Rolex Submariner Appreciation tråd

Min onkels Rolex. Denne har han brukt daglig i ca 40 år, noe som vises godt på tilstanden. Min far jobbet som dykker for Comex på 60-70-tallet, og fikk Rolex og Omega som arbeidsverktøy. Uret på bildet var en gave fra min far, til hans bror.

En periode da de fikk Omega, dykket han så dypt at uret gikk istykker. Etter dette måtte han bruke Rolex på jobb.
EDIT: når jeg tenker meg om, er dette kanskje en seadweller, og har da havnet i feil tråd...

Himmel! Ikke ofte vi ser disse! Hadde klippet en del plen og spilt en del bridge for å endre på arverekkefølgen fra skrått til direkte!
 
Luftes i sommerværet.

13183297_820762418054287_2105366741_n.jpg
 
Min onkels Rolex. Denne har han brukt daglig i ca 40 år, noe som vises godt på tilstanden. Min far jobbet som dykker for Comex på 60-70-tallet, og fikk Rolex og Omega som arbeidsverktøy. Uret på bildet var en gave fra min far, til hans bror.

En periode da de fikk Omega, dykket han så dypt at uret gikk istykker. Etter dette måtte han bruke Rolex på jobb.
EDIT: når jeg tenker meg om, er dette kanskje en seadweller, og har da havnet i feil tråd...

Ai ai ai!
Her bør din onkel og far "rydde opp seg i mellom" og sørge for at dette klenodiet går i en rett arverekkefølge - far til sønn!
 
  • Liker
Reaksjoner: fasteddiefelson
Samlerne på TRF mener den er verd MINST en million NOK. Artig, men også veldig snodig. En gammel rælete rolex, som har vært i daglig bruk i flere tiår. Lenka er seriøst slarkete, og bezelen nesten uleselig. Samlere altså...
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin og Ruos
Min onkels Rolex. Denne har han brukt daglig i ca 40 år, noe som vises godt på tilstanden. Min far jobbet som dykker for Comex på 60-70-tallet, og fikk Rolex og Omega som arbeidsverktøy. Uret på bildet var en gave fra min far, til hans bror.

En periode da de fikk Omega, dykket han så dypt at uret gikk istykker. Etter dette måtte han bruke Rolex på jobb.
EDIT: når jeg tenker meg om, er dette kanskje en seadweller, og har da havnet i feil tråd...


Fantastisk sak!
Disse er det ikke mange av igjen. Jeg leste et sted at største delen av disse ligger på havbunnen. Hvor sant det er er jo usikkert, ettersom det er ytterst få av de som er til salgs er ekte! Denne må du sørge for blir tatt vare på! Et ekte klenodium som får ekstra verdi pga familie.

Helt topp!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: fasteddiefelson