modellen:
-50 års jubileumsutgave for submariner
-produsert 2003-2006(?!)
-Større markører og minuttviser enn 16610 som/fra yachtmaster. (Dvs første sub med moderne maxidial med hvit gull rundt matkører?)
-Grønn besel og sort skive.
-Kalles gjerne Kermit (og maxi-sub eller Tuborg)
-116610LV tok over, med keramisk besel og grønn skive, og kalles Hulken..
Første sub med solid end-links også. Dette tror jeg blir en av de "nye" klassikerne. Gratulerer.
Tom
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Første sub med solid end-links også. Dette tror jeg blir en av de "nye" klassikerne. Gratulerer.
Tom
Takk!
Jeg holdt på å skrive noe om det, men tenkte å lese meg opp først. Trodde der var "skranglelenke", men ble overraslet, og med solid ens links føles den veldig mye mer solid og moderne.
Kom noen andre modeller (14060 14060M, 16610) med dette? (Etter hvert?)
Lenken er 93250, og har også litt annen dive extention enn de gamle..
 
Den nye maxicasen kom med modellene 114060 som er uten dato, og 116610 som er med dato. De med smalere lugs er modellene før dette.

Update: 116610 er på vei til Saastad ur :) Handlet for en liten stund siden med antatt 4-5 uker ventetid Det var en kjempeflott opplevelse å handle med Øyvind Saastad. Han har utrolig mye flott i butikken, av både nytt og eldre modeller. Han har holdt på lenge, kan utrolig mye og er veldig interessant å prate med. Anbefaler virkelig denne forhandleren. Når klokken bare kommer er alt helt topp :)
 
Redigert: