Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Flott at dette har rettet seg @Loevhagen @Consigliere. Så ikke bra ut med 1.5 forstørrelse.
cyclops.jpg

Må dessverre dra opp denne igjen. Dagens bilde fra deres Instagram. Mulig dette er et arkivbilde fra et par år siden?
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
OBS - OBS - OBS

Alle cyclopser ser slik ut - under vann. Hvorfor? Fordi vannet / isen i dette tilfellet "ødelegger" den konvekse formen og man får ikke brytningen som lager forstørrelsen. ;)

Dagens forsøk: Fyll et glass med vann og legg klokka nedi der med cyclops under og parallelt med overflaten. Se ned. Hva ser du?

OBS - OBS - OBS


cyclops.jpg

Må dessverre dra opp denne igjen. Dagens bilde fra deres Instagram. Mulig dette er et arkivbilde fra et par år siden?
 
noen som venter på en rolex fra Jørgensen? der bli sagt midt august. men vi er nesten av slutten av august. når blir leveransen? :/
 
noen som venter på en rolex fra Jørgensen? der bli sagt midt august. men vi er nesten av slutten av august. når blir leveransen? :/

Rolex leverer antakelig ikke så mange klokker ut som forhandlerne håper de skal få. August kan dermed bli september. Har du ringt Jørgensen og hørt om når de forventer levering?
 
  • Liker
Reaksjoner: Rolli
Rolex leverer antakelig ikke så mange klokker ut som forhandlerne håper de skal få. August kan dermed bli september. Har du ringt Jørgensen og hørt om når de forventer levering?

han sa at hovedleveranse var i neste uke. (det sa han i siste uke) så venter enda.
 
Har inntrykk av at det er to leveringer ila av en måned. Rolex kniper vel litt til igjen å øke opplevelsen av ekslusivitet på produktene sine. Antakelig bedre om de kjører en slik taktikk enn prisjustering....

Samtidig; Venting er en utmattende del av prosessen.
 
Noen som vet av sikre kilder når Rolex har neste prisøkning?
Bjerke nevnte til meg for et par uker siden at det trolig ikke vil skje før i mars 2017. Hvor høy den blir da er vel usikkert.
Kjører de på med 2 x prisøkninger pr år eller bare 1 større prisøkning?
Omega har vel 2 x pr år for å komme opp på Rolex nivå.
 
De siste års hyppige prisøkninger fra Rolex skyldes delvis nedgang i kronekursen. Holder kronen seg stabil eller styrker seg, er det lite som tilsier doble prisøkninger pr år.
 
Jeg vurderer å gå til innkjøp av Tudor Black Bay 36, men ettersom jeg bor i Bergen, og ingen her fører Tudor, kan det bli vanskelig å prøve den. Dersom jeg bestiller den fra Bjerke i Oslo gjennom Bjerke i Bergen, er jeg da bundet til å kjøpe den?

Klokken er hovedsakelig ment som en ventepølse i 1-2 år fremover, og jeg lurer derfor på hva folk tenker om bruktprisen på denne. Føler størrelse, og eventuelt urverk, gjør at den kan falle veldig i pris.
 
De 19 siste bildene lagt ut på Rolex sin instagram profil er av submariner... Hva er i gjerde? Får gå til anskaffelse av en sub da :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Jeg vurderer å gå til innkjøp av Tudor Black Bay 36, men ettersom jeg bor i Bergen, og ingen her fører Tudor, kan det bli vanskelig å prøve den. Dersom jeg bestiller den fra Bjerke i Oslo gjennom Bjerke i Bergen, er jeg da bundet til å kjøpe den?

Klokken er hovedsakelig ment som en ventepølse i 1-2 år fremover, og jeg lurer derfor på hva folk tenker om bruktprisen på denne. Føler størrelse, og eventuelt urverk, gjør at den kan falle veldig i pris.
Du kan be Bjerke i Bergen om å sende over et eksemplar fra Oslo for prøving. Jeg fikk tilbudet nylig om dette da jeg skulle ha meg en ny Rolex som de kun hadde i Bergen, men ikke i Oslo.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreassr og Gubben11
Kanskje de kjører knallhard markedsføring på den modellen de sender få av ut til AD? Skaper etterspørsel det serru!
helt enig, jeg skulle få klokken i den uke. men nu bli det september. også er de ik 100% sikker at jeg får den til september heller. :( kansje jeg burde at vurdere brukt.
 
Ser på bilder som er tatt av 116613LB her inne at blå fargen går fra dyp blå til kjedelig mørke blå. Er det kvaliteten på photografen som gjør dette, eller trenger denne klokka mye lys for å komme frem?

Hvordan føles blå fargen i RL?
Vist det er sånn som @lovehagen fremstiller den så er det ikke noe å lure:)
 
Den er vel som 116610LV - dvs. urskiva varierer mye etter lysforholdene. Litt av det spenstige med den klokka. Personlig liker jeg den aller best i overskyet vær, fordi da kommer blåfargen perfekt frem. :) Greit siden det er mest gråværsdager...
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher