Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Et prishensyn er jo hva du må ut med.
Et annet er hva du får igjen.

Hva som er «billigst» er kanskje ikke Tudor allikevel?

Det er jo mye av det samme men det et ikke det samme.

Det er unik innmat og eksteriør. Det er jo dette du betaler for. Mer for pengene? Fine og holdbare er nok begge. Annenhåndsverdi er nok best på Rolex, bling faktor er nok også Rolex, men verdien av den kan være ytterst individuell!
8

Lurer på å kjøpe en ny Sub hos forhandler, å har skjønt at det er lange ventetider.
Er det noen forhandlere som får flere klokker, eller klokkene før andre?

Eller er det samme hvilken butikk jeg setter meg opp på venteliste?

Lervik og Jørgensen yter generelt bedre service, min subjektive oppfatning. Og før, om ikke også fremdeles så er de mer villig til å avgi rabatt enn Bjerke. Så at han ikke skal høre på meg er vel bare en teit motkommentar?
Nei. Hvorfor skal han høre på deg fordi du får dårlig service på Bjerke og må se utenbys? Enig i at Jørgensen og Lervik er supre på service, men å gå innom Bjerle og få se, føle og snakke om klokker i egen by, med knallgod service, er for meg å foretrekke

• Liker
Reaksjoner: Andreaskh
Hei

Jeg har nylig gått til innkjøp av en Tudor Submariner 7016 . ca. 1970 mod , og har oppdaget at det er gravert et nummer på baksiden av ene lugsen. Har vært borti dette tidligere på en rolex jeg hadde, som hadde Bjerke sitt nuf nummer gravert på baksiden, men disse tallene får jeg ikke til å stemme med bjerke, såvidt jeg kan lese står det 660788 , noen som kan hjelpe til ?

Vedlegg

• IMG_5871.JPG
    IMG_5871.JPG
    104,8 KB · Visninger: 0
Hei

Jeg har nylig gått til innkjøp av en Tudor Submariner 7016 . ca. 1970 mod , og har oppdaget at det er gravert et nummer på baksiden av ene lugsen. Har vært borti dette tidligere på en rolex jeg hadde, som hadde Bjerke sitt nuf nummer gravert på baksiden, men disse tallene får jeg ikke til å stemme med bjerke, såvidt jeg kan lese står det 660788 , noen som kan hjelpe til ?

Husker jeg rett, så brukte Bjerke å gravere NUF679 på baksiden av lugs..

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Hei

Jeg trodde Bjerke i Bergen brukte BB på slutten av nummer, sjekk om det er BB eller 88. Uansett, bare send en mail til dem og spør.

• Liker
Reaksjoner: amundn
Hei

Vi hadde en tråd om dette "et eller annet sted". Det er riktig som det er skrevet over, at "nuf-bedriftene" noterte sine nummer og koder på lug'sene. Dette betyr at du med lupe og katalog kan finne ut hvor og hvem klokken var solgt og kjøpt til fra forhandler....

Nå har det nok gått litt tid, så garantien er utløpt og det hele har en historisk verdi!

8

• Liker
Reaksjoner: amundn
Hvor mange Rolex har du kjøpt hos hhv Bjerke, Lervik og Jørgensen?
Sånn rent subjektivt...?

Kjøpt en hos henholdsvis Bjerke og Lervik, og var i dialog med Jørgensen. Ta den "høy på pæra"-holdningen din annensteds, får oppkast i munnhulen av deg.

Edit:
Har også hatt service på Rolex hos Bjerke KJ hvor de 1. byttet skive selv om jeg åpenbart ba de la være. 2. brukte tre uker lenger enn oppgitt tid (som allerede var 12 uker, mer enn lenge nok) og 3. prisestimatet stemte ikke, det ble dyrere enn hva jeg fikk oppgitt.

På bakgrunn av dette tenker jeg har fair grunnlag til å komme med min SUBJEKTIVE mening om saken, at jeg opplevde bedre service hos Lervik kontra Bjerke, og en generell bedre dialog med Jørgensen enn Bjerke. uten at du skal kommentere på det. Aldri sagt det var fasit på hvem forhandler som er best.

Anbefaler deg mens du er godt i gang å gå inn i Bjerke-tråden og kommentere på samtlige negative kundeopplevelser med Bjerke, skrevet av andre medlemmer også. Bare å kverulere i vei. Kos deg.

Redigert:
Kjøpt en hos henholdsvis Bjerke og Lervik, og var i dialog med Jørgensen. Ta den "høy på pæra"-holdningen din annensteds, får oppkast i munnhulen av deg.

Edit:
Har også hatt service på Rolex hos Bjerke KJ hvor de 1. byttet skive selv om jeg åpenbart ba de la være. 2. brukte tre uker lenger enn oppgitt tid (som allerede var 12 uker, mer enn lenge nok) og 3. prisestimatet stemte ikke, det ble dyrere enn hva jeg fikk oppgitt.

På bakgrunn av dette tenker jeg har fair grunnlag til å komme med min SUBJEKTIVE mening om saken, at jeg opplevde bedre service hos Lervik kontra Bjerke, og en generell bedre dialog med Jørgensen enn Bjerke. uten at du skal kommentere på det. Aldri sagt det var fasit på hvem forhandler som er best.

Anbefaler deg mens du er godt i gang å gå inn i Bjerke-tråden og kommentere på samtlige negative kundeopplevelser med Bjerke, skrevet av andre medlemmer også. Bare å kverulere i vei. Kos deg.

Andreas - jeg syns du har en veldig ugrei måte å uttrykke deg på, som fremstår som veldig lite sympatisk. Jeg tror helt sikkert ikke det er hensikten din, men det er i alle fall sånn det ser ut på skjermen. Kan du prøve å tone det hele litt ned? Takk.

Andreas - jeg syns du har en veldig ugrei måte å uttrykke deg på, som fremstår som veldig lite sympatisk. Jeg tror helt sikkert ikke det er hensikten din, men det er i alle fall sånn det ser ut på skjermen. Kan du prøve å tone det hele litt ned? Takk.

Kan nå se det ble litt krasst, synes dog @UJU kunne spart seg for kommentaren - som åpenbart stilte spørsmål ved om jeg i det hele tatt burde/kunne få ha en mening om hvilken aktør som yter best service.

Kan nå se det ble litt krasst, synes dog @UJU kunne spart seg for kommentaren - som åpenbart stilte spørsmål ved om jeg i det hele tatt burde/kunne få ha en mening om hvilken aktør som yter best service.

Siden du har sutret om innlegget mitt både her og på PM tillater jeg meg å svare her.
Når innlegget ditt ikke inneholder noe som helst nyttig bakgrunnsinformasjon om hvorfor nevnte AD'er er bedre enn andre må du regne med at noen setter spørsmålstegn ved det.
Et ubrukelig innlegg kan generere like ubrukelige svar.
Vil forøvrig råde deg til å være litt mindre hårsår. En virtuell sinksalve for butthurt er sendt din vei.

Tilbake til tema:
Etter å ha handlet Rolex hos Leirvik, Jørgensen og Askeland er mine erfaringer at alle yter god service.
Noe som bør være ganske normalt når man handler ur til mangfoldige tusen.
Virkelig god service får man imidlertid ikke målt før noe har gått galt, noe jeg aldri har opplevd ifm kjøp hos noen av dem.

Redigert: