Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Ser vel greit ut, jeg personlig liker bedre noen fra 60-70- tidlig 80 tall. Kan man og slippe unna med å betale en god del mindre og. Men det blir personlige preferanser @EspenK
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
Jeg personlig ser ikke eller merker ikke noe forskjell på om jeg hadde holdt i en DJ fra 70/80-tallet eller en fra '90-tallet per dags dato :p

Ellers liker jeg at det er safirglass og QS dato(?) selvom plexi er mer vintage. Får vel safirglass fra midten av '80-tallet mener jeg å ha lest, så er vel kanskje ikke store prisforskjellen her?
 
Tips til hvor jeg kan få tak i lenke til min Tudor Grantour Date tas imot med takk.
Har sjekket med to stykk AD'er her i landet, men en pris på 7900,- (som er mer eller mindre 50% av verdien på selve klokken) synes jeg personlig er litt mye.....
 
Jeg personlig ser ikke eller merker ikke noe forskjell på om jeg hadde holdt i en DJ fra 70/80-tallet eller en fra '90-tallet per dags dato :p

Ellers liker jeg at det er safirglass og QS dato(?) selvom plexi er mer vintage. Får vel safirglass fra midten av '80-tallet mener jeg å ha lest, så er vel kanskje ikke store prisforskjellen her?


Jeg solgte min stål modell fra ca. 70 tallet for noen lapper under 20K for 2 måneder siden. Men vil tro tilstand og om det er komplett pakke utgjør mer. Selvfølgelig stål vs. TT.
 
NkpNjVb.png


Jeg har ikke ord. Nydelig.

http://www.hodinkee.com/blog/tudor-...nce-7923001-a-unique-reference-for-only-watch
 
Nydelig! Muligheten for at den kommer i "vanlig" produksjon er vel dessverre svært liten....
 
Polaren levert på service. Ingenting å syte over med mindre man er monogamist. Jeg er klokkeløs i tre uker. Kjenner på en tomhetsfølelse uten sidestykke....
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
Jonny polerer ikke, hvis det er behov for service benytter han en tidligere Rolex urmaker, tror ikke han polerer i utide. Denne ser vel ikke halvgal ut.

Info fant jeg ved ett søk her i en eldre tråd, men godt å vite!
Håper den er verdt prisen ihvertfall. Ny renset og 1 års garanti virker positivt.
 
Jonny polerer ikke

Hvem polerer klokkene hans da? Det kan ikke være mye tvil om at en del klokker som har vært innom ham har fått en ganske heftig omgang med poleringsverktøyet. Har selv kjøpt klokker av ham hvor poleringen ikke har vært helt av Rolexstandard.
 
Redigert:
Hvem polerer klokkene hans da? Det kan ikke være mye tvil om at en del klokker som har vært innom ham har fått en ganske heftig omgang med poleringsverktøyet. Har selv kjøpt klokker av ham hvor poleringen ikke har vært helt av Rolexstandard.
Jonny kjøper/selger brukte klokker så vi kan vel ikke utelukke at han får inn godt polerte klokker og ikke bare NOS.
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
Jeg har selv kjøpt to Rolex fra Jonny og de fremstår flotte ur med "skarpe" kanter og det er ingen ting som tilsier at det som er gjort av evt polering ikke er etter "boken"