Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Tips:For det første svarar du ikkje på originalspørsmålet mitt, sjølv om du openbart veit svaret.Det er vel normal høffelighet å gjere? Sekundert kan du slenge på infoen du sper i på svar nr 2, om at Bjerke kan sjeke historikken på kassa..
Da hadde du hatt eit bra og fullgodt svar..
Du har jo tidlegare påpeika viktigheten av å være pressis...
Surpomp. :)
 
@bears1 - for 1-2 år siden var det tråder opp og ned i mente der Bjerkes policy om å risse inn dette nummeret i urkassa - selv om kjøper av uret spesifikt IKKE ville ha en slik innrissing - ble utført allikevel. Mange kritiserte Bjerke for den praksisen, og det skjønner jeg. Imidlertid, så har enkelte hatt glede av å finne et slikt innriss på urkassen til en litt eldre klokke, som man da kan sjekke historikken på. Egentlig burde alle klokker fått et slikt "stempel". IMHO.
 
@bears1 - for 1-2 år siden var det tråder opp og ned i mente der Bjerkes policy om å risse inn dette nummeret i urkassa - selv om kjøper av uret spesifikt IKKE ville ha en slik innrissing - ble utført allikevel. Mange kritiserte Bjerke for den praksisen, og det skjønner jeg. Imidlertid, så har enkelte hatt glede av å finne et slikt innriss på urkassen til en litt eldre klokke, som man da kan sjekke historikken på. Egentlig burde alle klokker fått et slikt "stempel". IMHO.

Er ikkje surpomp sjølv om ein ikkje nyttar smileys..
Men takk for god info @Loevhagen :)
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Trenger et ledd til en oysterlenke, 93150. Noen som har et liggende å slenge så jeg slipper å handle fra utlandet med tilhørende ventetid?
 
@bears1 - for 1-2 år siden var det tråder opp og ned i mente der Bjerkes policy om å risse inn dette nummeret i urkassa - selv om kjøper av uret spesifikt IKKE ville ha en slik innrissing - ble utført allikevel. Mange kritiserte Bjerke for den praksisen, og det skjønner jeg. Imidlertid, så har enkelte hatt glede av å finne et slikt innriss på urkassen til en litt eldre klokke, som man da kan sjekke historikken på. Egentlig burde alle klokker fått et slikt "stempel". IMHO.

Enig med at det er fint å ha et nr. for senere å kunne finne historie. Men helt merkelig at det ikke er mulig å bruke serienr. i stede for å skrape inn noen kråketegn bak en lug.. De har vel nevnt at systemene deres ikke støtter serienr. eller noe slikt. Da får man heller oppdatere litt. Ting kan jo lagres på hva som helst av nr. nå. Kan tenke meg folk hadde blitt fornøyd hvis man ved en bil kjøp fikk skrapt inn en nr. på støtdempertoppen.
 
Alle klokker jeg har kjøpt på Bjerke har et (svakt) innrisset nummer på baksiden. Det samme gjelder for øvrig flere klokker jeg har fra andre norske ADer. Det plager meg ikke et sekund, tvert imot, inskripsjonen er en del av klokkenes historie.
 
Kva skjer med at den Hulken er den mest flippa klokka no til dags???
Ser ikkje folk skjønnheten? Er grønt ut? Inflasjon?

Når eg hadde ein WTB ute var det stille som i grava ;-p
 
Kva skjer med at den Hulken er den mest flippa klokka no til dags???
Ser ikkje folk skjønnheten? Er grønt ut? Inflasjon?

Når eg hadde ein WTB ute var det stille som i grava ;-p
Var ikke lenge siden det gikk en bølge av BLNR for flipping. Snodig. Venter nå bare på at folk blir dritt lei sin 14060 slik at jeg kan få meg en..
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Bears
Kva skjer med at den Hulken er den mest flippa klokka no til dags???
Ser ikkje folk skjønnheten? Er grønt ut? Inflasjon?

Når eg hadde ein WTB ute var det stille som i grava ;-p

Tror alt går i bølger her inne. Skal ikke mer enn noen uker tilbake da det var 3 "Transitional" 5513 ute for salg på samme side på KS. Samme med bølgen av BLNR som skulle flippes for litt lengre tilbake. Gir det noen uker, så er det stille igjen om noen skulle legge ut en WTB på Hulken.
 
  • Liker
Reaksjoner: jeprex
Tror alt går i bølger her inne. Skal ikke mer enn noen uker tilbake da det var 3 "Transitional" 5513 ute for salg på samme side på KS. Samme med bølgen av BLNR som skulle flippes for litt lengre tilbake. Gir det noen uker, så er det stille igjen om noen skulle legge ut en WTB på Hulken.

Har ikkje tenkt over det før, men når de seier det så har det vært ei BLNR og 5513 bølge for ikkje så lenge sidan ja..
Kanskje eg først la merke til det når det var ei klokka eg hadde sjølv:) Min Hulk er i alle fall ein keeper..(heilt til den blir flippa :p)
 
Har ikkje tenkt over det før, men når de seier det så har det vært ei BLNR og 5513 bølge for ikkje så lenge sidan ja..
Kanskje eg først la merke til det når det var ei klokka eg hadde sjølv:) Min Hulk er i alle fall ein keeper..(heilt til den blir flippa :p)

Alle klokkene våre er keepers, helt til de skal flippes ;)

Men litt på tema: noen Rolex-guruer her inne som vet hvor mye chamfers det egentlig var på overgangsmodellene av 5513 ut fra fabrikken? Vet chamfers var veldig markerte på tidligere modeller av 5513, men selv på klokker avertert som NOS og LNIB av overgangsmodellene sliter jeg med å finne veldig markerte chamfers.

Denne f.eks blir brukt i en artikkel for å vise overgansmodellen, og ser for meg upolert ut. Her ser vi skarpe kanter, men lite til ingen chamfers.
Rolex-Submariner-5513-Tropic-The-Watch-Lounge-3_wm.jpg

Så om vi ser på denne eldre varianten er de jo meget markerte.


Var dette en gradvis overgang fra markert til nærmerst ikke-eksisterende, eller er det noe jeg har gått glipp av her? :)
 
114300 er jammen en pen klokke... Men har på følelsen at de få som har hatt den har flippet ganske fort? Ble skiven for kjedelig i lengden? @KimS

Rolex-oyster-perpetual-39-KD-9.jpg


Rolex-oyster-perpetual-39-JR-3.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Ivar
Jeg hadde reservert den med rhodium skive men når jeg fikk den på hånden hos AD ble jeg skuffet. Grape dialen derimot.....digg. Var bare angst for homostempel som gjorde at cashen forble i lommen
 
Jeg hadde reservert den med rhodium skive men når jeg fikk den på hånden hos AD ble jeg skuffet. Grape dialen derimot.....digg. Var bare angst for homostempel som gjorde at cashen forble i lommen

Hvorfor ble du skuffet? Skiven? Kasse osv er vel samme som exp?

Grape er utelukket hos meg også av samme grunn...