Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Er det noen som vet prisen på 2016-versjonen av Tudor Black Bay Black? Uten "Rotor - Self Winding", med inhouse urverk og kvasi-riveted lenke?

Hvorfor kvasi? Er det noe tull med denne?
@johanbjor, siden @Tetragrammaton vier det meste av sin tid til D-vitaminopptaket sitt for tiden, tillater jeg meg å svare for ham; for latskaps skyld med et utklipp fra http://watchesbysjx.com: «The new steel bracelet harks back to the riveted Oyster bracelets of the 1950s and 1960s that are liked for their distinctive look. It features what resemble rivets on each of the links, but in reality are the tops of the bars that hold the links together. And unlike vintage riveted bracelets, the new bracelet links are solid. While vintage rivet bracelets required excessive effort to size, either by pulling out the rivet or unfolding it link itself, the modern bracelet has riveted links only on the fixed link. The removable links closer to the clasp have conventional exposed screws to make link removal easy.»
 
@johanbjor, siden @Tetragrammaton vier det meste av sin tid til D-vitaminopptaket sitt for tiden, tillater jeg meg å svare for ham; for latskaps skyld med et utklipp fra http://watchesbysjx.com: «The new steel bracelet harks back to the riveted Oyster bracelets of the 1950s and 1960s that are liked for their distinctive look. It features what resemble rivets on each of the links, but in reality are the tops of the bars that hold the links together. And unlike vintage riveted bracelets, the new bracelet links are solid. While vintage rivet bracelets required excessive effort to size, either by pulling out the rivet or unfolding it link itself, the modern bracelet has riveted links only on the fixed link. The removable links closer to the clasp have conventional exposed screws to make link removal easy.»

Hm. Visste jeg ikke. Takk for head up.
 
Du får også andre "mil-sub" fra Tudor, Amerikanske styrker under Vietnamkrigen hadde noen UDT team ( underwater demolition team), forløperen til SEAL. Disse er enda vanskeligere å finne og vanskelig å dokumentere. Uansett vil dokumenterte ur i operativ tjeneste generere en svært høy pris i forhold til "kjøpt over disk hos AD"
Tom

De fleste UDT/ SEAL kjøpte vel sine 7928 på NEX, kun et lite antall som ble "issued", @Tom Henriksen
Vet at US Navy hadde RT/FiftyFathoms frem til 70 tallet. I tillegg hadde de Benrus sine modeller, bla annet 7951. I hovedsak ble disse urene utlevert til dyp-dykkere hos USN.

Tudor 7928 ble for øvrig solgt for rundt 50 $ på NEX på slutten av 60-tallet - I dagens verdi ca 400 $..... Gikk en slik "Combat-worn" fra et samlerhus for ca 8.000 $, en tid tilbake. Så de har steget litt i pris, ja!
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
De fleste UDT/ SEAL kjøpte vel sine 7928 på NEX, kun et lite antall som ble "issued", @Tom Henriksen
Vet at US Navy hadde RT/FiftyFathoms frem til 70 tallet. I tillegg hadde de Benrus sine modeller, bla annet 7951. I hovedsak ble disse urene utlevert til dyp-dykkere hos USN.

Tudor 7928 ble for øvrig solgt for rundt 50 $ på NEX på slutten av 60-tallet - I dagens verdi ca 400 $..... Gikk en slik "Combat-worn" fra et samlerhus for ca 8.000 $, en tid tilbake. Så de har steget litt i pris, ja!
Har en Tudor 7928 fra 66, denne har fått mye juling gjennom tiden - dog ikke noe dokumentert tjeneste dessverre. Seriøs patina og small rose i tillegg til gammel rivet-lenke er vakkert i sære vintage-øyne.
Tom
 
Var innom Bjerke i Karl Johans gate i dag. Har siklet på en helt ny Rolex i lengre tid, altså urørt av andre eiere.
Prøvde Oyster Perpetual 39 mm på armen og digger hvor clean den er. Ikke er den særlig "flashy" heller. Vil helst skli godt under radaren med hva slags klokke jeg har uten å bli satt i "bås" av uvitende.
De hadde dessverre ikke inne den med blå skive, så måtte takke meg til å prøve den med lilla skive. Leveringstid på disse er ca 4-5 uker. Vurderer sterkt å handle, men ikke på Bjerke tror jeg. Har hørt mye godt om Lervik Ur og Urmaker Jørgensen med tanke på pris.

Does it fit?
AFCBD45D-E46F-4F1D-AEEE-602F001D4690_zpsn5esj3xy.jpg


Er ute etter denne: (bilde lånt fra nettet)
D9CE128D-BEF8-4B71-8277-8B7AD8763371_zpsgymztkza.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis og Callahan
Var innom Bjerke i Karl Johans gate i dag. Har siklet på en helt ny Rolex i lengre tid, altså urørt av andre eiere.
Prøvde Oyster Perpetual 39 mm på armen og digger hvor clean den er. Ikke er den særlig "flashy" heller. Vil helst skli godt under radaren med hva slags klokke jeg har uten å bli satt i "bås" av uvitende.
De hadde dessverre ikke inne den med blå skive, så måtte takke meg til å prøve den med lilla skive. Leveringstid på disse er ca 4-5 uker. Vurderer sterkt å handle, men ikke på Bjerke tror jeg. Har hørt mye godt om Lervik Ur og Urmaker Jørgensen med tanke på pris.

