Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Har en 116710LN på vei. Skulle gjerne hatt en jubileelenke på den. hva må jeg se etter og passe på?
Valg A: 62510H lenke stemplet "50" på siste ledd og som da indikerer at endeledda på lenka tar springbars på 2.0mm. Du må ha 502T endeledd, da kassa til 116710 ikke har lug holes.

Valg B: SuperJubilee med faste endeledd, og du må da benytte 1.8mm springbars istedenfor.

Merk: SJ er for 36mm kasse, men passer. 62510H med clasp kan du justere inn/ut ettersom du slanker deg / trener deg opp. På SJ må du enten ta av eller legge til hele / halve ledd.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Hei folkens. Jeg har bestemt meg for å bestille min første Rolex innen året er omme og ønsker litt råd. Hovedsaklig har jeg lyst på SD4000, men siden jeg har relativt tynne håndledd er jeg litt usikker i forhold til hvordan den vil sitte ift 116710 og 116610. Siden jeg ønsker å bestille ny får jeg nok ikke prøvd den på forhånd og ønsker å høre om pros/cons for å velge alternativet som er ca. 18k dyrere. Hva ville dere valgt?
 
Jeg har også tynne håndledd, og har tidligere hatt 116710BLNR. Har nå SD4000, og den oppleves mindre på hånden. SD er riktignok tykkere, men har etter min mening bedre bærekomfort.
 
  • Liker
Reaksjoner: TubaTom
SD4000 uten tvil, tykkelsen har ikke så mye å si, jeg opplever den som meget smooth å ha på, virker mindre klumpete på håndleddet til tross for tykkelsen. Anbefaler deg å prøve den sammen med en 116610 feks, da skjønner du hva jeg mener:)
 
SeaDweller any day.
Tom

Jeg har også tynne håndledd, og har tidligere hatt 116710BLNR. Har nå SD4000, og den oppleves mindre på hånden. SD er riktignok tykkere, men har etter min mening bedre bærekomfort.

SD4000 uten tvil, tykkelsen har ikke så mye å si, jeg opplever den som meget smooth å ha på, virker mindre klumpete på håndleddet til tross for tykkelsen. Anbefaler deg å prøve den sammen med en 116610 feks, da skjønner du hva jeg mener:)

Takk for tips og råd. Da er den bestilt :)
 
Ikke dumt valg, hvis du liker SD4000 på bilder, kommer du til å elske den i real life. Jeg blei så betatt at jeg dro kortet hos AD tvert etter første gang jeg hadde prøvd den. Og jeg er absolutt ikke noen impulsiv fyr når det kommer til klokkekjøp.

IMG_9999.JPG
 
Ikke dumt valg, hvis du liker SD4000 på bilder, kommer du til å elske den i real life. Jeg blei så betatt at jeg dro kortet hos AD tvert etter første gang jeg hadde prøvd den. Og jeg er absolutt ikke noen impulsiv fyr når det kommer til klokkekjøp.

Vis vedlegg 19684

Nice!

Gleder meg vanvittig til å få den på armen :D
 
Jeg har en norskkjøpt DSSD D-Blue hvor jeg ikke klarer å finne Rolex-kronen etset inn i glasset. Sammenlignet med en Sea-Dweller i helgen med lupe, og på SD'en fant jeg den lett. Brukt de vanligste triksene som å lyse med en lommelykt. Noen andre som har opplevd dette?
 
Jeg har en Datejust 16030 som er produsert i 1986 iflg serienummersøk. Klokken er min fars og kommer med original boks, papirer og brosjyre. Klokken er i stål, den er godt brukt og servicehistorikk er ukjent. Jeg ville nok ha tatt en service omgående selv om den går greit.

Jeg håper jeg kan få hjelp til en prisantydning på denne (ta utgangspunkt i servicebehov). Mulig jeg skal kjøpe ut far da denne bare ligger og støver i en skuff.
IMG_1037.JPG
IMG_1038.JPG
IMG_1039.JPG
IMG_1041.JPG
image.jpg
IMG_1042.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Flott klokke. Tipper +/- 20K er riktig pris om servicebehov og med såpass slark i lenke. Service er vel 5-6K.

Kan datohjul og/eller glass ha blitt byttet en gang, da dato så veldig liten ut på bildene?
 
Jeg har en norskkjøpt DSSD D-Blue hvor jeg ikke klarer å finne Rolex-kronen etset inn i glasset. Sammenlignet med en Sea-Dweller i helgen med lupe, og på SD'en fant jeg den lett. Brukt de vanligste triksene som å lyse med en lommelykt. Noen andre som har opplevd dette?


Glasset på Deepsea er en del tykkere enn på Sea-Dweller, noe som gjør at laserprinten kan være vanskelig å få øye på. Har også inntrykk krona ligger litt "nedi" glasset, og ikke i overflaten. Lek deg litt med ulikt lys og vinkler, så er jeg sikker på at det dukker opp :)

Bilde hentet fra interweben:
DeepSea-12Chronometerhemmung.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og olejoh
Flott klokke. Tipper +/- 20K er riktig pris om servicebehov og med såpass slark i lenke. Service er vel 5-6K.

Kan datohjul og/eller glass ha blitt byttet en gang, da dato så veldig liten ut på bildene?
Takk for svar!

Så vidt meg bekjent har ingenting blitt byttet på den, men det skal jeg undersøke. Nå har jeg ingenting å sammenlikne med, men mulig det skyldes vinkelen bildene er ratt i.