Rolexcafé – løst og fast om Rolex

På Rolex uten cyclops er det relativt vanlig at LEC ikke er plassert helt kl. 6. I alle fall etter det jeg har lest på ulike fora.
 
jeg har ikke inntrykk av at graveringen står annet en dead on senter. Gjelder alle mine (både med og uten cyclops)
DSC_1783.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM og Chronodiver
Hei, jeg trenger litt hjelp! Jeg har nylig skaffet meg min første rolex som er en Datejust two tone fra 86, og jeg lurte på om dere har noen tips til å fjerne riper fra glasset(plexi)? Hvis dere anbefaler Polywatch må jeg da være forsiktig med cyclopsen? Og hvordan vasker dere klokken deres? Min er nylig trykktestet til 50 m.
 
Hei, jeg trenger litt hjelp! Jeg har nylig skaffet meg min første rolex som er en Datejust two tone fra 86, og jeg lurte på om dere har noen tips til å fjerne riper fra glasset(plexi)? Hvis dere anbefaler Polywatch må jeg da være forsiktig med cyclopsen? Og hvordan vasker dere klokken deres? Min er nylig trykktestet til 50 m.
Riktig. Prøv å ikke polere den for mye, for da vil den miste sin konvekse form og forstørre dato under mindre.
 
Redigert: