Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Jeg har jo observert at du har noen fine klokker @GrimReaper , og får stadig påfyll.
Mener du det er noen klokker du ønsker deg som du ikke får kjøpe hos Bjerke? I så fall, hvilke da om kan spørre?

Redigert av en moderator:
Takk for det @CEO. Jeg har vært kunde hos Bjerke i mange år, men jeg tror neppe jeg er god nok kunde til at jeg kan spasere inn og bestille det jeg måtte ønske. Og samtlige Rolexer må jeg vente på som alle andre. ( Noe jeg egentlig ikke plages nevneverdig av, da jeg er enig med deg i at ventetiden bare skjerper appetitten og øker gleden når den først kommer.)

Men det er klart at man kan få litt ekstra service hvis man er ekstremt god kunde. Sånn er det vel i de fleste bransjer og jeg vil bli overrasket om det ikke var det i klokkebransjen også.

Men for å svare konkret på spørsmålet ditt så tror jeg at jeg hadde fått et høflig avslag hvis jeg hadde spurt etter en Daytona i stål.

• Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 15873
Ok, jeg skjønner det kom litt feil ut og kan oppfattes feil/klysete. Ikke intensjonen, men personer som har vært gode og lojale kunder hos Bjerke gjennom noen år får vel stort sett kjøpt det man ønsker av klokker. Noen med litt naturlig ventetid, men dog.
Et par måneder ventetid piffer jo egentlig bare opp saken litt. Noe å glede seg til.
Tja, føler jeg har vært en lojal kunde lenge, men får ikke kjøpe sportsmodell i stål/stå på liste. Life goes on :)

• Liker
Reaksjoner: christoball
Rolex GMT Master ble introdusert i 1959.
GMT Master II ble introdusert i 1983, med introduksjon av egen stilling av GMT-viseren. Den mistet da quick set dato som ikke II-utgaver hadde.

Snart på tide med en GMT Master III som får til begge deler?

38 år siden forrige oppdatering av funksjonalitet nå, så det hadde vært kult.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Genta
Rolex GMT Master ble introdusert i 1959.
GMT Master II ble introdusert i 1983, med introduksjon av egen stilling av GMT-viseren. Den mistet da quick set dato som ikke II-utgaver hadde.

Snart på tide med en GMT Master III som får til begge deler?

38 år siden forrige oppdatering av funksjonalitet nå, så det hadde vært kult.

Kanskje på 40 års jubileet :)

Har fanget opp at Rolex har åpnet opp for skivebytte på 116500. Noen som vet hvordan dette fungerer? Må man levere den «originale» for å få montert den nye? Og kjenner noen til kostnadene ved dette?

Dette er jo komplett idioti! Mine Rolex er i hovedsak arvegods og har affeksjonsverdi. Ellers, så kjenner jeg stadig større avsmak. Hva skjer?!

• Liker
Reaksjoner: chrbir
Tror det er i Hong Kong dollar (HKD), altså ca. 109 500 kroner? Prisantydningen var mellom HKD 62,400 - 93,600, og endte på 94 500.

Tror det er i Hong Kong dollar (HKD), altså ca. 109 500 kroner? Prisantydningen var mellom HKD 62,400 - 93,600, og endte på 94 500.
Nei, dessverre, det er USD.:sick:
Screenshot_20211217-215858~2.png

Jeg logget av etter 1T.

• Wow
Reaksjoner: Grendel
Har fanget opp at Rolex har åpnet opp for skivebytte på 116500. Noen som vet hvordan dette fungerer? Må man levere den «originale» for å få montert den nye? Og kjenner noen til kostnadene ved dette?
Ja en Rolex ad må sende din klokke til Sveits via en ad og Rolex der bytter skive og beholder din gamle! Ca 9-10k og klokken er borte i 4-8 uker!

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
Kun slått av FPJ, AP, PP og RM. Så en sur 5. plass der altså.

Nå setter FPJ opp prisen!

E5C86418-E978-4CE6-966D-8E49029ECE0E.jpeg

• Wow
Reaksjoner: Grendel og Callahan
I tråd med det stadig økende fokus på penger hadde det kanskje vært greit om det snart ble opprettet en tråd som kunne hete noe sånn som "Folkens, se hvor mye tingene mine er verdt". Her kunne vi legge ut ymse skjermdumper av verdier. Reineiere kunne skrevet hvor mange de har i fjøset. Og fiskere kunne delt informasjon om kvoter eller hvordan dette fungerer.
I mellomtiden, back to topic for denne tråden.
Screenshot_20211218_214335.jpg