Kan dessverre ikke skryte på meg den samlinga der Det er fra Burlington Arcade ja Husker ikke hva butikken heter i farta. Mye fint å se. Sto ingen priser, men ryktes premium..
Jeg har kikket mye i vinduene der, men også snakket pris. Kall det gjerne premium, eller kall det som sant er; blodpris. En gang i tiden diskuterte vi begrepet "skambud", noe disse gutta med glede gir på ur du måtte være dristig nok til å tilby i innbytte eller salg. En reisekamerat hørte for moro skyld hva de kunne tilby for hans '72 Day-Date (som forøvrig er arvegods, komplett med boks, papirer fra forhandler og i så strøken stand en original '72 kan være uten å skifte deler som forringer samlerverdi). "Fantastiske" 2500 pund. Samtidig selger de tilsvarende klokker uten historikk for godt over 9-10 000 pund. De med emaljeskiver prøver de seg gjerne med å prise så høyt at vi nærmer oss ny Day-Date.
Veldig synd - for det de har på lager, det er staselige saker!
For ordens skyld; jeg er svært glad i denne arkaden, de andre arkadene i London og det disse vintagegutta har på lager. Bare noe bitter over at det ikke passer meg og mitt...
Redigert: