Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Veil på 116610lv: 80.600,-
Ref denne tråden: http://www.tidssonen.no/forum/threads/2016-rolex-prisliste.35776 og Bjerke Bergen når e kjøpte min..
Så eg stussar ikkje på bruktprisen folk ønsker, sæleg om dei ikkje har fått rabattar hjå AD.
Eg fekk sjølv kun 600 i rabatt, noko som egentlig er som piss i havet å regne og mindre enn eg hadde forventa. Men men, klokka skulle inn åkke som :)

MEN er prisane Jørgensen opererar med reelle, så er det ein god pris...:)

Så kan ein sikkert diskutera nyprisar, bruktprisar,mekanismar, marked etc til ein vert grønne ( no pun intended) utan å værte enig. Hulken langt fra unik i så henseende, da det finst mange andre klokker med "rare" bruktprisar..
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Gubben11
Får med meg at Hulken går brukt (2014-2015) for 74k om dagen..!
Da jeg ringte Jørgensen selger han disse flunk nye til 74,500, dog med 2mnd ventetid.

Er folk såpass desperate mtp ventetid?

//H

Jeg tror ikke de går brukt for 74k og jeg baserer antakelsen på eget hulksalg nylig.
 
De gjorde sikkert det når det var lange ventelister, men det virker som om etterspørsel vs. tilbud har blitt mer normalisert i det siste..
 
  • Liker
Reaksjoner: Barry2812
Uenig med deg der Loevhagen. Observert flere LVer ligge en stund før de ble solgt på finn siste mndene.. Bjerke opplyste meg også for en mnd siden at det nesten ikke var noe venting på modellen lenger
 
Uenig med deg der Loevhagen. Observert flere LVer ligge en stund før de ble solgt på finn siste mndene.. Bjerke opplyste meg også for en mnd siden at det nesten ikke var noe venting på modellen lenger
Du må mene det du vil.

Empiri viser at flere LV-er ikke bare er annonsert - men de facto - omsatt for de verdier jeg sa.

Om en LV ligger i 1 dag eller 100 dager - betyr ingenting når prisen den selges for er - den samme
 
Empiri? Really? Du sitter på dokumenterte solgt priser på finn.no som danner denne empirien din?

Ord som "Tull" og brekkstangen empiri uten dokumentasjon drar debatten ned til vg.no nivå spør du meg.

Her er er et annet medlem sin "empiri"

Jeg tror ikke de går brukt for 74k og jeg baserer antakelsen på eget hulksalg nylig.

Im out...
 
  • Liker
Reaksjoner: andersp
Det var i hvert fall ikke ventetid på LV i forrige uke, Bjerke hadde eksempelvis en inne til "fritt salg". Det virker som noen blander sammen venteliste og bestillingsliste... Ofte er det litt leveringstid på enkelte modeller, deriblant LV - og forhandlerne får ikke alltid det de bestiller med en gang.

For øvrig fremstår det som komplett uforståelig at noen betaler tilnærmet nypris for en brukt klokke, selv med 1 - 2 månedes leverings- eller bestillingstid. Meg bekjent er det bare Bjerke som overhodet ikke gir rabatter på stål-Rolex, se eksemplevis hva Jørgensen tilbyr tidligere i tråden.

Personlig synes jeg gleden ved å plukke av plasten på en ny klokke er verdt noen tusenlapper, i tillegg til at man får et godt kundeforhold til AD :)
 
Gummirem Tudor Blackshield

Noen som vet hvor man kan få kjøpt gummiremmer til denne klokken?
Ikke OEM såklart :)

Alle tips taes imot med takk :)
 
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79193687

Jørgensen har hatt en i monteret en liten stund og det var da mao ingen på venteliste på denne.. Litt misvisende markedsføring kanskje, men finn.no er jo finn.no

Støtter meg til @Consigliere sin mening om at det er noe uforståelig at folk blar opp nærmest nypris for urverk som er flere år gamle, selv med 1 - 2 mnd ventetid. Som kunde har man jo da dårligere rettigheter mtp muligens utgått garanti og reklamasjonsrett. Eneste logikken jeg ev finner i det er for de som flipper klokker ofte og ikke tenker eie klokken i et langsiktig perspektiv, og det er vel fair enough..
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos og Gubben11
Hirsch Robby

image.jpeg


Gummirem Tudor Blackshield

Noen som vet hvor man kan få kjøpt gummiremmer til denne klokken?
Ikke OEM såklart :)

Alle tips taes imot med takk :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Nja. Fleire faktorar. Trur klokka har stor appell til dei unge og fremastormande, og dei er kjende for mellom anna å leve i augneblinken. Slikt kan auke flippefaktoren. Vidare er siste generasjon sportsklokker frå Rolex blitt temmeleg svære. Tykkjer no eg. Og sidan eg no etterkvart representer Dei Litt Meir Satte vil eg framheve komfort! Kva trur du? Er desse digre, og grusomt tøffe, klokkene like gode å bere, som ein GMT frå, la oss seie 90-talet?
Trur forklaringa kan ligge her. Det gjeld også til ein viss grad DeapSea. Lett å skaffe seg ein slik no.
Kva skjer med at den Hulken er den mest flippa klokka no til dags???
Ser ikkje folk skjønnheten? Er grønt ut? Inflasjon?

Når eg hadde ein WTB ute var det stille som i grava ;-p
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11