Rolexcafé – løst og fast om Rolex

..når du føler deg som en 67 år gammel dude etter at du har montert jubilee-lenka på GMT-Master'n - og skjønner at du egentlig er ung fortsatt - men bare ser überkul ut. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og olem
http://www.finn.no/82378093

Noen som har lyst å komme med en dom på denne annonsen? Pris, stand, ville dette vært er godt kjøp? Noen ting å ta hensyn til ? Må høre med noen som har peiling. Svensk nummer gir meg dårlig magefølelse.
 
http://www.finn.no/82378093

Noen som har lyst å komme med en dom på denne annonsen? Pris, stand, ville dette vært er godt kjøp? Noen ting å ta hensyn til ? Må høre med noen som har peiling. Svensk nummer gir meg dårlig magefølelse.

Dommen min er : elendig fotograf. Fokuset på bilda er jo på ville vegar. Elendig kvalitet. (Beklagar , kunne ikkje dy meg).

Bortsett frå det kan eg ikkje sei så mykje...
 
Dommen min er : elendig fotograf. Fokuset på bilda er jo på ville vegar. Elendig kvalitet. (Beklagar , kunne ikkje dy meg).

Bortsett frå det kan eg ikkje sei så mykje...

Takk, tar hintet og holder meg langt unna. Reagerte selv på at de to første bildene er tatt utendørs, men det siste innendørs...
 
Føler noe mangler! Oppgradere DJ2 til en Daytona med sort skive m/stål bezel. Hva tycks?

Umiddelbart er jeg enig, mine preferanser tilsier at DJ2 er den minst attraktive i samlingen, nesten på grensen til kjedelig.
På den annen side blir utvalget ditt forskjøvet til 1 dress / 4 sport. Det kan jo være et argument for å kvitte seg med en av de andre. For å ivareta variasjon er det i så fall Hulk'en som bør ut, men Explorer er også kandidat. Litt avhengig av hvilken Daytona du går for.

Jeg ville aldri kvittet meg med YM'en. Men der er jeg håpløst subjektiv, har samme modell selv:rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Grønne klokker liker jeg. Hulk og YM må beholdes. Eksplorer er liten i diameter, men lekkert design. For min del ville nok en slik bli lite brukt og da bli den som måtte viket. DJ? Dressklokker bruker jeg lite...

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
Interessant at Rolex har endret fonten på "SUBMARINER" på Hulken. Min gamle fra 2013 til venstre, butikkny 2016-modell til høyre. Fremstår ikke så tydelig på bildet som irl, men teksten på den nye er mye "fetere" på den nye enn på min.

 
Interessant at Rolex har endret fonten på "SUBMARINER" på Hulken. Min gamle fra 2013 til venstre, butikkny 2016-modell til høyre. Fremstår ikke så tydelig på bildet som irl, men teksten på den nye er mye "fetere" på den nye enn på min.

Kan hende det er vinkelen, men står ikke bokstavene på "Superlative Chronometer" tettere sammen på din 2013 modell?
 
Interessant at Rolex har endret fonten på "SUBMARINER" på Hulken. Min gamle fra 2013 til venstre, butikkny 2016-modell til høyre. Fremstår ikke så tydelig på bildet som irl, men teksten på den nye er mye "fetere" på den nye enn på min.


Interessant!

Jeg sammenlikner min 116613LB som er fra i våres med min 116610LV fra i sommer, akkurat samme forskjell.

Fonten er tykkere, ikke bare på "Submariner", ser ut som noe tykkere font på resten av teksten også - i hvert fall "Rolex"!?

image.jpeg


image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Paulo og Rød
Om 15 år har LVc med (det fremtidens kallenavn) OLD-U tredobbel verdi:)

Dette er herlig nerding på høyt nivå:)

Sjekket kona sin fra 2015, den har dessverre ikke OLD-U:( Men ny U.
 
Har dere blitt blinde? Endringene er:

- Hele ordet "SUBMARINER" er i font med serif før og alle bokstaver i ordet uten (sans serif) nå. Vesentlig forskjell...
- 1-tallet i 1000 er uten serif i den nyere utgaven
- 0-ene i 1000 er mer ovale i den nyere utgaven og har større innbyrdes avstand
- "ft" skal jeg ikke kommentere, da dette er allerede nevnt
- "er lik tegnet" er i kursiv på den nyere utgaven
- 3-tallet i 300 er avskåret på skrått i endene på den nyeste utgaven
- Avstanden mellom 300 og "m" er større på den nyere utgaven
- Generelt sett er spacing mellom alle bokstavene i den eldre mindre - enn på den nyere i de to siste tekstlinjene

Oppsummert: Ingenting er likt egentlig, bortsett fra fra at det egentlig står det samme... :D