- Medlem
- 2. mai 2011
So it begins
Vis vedlegg 175885
Denne er vel innafor? En eller annen har fått en sub i firmagave, bryr seg ikke om klokken og vil selge den videre?
So it begins
Vis vedlegg 175885
Denne er vel innafor? En eller annen har fått en sub i firmagave, bryr seg ikke om klokken og vil selge den videre?
De satser nok på økt turisme!I Sveits er de jaggu heldige. KUN 5,9% i prisoppgang på Daytona og 3,5% på Hulk.
Men ikke fortell dette til invistorene da!
Vis vedlegg 175952Vis vedlegg 175953
De satser nok på økt turisme!
For en del år siden var det omtrent bare Daytona som var vanskelig å få tak i hos AD, og det var viden kjent at Rolex selv holdt igjen produksjonen av dem.
Ny praksis?
Noen dager før jul fikk en venn av meg telefon fra Bjerke i KJ om at GMT-master II'en hans var ankommet. Endelig skulle han få sin etterlengtede Batman. Spesielt Jubileelenken gledet han seg mye til.....
Etter tilpasning og betaling ble klokken overlevert uten bezel beskytter og uten ytre (hvit) pappeske! Dette var ny praksis for bl.a. redusere videresalg! Latterlig, IMHO!
Noen med tilsvarende erfaringer?
Vis vedlegg 175781
Oj - der kom prisene @eidehelg. Syke greier. For et påslag. Ja, ja - om 2 måneder er dette the new normal.
Ja. Jeg tok skammelig feil. Jeg er i sjokk - og det er ikke etter smellet fra fyrverkeriet. 18% er solide greier.
Ny praksis?
Noen dager før jul fikk en venn av meg telefon fra Bjerke i KJ om at GMT-master II'en hans var ankommet. Endelig skulle han få sin etterlengtede Batman. Spesielt Jubileelenken gledet han seg mye til.....
Etter tilpasning og betaling ble klokken overlevert uten bezel beskytter og uten ytre (hvit) pappeske! Dette var ny praksis for bl.a. redusere videresalg! Latterlig, IMHO!
Noen med tilsvarende erfaringer?
Vis vedlegg 175781
Mye bedre trekk fra Rolex enn å skru opp produksjonen. Får håpe de har baller til å skru ned prisene igjen når/om det kommer en korreksjon. Fuck invistorer.
Det var et overraskende voldsomt hat mot Rolex i kommentarfeltet under e24 artikkelen må jeg si.
Hadde Rolex-eiere parkert gratis og kjørt i kollektivfeltet, hehe.Nesten som man skulle tro at Rolex er klokkeverdens Tesla
Markedsøkonomi 101 dette her. Skru opp prisen og gråmarkedet skrur opp prisen, øk produksjonen og gråmarkedet begynner å underby hverandre. Rolex tenker her selvfølgelig på fortjenesten sin, og bryr seg nada om at kundene ikke får.
JLC og lignende merker framstår som rene røverkjøp nå, synd at JLC tryna så grundig med polaris.
Nesten som man skulle tro at Rolex er klokkeverdens Tesla
JLC Polaris er riktig så fine klokker synes jeg!
Hadde Rolex-eiere parkert gratis og kjørt i kollektivfeltet, hehe.