Rolex Submariner Appreciation tråd

Mine elskede:

cxXaqyf.jpg
 
Endelig kan jeg skryte av å ha kjøpt min første ordentlige klokke. Smelte til å kjøpte en splitter ny 114060. Deilig å sitte og pirke av plast.
a>

Gratulerer! Deskdivingen blir fort mye hyggeligere med en sub ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Somni
Brukt for første gang på jobb denne uken. Å gjøre den til en "daily beater" har gjort at jeg har satt mer pris på den og blitt enda mer glad i den. Faktisk en deilig følelse å ta den med ut på alt jeg gjør og bruke den som en bruksgjenstand istedenfor å legge den vekk til fordel for Orienten når jeg skal gjøre ting som kan lage en liten ripe i den. Sub skal være bygd for å tåle det aller meste, noe som er bevist mang en gang tidligere. Synes det er litt gøy å se bilder av Suber som har vært ute i hardt vær og fremdeles tikker som en Rolex skal. Ikke misbrukt selvfølgelig, men brukt med kjærlighet.
Så nå slapper man litt av i sofaen etter en uke med hardt arbeid. :)

(Overkompenserer dårlig mobil kamera med overredigert bilde)
 
Da var det min tur til å bli stolt eier av en 114060. Skulle egentlig vente til senere i år med innkjøp, men da denne kom for salg BNIB gjennom han som driver den Canadiske versjonen av sonen til en hyggelig pris, måtte jeg slå til. Fruen ikke akkurat på samme bølgelengde når det gjelder definisjonen av "måtte". Har en 16570 fra før, men kvalitetsfølelsen på denne er av en annen verden. Utrolig fornøyd så langt, blir nok en keeper dette her.
image.jpg
 
Min onkels Rolex. Denne har han brukt daglig i ca 40 år, noe som vises godt på tilstanden. Min far jobbet som dykker for Comex på 60-70-tallet, og fikk Rolex og Omega som arbeidsverktøy. Uret på bildet var en gave fra min far, til hans bror.

En periode da de fikk Omega, dykket han så dypt at uret gikk istykker. Etter dette måtte han bruke Rolex på jobb.
EDIT: når jeg tenker meg om, er dette kanskje en seadweller, og har da havnet i feil tråd...