Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Ja folkens..


Ville det være absurd å kvitte seg med en Polar til fordel for Pelagos inhouse???

Sitter fryktelig langt inne å bli bigamist. Ja fryktelig langt inne å kvitte seg med Polaren også.
 
Ja folkens..


Ville det være absurd å kvitte seg med en Polar til fordel for Pelagos inhouse???

Sitter fryktelig langt inne å bli bigamist. Ja fryktelig langt inne å kvitte seg med Polaren også.

Ikke så lenge du selger Polaren til meg:)
 
Ble ikke pelagos men inhouse bare marginalt dyrere enn den gamle? (Som jeg kjøpte kun en uke før Basel btw...)
Mener jeg har lest 245 euro i forskjell en plass?
 
(H)ærlig svar:D @Loevhagen

Hvorfor mener du det? Fullt i stand i til å ta egne valg men svært interessert i innspill.

Det var mest humoristisk ment. Men, jeg ville ikke gjort det. Men, hva jeg mener betyr jo egentlig ingenting. Choose the one that sings to you - er vel et råd man får på slike spørsmål. :)
 
Redigert av en moderator:
God lørdag!

Jeg har snust litt på 16030 fra '86 som en birthyear, da jeg finner den fasinerende flott på tross av sine "små" 36mm, da særlig på Jubilee.
Men kom over en fra '81, med det som må være den deiligste skiven jeg har sett(kanskje et hederlig unntak for sonens FPJourne).
Er det noen av sonens Rolexguruer som vet om den skiven ble levert i '86?
Og hva bør man forvente å betale for et oppegående eksemplar med blå, evt. sølvfarget skive?

 
@Skovdahl - det er en meget lekker skive. Konas 16013 fra 1983 har denne og plexiglass. Beklager at jeg ikke kan svare direkte på ditt spørsmål, men fikk lyst til å poste et bilde jeg hadde liggende, her på min arm :)
B43994C9-DC2F-40D1-8B72-3F963A6D85B7_zpsnupnpnde.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og Preacher
@Skovdahl - det er en meget lekker skive. Konas 16013 fra 1983 har denne og plexiglass. Beklager at jeg ikke kan svare direkte på ditt spørsmål, men fikk lyst til å poste et bilde jeg hadde liggende, her påminnet arm :)
B43994C9-DC2F-40D1-8B72-3F963A6D85B7_zpsnupnpnde.jpg
Det så jo absolutt ikke ille ut på din arm @Rød, og den ser jo ut til å være av en viss størrelse.
Eneste ankepunktet mitt mot din kones ellers flotte ur, er TT-utførelsen. Jeg føler det blir litt mye på et såpass lite ur, kontra en Sub f.eks. Men, som sagt, utrolig flott klokke med ei skive som er snadder! :)

Finnes det en vintage 36 mm Datejust SS m/jubilee blant Bergensfolket jeg kunne ha prøvd?
 
Redigert:
Jeg husker ikke detaljer, men på den tiden så jeg en annen kunde bla i en katalog med masse forskjellige skiver. Det var en eldre mann som hadde begynt å se dårlig. Han ville derfor bytte skive på sin DJ. Det var en katalog som liknet på et farvekart fra en malerbutikk. Så; Jeg vil være sikker på at du vil finne et passende skive...

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Det så jo absolutt ikke ikke ut på din arm @Rød, og den ser jo ut til å være av en viss størrelse.
Eneste ankepunktet mitt mot din kones ellers flotte ur, er TT-utførelsen. Jeg føler det blir litt mye på et såpass lite ur, kontra en Sub f.eks. Men, som sagt, utrolig flott klokke med ei skive som er snadder! :)

Finnes det en vintage 36 mm Datejust SS m/jubilee blant Bergensfolket jeg kunne ha prøvd?

Ok, uansett takk for tilbakemelding. Nå blir kona glad ...
 
God lørdag!

Jeg har snust litt på 16030 fra '86 som en birthyear, da jeg finner den fasinerende flott på tross av sine "små" 36mm, da særlig på Jubilee.
Men kom over en fra '81, med det som må være den deiligste skiven jeg har sett(kanskje et hederlig unntak for sonens FPJourne).
Er det noen av sonens Rolexguruer som vet om den skiven ble levert i '86?
Og hva bør man forvente å betale for et oppegående eksemplar med blå, evt. sølvfarget skive?



Solgte en sølv skive fra 71 for mellom 15-17k for en liten stund siden. Uten boks og papirer. Ser at noen av de som legger ut på finn tror disse er verdt alt for mye.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Solgte en sølv skive fra 71 for mellom 15-17k for en liten stund siden. Uten boks og papirer. Ser at noen av de som legger ut på finn tror disse er verdt alt for mye.
Da vet jeg hvilket prisleie jeg kan forvente i hvert fall. B/P er ikke et must for min del, da den evt. kommer for å bli i min boks.
 
@Skovdahl

Jeg kjøpte denne til min bedre halvdel for et år siden - og støtter opp under fantastisk pent spill i skiven!
Har selv en eldre DJ med blå skive, men den er litt mattere i fargen. Tror rundt 17k for en velholdt DJ fra 70'-80' ikke er helt galt.



Spørsmål; hva tror dere om å bade med en vintage DJ med plexi? Er det OK så lenge den er trykktestet?
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Grendel
Er klokken nylig trykktestet og godkjent hadde jeg ikke nølt. Selvfølgelig ville mitt primære valg vært en annen klokke hvis bading hadde stått på programmet.

Og ikke minst så ville jeg kjørt en test litt oftere på en så gammel klokke.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Talisker
Jeg tror dessverre ikke dere er helt oppdatert på prisnivået om dagen. Forvent å betale mellom 20-25 er min påstand.
 
Ser de ligger til 27' på chrono24, da strøken med b/p og gjerne sølv skive.
Så kanskje du er inne på noe @mutriakis, men at man kan være heldig å komme over noe i de høye 10-tall tviler jeg heller ikke på. Dog kanskje ikke så spesifikt som en '86-årgang.
Men tiden vil vise, da jeg ikke har dårlig tid :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Rød og mutriakis