Jeg er dessverre så lett påvirket at jeg kan like noe bare fordi det er populært. Jævla mainstreamer, men synes det er vanskelig å ikke bli påvirket når ALLE elsker Rolex
Jeg har dog enda ikke klart å like Patek, men det skjer vel snart det også. Min største bekymring med Rolex, er at det er flest folk i pen skjorte eller dress som bruker dem(ja jeg er full av fordommer). Jeg går jo med dress enten i konfirmasjon, bryllup eller 17. mai, så stiller svakt der. Det er en veldig fin dress da!
Men, jeg har faktisk lest og tilegnet meg veldig mye kunnskap de siste ukene, og et eventuelt klokkekjøp nå
skal skille seg fra tidligere. Jeg har aldri brukt over 5000 på en klokke før. Et av synspunktene jeg ofte leser i slike "guider" er at det er fordelaktig om man investerer i en klokke som ikke taper seg for mye i verdi. Det klinger godt i mine ører, fordi 80 000 er mer enn bilen min er verdt..
Jeg hadde i utgangspunktet lyst på navitimer, men samtidig har jeg lyst på en klokke jeg kan bruke hver eneste dag. Navitimer er ikke akkurat noe "beater", og en Submariner fremstår for meg som en mye bedre hverdagsklokke. Dessverre har jeg enda ikke fått prøvd en på håndleddet, for de er jo utsolgt overalt. I tillegg faller jo navitimeren omtrent halvparten i pris bare du går ut av butikken. Angrer jeg da, må jeg selge nyra mi.
Det jeg synes er veldig vanskelig med klokkemiljøet, er at det er helt likt bilmiljøet. Mye sterke meninger om hva som er best, og hvorfor x er mye bedre enn y. Spør du en annen er y mye bedre enn x. Noen mener in-house is tha shit, mens andre mener det bare er et moteord og pisspreik. Ikke lett for en stakkar å følge med