Does it fit?
AFCBD45D-E46F-4F1D-AEEE-602F001D4690_zpsn5esj3xy.jpg


Er ute etter denne: (bilde lånt fra nettet)
D9CE128D-BEF8-4B71-8277-8B7AD8763371_zpsgymztkza.jpg

I like it! Clean og pen!

Har fått veldig god service hos Lervik, så kan anbefale de.
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM
Lilla er finest om du har baller til å bære en ;)
Så store baller har jeg ikke... Hehe :p
Viste bilde av den lilla til kona, og hun freste. Den var stygg sa hu.

Jeg kontaktet Urmaker Jørgensen pr mail og fikk svar pronto: De har den med blå skive på lager, og de har kun 1 igjen. Hyggelig pris fikk jeg også (inkl eon frakt). Jeg har ikke bestilt enda.

Nå har det seg sånn at jeg i dag fikk inn endel kroner på konto fra et campingvognsalg jeg hadde i helgen og har råd til en flunkende ny Rolex. Disse pengene er/var uansett planlagt å stå på konto en god stund. I tillegg ligger min Sjöö Sandström Worldtimer ute for salg for å blidgjøre fruen litt med tanke på å ikke tømme kontoen.
Det er et virvarr i hodet og magen om hva jeg bør gjøre. For meg er det snakk om mye penger (50K) å bruke på klokke akkurat nå, men ikke slik at jeg må leve på nudler og grandis resten av året. Vi har fortsatt god økonomi. Dette er oppsparte midler for meg, og med 0 rente i banken vokser de heller ikke.
Vil jeg angre meg?
Vil jeg fremstå som harry med ny Rolex (fruen mener det)?
Kommer jeg til å flippe den videre innen kort tid?
Er den overpriset med tanke på at den er så clean og simpel?
Jeg likte ikke Rolex frem til nylig (i vinter) da jeg som endel her inne har fått Rolex-feber.
Et holdepunkt for meg er at jeg fikk en indre ro når jeg hadde den på lanken under besøket hos Bjerke tidligere i dag (bortsett fra feil farge på skiva).
I tillegg har jeg har lovet kona å slutte med snus om det blir Rolex.... Den følelsen vil bli enda verre.
 
Redigert:
Så store baller har jeg ikke... Hehe :p
Viste bilde av den lilla til kona, og hun freste. Den var stygg sa hu.

Jeg kontaktet Urmaker Jørgensen pr mail og fikk svar pronto: De har den med blå skive på lager, og de har kun 1 igjen. Hyggelig pris fikk jeg også (inkl eon frakt). Jeg har ikke bestilt enda.

Nå har det seg sånn at jeg i dag fikk inn endel kroner på konto fra et campingvognsalg jeg hadde i helgen og har råd til en flunkende ny Rolex. Disse pengene er/var uansett planlagt å stå på konto en god stund. I tillegg ligger min Sjöö Sandström Worldtimer ute for salg for å blidgjøre fruen litt med tanke på å ikke tømme kontoen.
Det er et virvarr i hodet og magen om hva jeg bør gjøre. For meg er det snakk om mye penger (50K) å bruke på klokke akkurat nå, men ikke slik at jeg må leve på nudler og grandis resten av året. Vi har fortsatt god økonomi. Dette er oppsparte midler for meg, og med 0 rente i banken vokser de heller ikke.
Vil jeg angre meg?
Vil jeg fremstå som harry med ny Rolex (fruen mener det)?
Kommer jeg til å flippe den videre innen kort tid?
Er den overpriset med tanke på at den er så clean og simpel?
Jeg likte ikke Rolex frem til nylig (i vinter) da jeg som endel her inne har fått Rolex-feber.
Et holdepunkt for meg er at jeg fikk en indre ro når jeg hadde den på lanken under besøket hos Bjerke tidligere i dag (bortsett fra feil farge på skiva).
I tillegg har jeg har lovet kona å slutte med snus om det blir Rolex.... Den følelsen vil bli enda verre.
Jeg skjønner det er stas med følelsen av sprell ny, men om du kommer over en her inne, så hadde jeg heller gått for det. Men det er min ærlige mening, basert på din usikkerhet.
Pengene får du nok igjen allikevel, og det er jo gøyere å ha de i en klokke på armen enn å ha de i banken, til så godt som null rente.
 
  • Liker
Reaksjoner: time og Zawatch
Vil jeg angre meg? Trolig ikke.
Vil jeg fremstå som harry med ny Rolex (fruen mener det)? Absolutt ikke!
Kommer jeg til å flippe den videre innen kort tid? Vet ikke, det kommer an på deg.
Er den overpriset med tanke på at den er så clean og simpel? Nei.

Oppsummert: Go for it:) Skulle det ikke være match så er det bare å selge/flippe samt begynne å snuse igjen;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta, RemiWM og Ruos
OP er en av de reneste og flotteste Rolexene, synes jeg. Synes den ser flott ut både med grå og blå skive. Den fungerer til absolutt alt. Den er ikke så liten at den blir beskjeden, ei er den for stor. Ethvert håndledd kan bære 39mm med stil. Den er classy til dress og sporty på stranda. Tidssonen har talt, du vet hva som skjer nå!
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis og RemiWM
Takk for alle innspill folkens!
Jeg skal sove på dette i natt og muligens ta en avgjørelse de nærmeste dagene.

Fikk heldigvis muligheten til å se den live med grå skive tidligere i kveld, og jeg må si at den er nydelig den også. Takk til @Thomas84 !
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84