Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Kan dessverre ikke skryte på meg den samlinga der:eek: Det er fra Burlington Arcade ja:) Husker ikke hva butikken heter i farta. Mye fint å se. Sto ingen priser, men ryktes premium..

Jeg har kikket mye i vinduene der, men også snakket pris. Kall det gjerne premium, eller kall det som sant er; blodpris. En gang i tiden diskuterte vi begrepet "skambud", noe disse gutta med glede gir på ur du måtte være dristig nok til å tilby i innbytte eller salg. En reisekamerat hørte for moro skyld hva de kunne tilby for hans '72 Day-Date (som forøvrig er arvegods, komplett med boks, papirer fra forhandler og i så strøken stand en original '72 kan være uten å skifte deler som forringer samlerverdi). "Fantastiske" 2500 pund. Samtidig selger de tilsvarende klokker uten historikk for godt over 9-10 000 pund. De med emaljeskiver prøver de seg gjerne med å prise så høyt at vi nærmer oss ny Day-Date.

Veldig synd - for det de har på lager, det er staselige saker!

For ordens skyld; jeg er svært glad i denne arkaden, de andre arkadene i London og det disse vintagegutta har på lager. Bare noe bitter over at det ikke passer meg og mitt...:rolleyes:

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: MrT og Grendel
Besøkte Grand Palais og biennalen forrige uke, bortgjemt i en krok lå denne samlingen. (og mye mer)
Beklager dårlige bilder, belysningen var horribel.

_MG_2943.jpg _MG_2946.jpg _MG_2947.jpg _MG_2948.jpg _MG_2949.jpg _MG_2950.jpg _MG_2951.jpg _MG_2952.jpg _MG_2953.jpg _MG_2954.jpg _MG_2955.jpg _MG_2956.jpg _MG_2957.jpg _MG_2958.jpg _MG_2959.jpg _MG_2964.jpg _MG_2967.jpg _MG_2968.jpg

Siden dette er "løst og fast" tråden - herregud så sent tiden går når man venter på en Sub.... Hvis noen her jobber hos Askeland og vil bumpe meg frem i køen, send meg en pm! ;) Hadde man bare ikke vært så standhaftig på at man vil ha sitt navn på garantikortet og en ubesudlet 116610LN...

Lurer på hva som har gjort at svart Sub-c plutselig har blitt den mest ettetraktede rolexen i Norge hos AD, kanskje kun slått av Daytona... For 1-2 år siden var det tilnærmet ingen ventetid på denne

• Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Lurer på hva som har gjort at svart Sub-c plutselig har blitt den mest ettetraktede rolexen i Norge hos AD, kanskje kun slått av Daytona... For 1-2 år siden var det tilnærmet ingen ventetid på denne
Husker i 2014 kunne man innom Lervik å holde både subc, sea dweller, daytona og deepsea i hånden m.m. Ikke ofte man får kikket på disse i butikk lenger.

Lurer litt på lenka på denne deilige lakserøde 75190'en fra 97 som ligger på Finn. Er den original? Kan ikke huske å ha sett en slik lenke før.

_1159231033.jpg

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Hei folkens. Jeg hadde en liten diskusjon med en anti Rolex mann om Fredag. Han mente at en urmaker hadde fortalt han at Rolex bruker dårligere stål nå enn de gjorde før. Noe med at det var lettere å polere stålet nå og at det ble fortere hairlines osv. Ettersom jeg er langt i fra en ekspert på Rolex så hadde jeg ikke noe bra svar på at det ikke stemte. Synes ikke stålet på min 216570 har lett for å få riper. :)
Er det noen her som vet om det stemmer at Rolex bruker dårligere stål enn før?

Mvh
Ole

Et lite spørsmål om bøker:

Noen her som kan si noe om hvordan Rolex Encyclopedia (Vol I-III) måler seg mot mer spesialiserte bøker som tar for seg enkeltmodeller (GMT-Master, Submariner, Daytona osv)?

Denne samlingen er jo helt sinnsyk. Det er jo verdier for titalls mill. som ligger å slenger, bare på de bildene du postet. Men hva skjer med den hvite sub'en? Har aldri hørt om noe lignende. Ser ut til å være en 6204, 6205, 6536 eller 5508 med hvit skive. Enten er den "one of a kind" eller fake. Hva var bakgrunnen for at denne samlingen ble stilt ut?

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Utfordringen blir bare å treffe den spikeren i dag, som gir så god avkastning!
"Hvem ville trodd at en kjip Daniel W ville blitt så ettertraktet i 2027!!!!!". Eller...?

8

• Liker
Reaksjoner: DoDe og Ringeklokke