Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Var akkurat og tafset på nevnte modeller - de ser meget flotte ut :)

Jeg synes man får mye for pengene, men kvalitetsfølelsen er dessverre ikke den samme som med Rolex. Jeg er vel blitt for godt vant.....

Er ellers veldig spent på hvordan PVD-coatingen holder seg på Dark-modellen, og jeg er spent på å se bronze-utgaven live!
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Takker for raskt svar, da gjør det jo saken litt mer komplisert. Men da får man se på den lyse siden, da kan det hende min hadde minimale chamfers til å begynne med, og sånn sett holder seg meget bra ;)
Markerte chamfers er for det meste en gimmick fra vintage selgere.
På 80-tallet var de i alle fall minimale.
 
Polywatch på plexiglaset er selvsagt innafor. Tipper svaret over gjelder for eksempel å benytte cape cod på urkassen.

Å gjennoppfriske et plexiglass med bruk av Polywatch for å kunne se hva klokka er bør være lov - ellers vil jo klokka være et armbånd...

Takker for svar @Loevhagen @Mulliner , tenkte selvfølgelig polywtch på plexi'n ikke cape cod på kassen:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner
Noen som har testet polywatch og har noen tips?

Jeg bruker polywatch en gang i blant på min 5513 og har gode erfaringer med det. Eneste tipsene jeg egentlig har er at du polerer på tvers av de dypeste ripene for best effekt, og at det er bedre å ta småriper og skrapemerker umiddelbart enn å vente til de blir dypere. Ellers er en gammel t-skjorte det beste å pusse med, da jeg føler det trengs litt mer tekstur enn du finner på en mikrofiberklut! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mysil
Bruk små mengder på en bommulsfille. Poler hurtig i små sirkler - som du boner et panser. Tørk av. Roter klokka 90 gradwr. Påfør en gang til med små mengder og polér mef hurtige sirkelbevegelser.

Kommer til å se flott ut.

Husk: Bedre med flere sparsommelige lag enn ett tjukt...
 
Jeg bruker polywatch en gang i blant på min 5513 og har gode erfaringer med det. Eneste tipsene jeg egentlig har er at du polerer på tvers av de dypeste ripene for best effekt, og at det er bedre å ta småriper og skrapemerker umiddelbart enn å vente til de blir dypere. Ellers er en gammel t-skjorte det beste å pusse med, da jeg føler det trengs litt mer tekstur enn du finner på en mikrofiberklut! :)

Takker for tips, blir stas og se skiven igjen:)

Bruk små mengder på en bommulsfille. Poler hurtig i små sirkler - som du boner et panser. Tørk av. Roter klokka 90 gradwr. Påfør en gang til med små mengder og polér mef hurtige sirkelbevegelser.

Kommer til å se flott ut.

Husk: Bedre med flere sparsommelige lag enn ett tjukt...

Bra tips.
En liten service og litt polywatch så blir dette meget bra:)
Får vel komme med noen bilder etter hvert også;)
 
  • Liker
Reaksjoner: raknes