Jeg har null peiling på Rolex og lurer på en ting dere sikkert vet. Ser at submariner kommer med minst to typer kasse, med smale eller brede lugs. Hvilke utgave har de brede lugsene?
Jeg synes den bærer litt større med bredere lugs og sub'n er utgangspunktet bittelitt for liten, hvis det er lov å si her ☺
Den nye maxicasen kom med modellene 114060 som er uten dato, og 116610 som er med dato. De med smalere lugs er modellene før dette.
Supercase/maxidial hvis vi holder oss til den internasjonale lingoenDen nye maxicasen kom med modellene 114060 som er uten dato, og 116610 som er med dato. De med smalere lugs er modellene før dette.
Premium Quality:
Submariner 16610LV Kermit
Edit:
Litt facts (og spm) om modellen:
-50 års jubileumsutgave for submariner
-produsert 2003-2006(?!)
-Større markører og minuttviser enn 16610 som/fra yachtmaster. (Dvs første sub med moderne maxidial med hvit gull rundt matkører?)
-Grønn besel og sort skive.
-Kalles gjerne Kermit (og maxi-sub eller Tuborg)
-116610LV tok over, med keramisk besel og grønn skive, og kalles Hulken..
Første sub med solid end-links også. Dette tror jeg blir en av de "nye" klassikerne. Gratulerer.Premium Quality:
Submariner 16610LV Kermit
Edit:
Litt facts (og spm) om modellen:
-50 års jubileumsutgave for submariner
-produsert 2003-2006(?!)
-Større markører og minuttviser enn 16610 som/fra yachtmaster. (Dvs første sub med moderne maxidial med hvit gull rundt matkører?)
-Grønn besel og sort skive.
-Kalles gjerne Kermit (og maxi-sub eller Tuborg)
-116610LV tok over, med keramisk besel og grønn skive, og kalles Hulken..
Takk!Første sub med solid end-links også. Dette tror jeg blir en av de "nye" klassikerne. Gratulerer.
Tom
Den nye maxicasen kom med modellene 114060 som er uten dato, og 116610 som er med dato. De med smalere lugs er modellene før dette.
Ja men det er ikke sub, første sub med SEL var Kermit, første SeaDweller var 16660.Så vidt jeg har sett, kom 16610LN med SEL i 2000, dvs 3 år før LV