Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Seems legit...

sydrol.jpg
 
Tenker fortsatt tilbake til den dagen jeg kjøpte min første Rolex. Det var en sub t-serie. Husker at jeg var så glad for den altså. Den eneste klokken som gir meg den følelsen igjen er Daytonaen min. Og etter å stirre rett på GMT-C'n, så kommer det frem igjen. Affeksjonsverdi er farlig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Perilei
Affeksjonsverdi
Jeg hater affeksjonsverdi.. Det gjør at man blir idiotisk knyttet til en død ting som - sagt rett ut, med fingeren godt plantet i jorden - ikke gir en noe som helst.
Men, samtidig er affeksjonsverdi det som gir denne hobbyen mening.
At man kan knytte gode og ikke fullt så gode minner til en ting man bærer med seg på armen i hverdagens kjas og mas, er noe jeg personlig setter stor pris på.
Så man skal ikke ta lett på affeksjonsverdi :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Barry2812
Jeg hater affeksjonsverdi.. Det gjør at man blir idiotisk knyttet til en død ting som - sagt rett ut, med fingeren godt plantet i jorden - ikke gir en noe som helst.
Men, samtidig er affeksjonsverdi det som gir denne hobbyen mening.
At man kan knytte gode og ikke fullt så gode minner til en ting man bærer med seg på armen i hverdagens kjas og mas, er noe jeg personlig setter stor pris på.
Så man skal ikke ta lett på affeksjonsverdi :)

Litt uklart om du elsker eller hater affeksjonsverdi her, vennligst utdyp :p
 
Seems legit...

sydrol.jpg


Kult dette, men remmen ser ut som et nytt lavprofildekk. Derav den blå stripen som skal vise alle at du har nye dekk. Ellers ser det ut til at barna har vært ganske stødige da de malte bezelen. Skiven var også malt med ganske stødig hånd. For ikke å snakke om påskeegget! Her er det bare å vente på at kyllingen skal pippe ut! Omega har Snoopy, Rolex har påskekylling!

God påske, alle sammen!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Gubben11
Jeg hater affeksjonsverdi.. Det gjør at man blir idiotisk knyttet til en død ting som - sagt rett ut, med fingeren godt plantet i jorden - ikke gir en noe som helst.
Men, samtidig er affeksjonsverdi det som gir denne hobbyen mening.
At man kan knytte gode og ikke fullt så gode minner til en ting man bærer med seg på armen i hverdagens kjas og mas, er noe jeg personlig setter stor pris på.
Så man skal ikke ta lett på affeksjonsverdi :)
Affeksjonsverdi er undervurdert, hvis klokka i tillegg viser seg å være "skuddsikker" og leverer 100% år- etter år? Da er ihvertfall jeg trofast. Har flere klokker men min SD 16660 har alltid vært min beater siden 1984 og den har levert 100%

Dette er for meg ikke en død ting - det er ett av mine verktøy som må fungere 24/7. Om du er pølsemaker eller operatør i en spesialenhet - spiller ingen rolle, er du avhengig av å stole på riktig tid må du velge hva du skal ha rundt armen. Det er så latterlig herlig å se tilbake 32 år og få bekreftet at valget var rett. Affeksjonsverdi - Yes.
Tom
 
Enig med deg der, @Tom Henriksen. Det at en klokke har levd og levert til deg i mange år er en god følelse og bevis på kvalitet. Min gamle Tissot er absolutt i den gaten. Den brukes ikke så mye, dessverre, men med sine spor er den et bevis på at den har tålt mye juling på speidertur, snehuletur, mekking og hammersving.

Affeksjonsverdi, jo det er en verdi og historie.


Litt trist var historien om en klokke min bror kjøpe brukt. Den hadde gravert inn en hilsen på baklokket fra brannmennene i NYC for 50 års tjeneste. Artig!

Senere, noen måneder etter at han hadde solgt den, var den til salgs igjen, men teksten på baklokket var fjernet!

8
 
Har eit spm ang når folk skal kjøpa/selga klokker.
Eg føler ofte at folk anten vil ha klokkene mint, eller godt brukte og patinerte.,
Den mellomfasen er liksom ikkje så interessant..

Opplev de det same?
 
Redigert av en moderator:
Er det noen som har tatt ut 116610LV fra AD den siste tiden, og som vet hvor lang ventetid det er på denne modellen? :)