Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Rolex utvider til 5 års garanti og setter anbefalt serviceintervall til 10 år på nye modeller. For klokker kjøpt mellom 1. juli 2013 og 30. juni 2015, utvides garantien med ett år.

http://www.ablogtowatch.com/rolex-5-year-warranty-all-new-watches-10-year-service-intervals/

Så rart, for det første trodde jeg det var anbefalt å ta service hvert 5 år ikke hvert 3. Også står det ikke noe om endringer på ureverket eller noe slik men så mer en tredobler de serviceintervallet? Rart spør du meg...
 
Rolex utvider til 5 års garanti og setter anbefalt serviceintervall til 10 år på nye modeller. For klokker kjøpt mellom 1. juli 2013 og 30. juni 2015, utvides garantien med ett år.

http://www.ablogtowatch.com/rolex-5-year-warranty-all-new-watches-10-year-service-intervals/
Lurer på om det er gjort noen endringer på smøremidler eller deler som medfører lengre serviceintervall på nye klokker. Rolex har vel alltid vært en nesten udødelig traktor, så man kan jo spørre hvorfor noe slikt ikke har vært gjort tidligere. Mangel på konkurranse, kanskje?
 
Hadde AP hatt noe i nærheten, så hadde jeg kjøpt en RO tvert. Så med 10 års intervall til en servicekostnad til 5-7K på en Rolex - så blir APs serviceintervall og -pris til 30-45K over de samme 10 årene. Synd, for AP RO er flotte ur. Rolex fremstår som et ukomplisert kjøp til sammenligning.
 
Hadde AP hatt noe i nærheten, så hadde jeg kjøpt en RO tvert. Så med 10 års intervall til en servicekostnad til 5-7K på en Rolex - så blir APs serviceintervall og -pris til 30-45K over de samme 10 årene. Synd, for AP RO er flotte ur. Rolex fremstår som et ukomplisert kjøp til sammenligning.

Men i tillegg føler jeg at rolex har "lurt" alle i en årrekke når de nå sier at det går fint å gå 10 år mellom hver service om de ikke gjør drastiske endringer på urverkene. Jeg finner det veldig rart! Men alle detaljene er nok ikke ute enda:)
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og Thomas84
Har hatt noen Rolex'er i årenes løp, og ingen har vært på service bare fordi de er 5 år gamle. Service tas når de begynner å gå upresist, jeg har heller ikke hørt noen AD si at du ha service etter 5 år dersom klokken går bra. "If it ain't broke, dont't fix it"!
 
Har hatt noen Rolex'er i årenes løp, og ingen har vært på service bare fordi de er 5 år gamle. Service tas når de begynner å gå upresist, jeg har heller ikke hørt noen AD si at du ha service etter 5 år dersom klokken går bra. "If it ain't broke, dont't fix it"!

Problemet med en slik "holdning" er at da har fraksjonen blitt så stor i deler av verket at mye må byttes ut pga skade, smører en jevnlig holder man friksjonen ved sjakk. Det er iallefall slik jeg ser på det:)
 
Det blir jo spennende å se om Rolex egentlig har gjort noen endringer i forhold til smøremidler eller liknende, eller om de rett og slett har innsett at 5-års intervaller er unødvendig.... For øvrig tar jeg selvfølgelig service jevnlig, tipper jeg har hatt et snittintervall på 7-8 år for mine automatiske urverk.
 
Det blir jo spennende å se om Rolex egentlig har gjort noen endringer i forhold til smøremidler eller liknende, eller om de rett og slett har innsett at 5-års intervaller er unødvendig.... For øvrig tar jeg selvfølgelig service jevnlig, tipper jeg har hatt et snittintervall på 7-8 år for mine automatiske urverk.

Ja jeg også er veldig spent på dette! Om de ikke har gjort noen endringer og nå "plutselig" har innsett at det ikke er vits å ta service "jevnlig" akkurat i der omega gjør grep for å "konkurrere" mot rolex, ja det finner jeg veldig tilfeldig...
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Finnes det en Milsub på Sonen? Eller i Norge for den del?
Eller er de så borti staur og vegg dyr, at ingen har funnet veien over grensen?
 
Problemet med en slik "holdning" er at da har fraksjonen blitt så stor i deler av verket at mye må byttes ut pga skade, smører en jevnlig holder man friksjonen ved sjakk. Det er iallefall slik jeg ser på det:)

Det er jo bare et regnestykke med delepris kontra den eller de ekstra servicene. Tror personlig mer på run to failure når det gjelder Rolex.
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Mener å ha lest et innlegg her en gang, der det var snakk om at det vertfall var 2 Milsub i Norge. Skal se om jeg finner det igjen.

Fant det HER

Her er en annen tråd. Skulle likt å sett en tråd med klokkehistorien til @Preben Lidi :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Men i tillegg føler jeg at rolex har "lurt" alle i en årrekke :)

Hvis "lureri" har et slikt positivt fortegn, så kan jeg leve med det. Det er en haug av Rolex er her på TS som selges med "ukjent servicehistorikk" men som går flott allikevel.

Har ikke sett en annonse om f.eks. "AP selges med ukjent servicehistorikk, men går fint likevel".

Når det gjelder det nye anbefalte serviceintervallet på 10 år, så mener jeg at dette er fastsatt via empiri ut i fra hva Rolex har sett selv på det som er levert til service og hvor lenge kundene egentlig i snitt avventer å levere klokka si inn til service.
 
Ser pen ut, men er det høy pris? I praksis er det kun en "head only" da det ikke er med Rolex lenke eller rem. Begge er after market/ no name. 1570 urverket skal være veldig bra! Men prising har jeg ikke greie på!

8
 
Ser pen ut, men er det høy pris? I praksis er det kun en "head only" da det ikke er med Rolex lenke eller rem. Begge er after market/ no name. 1570 urverket skal være veldig bra! Men prising har jeg ikke greie på!

8

Annonsen sier "...Original jublee lenke følger med.."
 
Dokumentasjon fra Rolex:

Hentet fra annet forum:

fIOXbkv.jpg


VLRVj4o.jpg


tpEIaxg.jpg


Aojzkwe.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Original jublee lenke følger med men den er litt slakk i.
Prisen har jeg fått ned til 24.000Kr sannsynligvis.
Da er vel det en grei deal?
Service var tatt i Mars i år.