Ronny Olsen "ronnanol"

Midt oppe i denne krisen er det noen medlemer som toner flagget og viser sitt sanne jeg........jeg leser,jeg leser og forstår at også her inne representerer vi snittet i samfunnet generelt.

Mvh
Timebandit:!:
 
ArthurF; celter er en meget hyggelig fyr, og har forklart denne posten like over her.

Skjønner du reagerer, men nå er den forklart hvertfall


Generelt mener jeg vi som ikke er involvert ikke skal starte guffe mellom oss, men heller bidra til å opplyse denne saken best mulig hvis ikke hovedrollen gjør det selv.

Er det noen som tar denne tråden ut i internasjonale fora og oversetter eller formidler hvordan dette reageres på i Norge?

Mitt råd til ronnanol; kle deg naken og blottlegg alle porer, du kan umulig være for ærlig og åpen nå. Denne saken har fått for mye oppmerksomhet til at dette blir noe du og kjøper ordner opp i bak lukkede dører.

Forøvrig enig med deg i at det er dumt å stemple fort, og forstår om du blir frustrert over dette, men klokkeinteresse er slik jeg oppfatter det i Norge mye mer, det er nærmest en gentlemanns-sekt der tillit og ærlighet er høyt verdsatt. Rent retorisk bidrar derfor sinne, frustrasjon og kortfattethet til at alle lesere fatter konklusjoner. Konklusjoner som hittil ikke har gått i din favør.

Hvis du står bak handlingene det må sies du er mistenkt for, og selv synes du har satt deg selv i en vanskelig situasjon; gjør det riktige, tilstå ( web er uansett ikke en juridisk tilståelse) tilbakefør kjøper pengene og rydd opp etter deg.

Da vil du hvertfall ha håp med tanke på å finne selvrespekten tilbake.

Lykke til, og håper du tar rett valg uavhengig om du har gjort dette eller ikke.
 
Midt oppe i denne krisen er det noen medlemer som toner flagget og viser sitt sanne jeg........jeg leser,jeg leser og forstår at også her inne representerer vi snittet i samfunnet generelt.

Mvh
Timebandit:!:

+1

Vi er ikke bedre eller verre enn samfunnet vi lever i. Dessverre.
 
Oppdatering 16.01

Brukeren ronnanol er nå utestengt fra Tidssonen, ettersom han ikke ønsket å benytte muligheten til et forsøk på en plausibel forklaring ift. de påstander og den informasjonen som har kommet frem her på TS og andre fora.

Diskusjonen kan gjerne gjenopptas, men sensitive personopplysninger, spekulative beskyldninger, trusler og sjikane tolereres ikke.

Under sakens gang har det kommet frem at anklagede har blitt sjikanert både via telefon og på mail. Det er viktig å tenke på at slike handlinger også kan ramme uskyldige i form av familie og barn. Jeg håper og tror at det ikke er noen her på TS som står bak dette, og noe annet er selvfølgelig helt uakseptabelt.



Aktuelle tråder om denne saken finnes bla. her:

http://forums.watchuseek.com/f63/ronnanol-=-scam-artist***-scam-alert***-633432.html

http://www.network54.com/Forum/353391/thread/1326586169/***UPDATE***+on+I+got+burned

http://watchfreeks.com/view_topic.php?id=24627&forum_id=113
 
Jeg har møtt Ronny Olsen til en f2f handel i fjor høst, og synes hele saken er veldig merkelig. Vår handel gikk i alle fall veldig greit.
 
Jeg har mottatt pakken fra ronnanol i dag.
Klokken var som beskrevet med full dokumentasjon som lovet.

Jeg har forøvrig ikke opplevd maken til stressende helg. Jeg føler litt av klokkegleden i meg døde litt med denne episoden, til tross for at alt ordnet seg.

Vil også benytte anledningen til å takke for støtten her på TS:)
 
Temmelig dødt hos meg også når jeg ser hva denne syke hobbyen fører til...
 
Jeg har mottatt pakken fra ronnanol i dag. :D
Klokken var som beskrevet med full dokumentasjon som lovet.

Jeg har forøvrig ikke opplevd maken til stressende helg. Jeg føler litt av klokkegleden i meg døde litt med denne episoden, til tross for at alt ordnet seg.

Vil også benytte anledningen til å takke for støtten her på TS:)

Bra!

Et lite spm: Kan du sjekke om pakken din ble sendt før eller etter Stone-gate ble avdekket? Hadde vært interessant å vite...
 
Dette blir jo bare spekulasjoner, men på meg virker det som at strategien bak scammingen var å skaffe seg 2 klokker for prisen av 1, en sjelden gang. Jeg tror ikke det er pengenød men ren klokkedesperasjon som har gjort at det ble slik. Det virker jo som Ronnanol dealer 95% av dealene sine helt ærlig og redelig for å så prøve seg på en scam en sjelden gang. Da kan han backe opp scammen med alle sine gode feedbacks og teorien var vel å komme unna med det rett og slett. Han hadde kanskje ikke forventet at alle skulle engasjere seg så hardt i denne saken og finne gamle skjeletter i skapet hans..
 
