Nye Rolexer er, så fremt du ikke er investor, bruksklokker så det går fint.
Takk!
Nye Rolexer er, så fremt du ikke er investor, bruksklokker så det går fint.
Personlig ser jeg ikke poenget med å ha 10 utgaver av så og si samme klokke. Ja det er kanskje små variasjoner på skiva, visere osv, men alt i alt er det samme klokke. Folk må gjerne kalle seg samlere og si at de har en genuin interesse for variantene, men det er vel ikke å stikke under en stol at Rolex som investeringsobjekt er en stor drivkraft blant disse samlerne. De er flinke til å fronte vintage Rolex og vi har nådd et absurd nivå der hver eneste lille detalj på en gammel Rolex gir grunnlag til et prispåslag. Krona på suben min stopper kl. 8 når jeg har skrudd den helt inn. Regner med det gir grunnlag for legge på 10k ekstra på salgsprisen.
For meg blir slike vintage GMT- og Daytona-samlinger bare tullete. En god samling for min del har variasjon og sier noe om eieren. Synes Matt Jacobson (Facebook sjef) har en fantastisk samling med mye variasjon. Her finner man ekstremt sjeldne varianter som det tar tid å skaffe seg, selv om du er stinn av penger.
Uten å ha noen som helst peiling på Rolex; en slik samling er jo dritkul! Han her har tydeligvis et fokus i hobbyen sin og kjører på. Hvem som helst (med litt kroner tilgjengelig) kan jo ha en av hver Rolex modell, men når man begynner å kjøre varianter av én modell, da er man genuint interessert. Tommel opp!
Rettet akkurat en henvendelse til Bjerke vedr kjøp av en 126710BLRO. Har "noe" historikk hos Bjerke fra før, da fortrinnsvis service etc. Blir spennende å se hva svaret blir. Det ser ut til å være en tøff verden der ute blant alle "invistorene"
Jeg ble litt forundret her om dagen over at jeg måtte søke om å få lov til å stå på liste for 216570 på Bjerke. Trodde virkelig ikke den modellen var så problematisk.
Det er nok ikke modellen som er problematisk i dette tilfellet...
Jeg ble litt forundret her om dagen over at jeg måtte søke om å få lov til å stå på liste for 216570 på Bjerke. Trodde virkelig ikke den modellen var så problematisk.
Kan jeg spørre om hva en slik søkeprosess innebærer? Hva er det Bjerke ønsker i en slik søknad. Spør bare av ren nysgjerrighet
ingen annen personlig info enn navn? ikke epostadresse, facebook......................