Tror ikke han ville forsøkt en slik scam innenlands. Lettere når kjøper/selger befinner seg i et annet land.
 
Dette blir jo bare spekulasjoner, men på meg virker det som at strategien bak scammingen var å skaffe seg 2 klokker for prisen av 1 en sjelden gang. Jeg tror ikke det er pengenød men ren klokkedesperasjon som har gjort at det ble slik. Det virker jo som Ronnanol dealer 95% av dealene sine helt ærlig og redelig for å så prøve seg på en scam en sjelden gang. Da kan han backe opp scammen med alle sine gode feedbacks og teorien var vel å komme unna med det rett og slett. Han hadde kanskje ikke forventet at alle skulle engasjere seg så hardt i denne saken og finne gamle skjeletter i skapet hans..

Sitter med samme følelsen selv.. Men, det blir bare spekulasjoner.. Er ikke til å bli klok på denne saken her..
 
Jeg har mottatt pakken fra ronnanol i dag.
Klokken var som beskrevet med full dokumentasjon som lovet.

Jeg har forøvrig ikke opplevd maken til stressende helg. Jeg føler litt av klokkegleden i meg døde litt med denne episoden, til tross for at alt ordnet seg.

Vil også benytte anledningen til å takke for støtten her på TS:)

Det var godt å høre, Rovers:) Må si jeg var litt nervøs på dine vegne er stund.
 
Pardon the pun, men "steinen ruller videre".

Ser ut som det blir mer og mer dritt dratt opp om denne selgeren. Enda en som har kommet frem på WUS som har en klokke på vei fra Ronny.
 
Pardon the pun, men "steinen ruller videre".

Ser ut som det blir mer og mer dritt dratt opp om denne selgeren. Enda en som har kommet frem på WUS som har en klokke på vei fra Ronny.

Dette sitatet fra en av medlemmene på WUS kan jo være en påminnelse til alle som handler internasjonalt, ikke sant Mathfjeld ;)

wait until you get the package....finally someone intelligent who used paypal....wait until you receive the box ... but do not leave the post without the presence of the head and a report made by him
 
Temmelig dødt hos meg også når jeg ser hva denne syke hobbyen fører til...

Synd at vi opplever slike episoder, men jeg tror ikke det er hobbyen som fører til denne type hendelser.
Kjeltringer finner vi overalt. Om klokkeinteressen blir så stor at man må gjøre seg til kjeltring for å finansiere samlingen, tror jeg at man allerede har en liten kjeltring i magen. Hvis ikke vil jeg anta at man lider av en "sykdom" i kategorien spillegalskap. Dette må i så fall helbredes med profesjonell hjelp, og har forhåpentlig ingen ting med klokkehobbyen å gjøre.

Dette på generelt grunnlag og ikke som en slags analyse av vår tidligere kollega her på forumet.



Håper ikke at det er så dødt hos deg, Heuer, at jeg heretter må kjøre tur/retur 1000km for F2F-handel. Jeg tror ikke du pakker ned stein og jeg skal vokte meg vel for å pakke opp stein ;)
 
Har lest på sidelinjen en stund nå, og dette er rett og slett en en veldig lei sak som er vanskelig å få fullstendig oversikt over. Rar blanding av handler som har gått bra og handler tyder på direkte tyveri/scams... Håper inderlig at alt ender bra for alle involverte til slutt. Har ikke sjekket WUS enda, men blir jo spennende å se om William får pengene sine snart...

Temmelig dødt hos meg også når jeg ser hva denne syke hobbyen fører til...

Som Minuteman sier over, så håper virkelig ikke det er "dødt" for deg eller noen andre. Det er ikke hobbyen sin skyld, så ikke la gløden forsvinne. I alle områder hvor det er snakk om gjenstander av høy verdi så vil det finnes kjeltringer og uærlige mennesker. Som ChristianN sa, så har han opplevd lignende i antikvariat bransjen, og det samme kan sies om de fleste andre områder hvor handler av høy verdi foregår. Det vil alltid finnes enkelte som ønsker å utnytte ærlige menneskers tillit.

Når det er sagt, så kan jeg ærlig si at jeg aldri har vært borti et mer vennlig og helstøpt "community" enn TS sitt, hvor man virkelig får følelsen av et kameratskap rundt denne hobbyen som vi alle deler. Det er et utrolig høyt nivå av kvalitetspersoner her, og det er nettopp derfor at en sak som dette føles som et skikkelig kollektivt ballespark.
 
Mitt spørsmål er da: Hva med flisene og steinen, hvem beholder disse?? :confused::confused::confused::confused:


;)

Bra den saken ordnet seg i hvert fall, men hva ville skjedd om det ikke kom til mønstring på WUS og TS?? Ikkje braaa.
 
Pass nå bare på at ikke steinen dukker opp på e-bay som Mars stein. Steiner fra mars betales det bra for:D:D lol...




1326874732615_79.jpg





Meteoritthandler Darryl Pitt sier til AP at han selger biter av planeten Mars for 11.000 dollar, eller rundt 66.000 kroner, per ounce, som er i overkant av 28 gram. Det er ikke uvanlig at de sjeldne stenene blir handelsvare.