Ronny Olsen "ronnanol"

Jeg har fulgt med på denne saken her siden igår, både på TS og andre div. linker.

Først så vil jeg si at tonen og måten denne tråden her har foregått på er over gjennomsnittet! Det er overhodet ikke rart at folk blir opprørt og snakker om dette. Klokkesamfunnet er ikke så stort, og det er slike saker som dette som bidrar til at det forråtnes.

Kjenner jeg blir litt provosert over uttalelsen til "nordlandstrompeten", er han virkelig satt ut av at det ville dukke opp en tråd her? Er det virkelig sjokkerende? Sist men ikke minst, det var INGEN som dømte han i første runde. Vi ønsket og tro at det ikke var herfra det luktet SVIDD.
Etterhvert som denne saken kom mer frem i lyset må jeg også si at den faller på sin egen urimelighet. Det er ingen som er så heldig når man eksponerer seg slik (video) at det ikke vil slå tilbake på en selv, makan til sammentreff mener jeg!
Føler også det er vage unskyldninger og svært lite engasjement for klar "lyssetting".
Risiko ved slike kjøp/salg vil alltid være tilstede, men ikke forvent at folket som sitter på sidelinjen tvinner tomler og lar slikt passere uten debatt...


Enten har man baller nok til å legge alle kort på bordet, eller så mister man all tillit og blir oppfattet som en feig kastrat!
 
Jepp. Jeg var tvilende tidlgere i dag, men håpet det var en god forklaring.

Det var det ikke.

Jeg liker dårlig at det nå sies "don't trust Norwegians" rundt om på andre klokkeforum.
 
Til dere som har gjort avtaler og venter på resultatet- ta kontakt på PM hvis det skjærer seg, jeg er på tjeneste i Afghanistan 2-3 uker framover men vil følge opp når jeg kommer hjem.
Mvh Tom

Flott å høre! Er ganske fantastisk med klokkeverdenen i forhold til at det alltid vil være folk fra alle typer yrker og samfunnslag som bidrar,

Åja. TomHenriksen er politi. Koblet ikke den med en gang og tenkte det var som representant for andre yrker og samfunnslag han skulle rydde opp. Det virket litt ekstremt.:D
 
Åja. TomHenriksen er politi. Koblet ikke den med en gang og tenkte det var som representant for andre yrker og samfunnslag han skulle rydde opp. Det virket litt ekstremt.:D

Hehehe, var ikke meningen det skulle bli forvirrende ;) Det jeg mente var at i saker som dette når det må graves både her og der for å finne info og for å få hjelp, så tror jeg det finnes et spekter av folk her inne som kan gjøre ganske mye for å komme til bunns i en sak som dette
 
Hei igjen.

Jeg har tilbudt kjøperen av PAM312 å betale tilbake pengene som er lagt ut.
Pengene blir overført, så snart kjøperen gir meg info for å tilbakebetale. Jeg har ikke svindlet kjøperen med denne klokken, men i frykt for privatliv og familie, betaler jeg tilbake hele kjøpesummen og frakten.

Jeg har vel innsett at jeg like godt kan melde meg totalt ut av klokkeverden etter dette.
Om det er noe jeg kan gjøre for å roe ned massene, så er det bare å sende en mail.

Jeg er ikke en hardbarka kriminell som jeg får inntrykk av at enkelte mener, med utsagn som GTG med balltre hjemme hos meg, men en familiefar til små barn.
Jeg er oppriktig bekymret for hva folk kan finne på, og det tærer veldig på meg. Om noen av dere har barn og familie, så vet dere hvordan det er å være redd for barna sine.

Vær så snill og ikke trakassere meg og mine.
Jeg skal gjøre hva som helst for at folk lar oss være i fred, og vil renske opp i hva det måtte være av uoppgjorte ting noen har med meg.

Bare ta kontakt via mail.

Jeg vil ha dette ut av verden. Hva krever folket av meg?
Håper dere ikke kontakter arbeidsgiveren min for å ødelegge mest mulig for meg. Jeg er som sagt villig til å gjøre hva som måtte kreves for å få dette ut av verden, og jeg har bestemt meg for uansett å gi opp alt som har med klokker og kjøp/salg å gjøre. Dere skal slippe å ha mer med meg å gjøre, da jeg kun føler ubehag med å i det hele tatt se en klokke.
 
Ronnanol, jeg tror du ville oppklare mye med å forklare hver enkelt sak hver for seg, fra ditt perspektiv.

Dette.

Problemet Ronny er at det foreløpig bare ser ut som om du innser at du er tatt med buksene nede og forsøker å komme deg ut av det, "you're not sorry, you're just sorry you got caught" osv.

Jeg sier ikke at det er tilfellet, men det er vibbene jeg får her.

Om dette ikke er tilfellet MÅ DU, og jeg mener virkelig MÅ DU, forklare hver eneste sak, hver eneste situasjon, lufte gamle skjeletter, gamle spøkelser og gamle feil - alt må ut i det åpne ASAP. Innrømme eventuelle feil og hvordan du vil rydde opp, eller kunne forklare og sannsynligvis få noen andre parter i sakene til å bekrefte, at ting ikke er som de ser ut.

Er du uskyldig i dette må du ikke finne på å tømme sparekontoen din for å kjøpe deg fri av redsel for represalier, det er utrolig trist dersom dette er i ferd med å skje men situasjonen har dessverre blitt slik at det nå er opp til deg å overbevise klokkeland om at du ikke er skyldig.
 
Jeg synes absolutt Ronnanol får gode tips her. Slik jeg kjenner klokkesamfunnet vil åpenhet og ærlighet løse alt i denne saken. Er ingen her som kommer med høygafler for å si det slik, det eneste alle ønsker er at sannheten skal på bordet og at riktig skal være riktig. De par dumme truslene som har kommet her er ingen vits å ta på vei for, det er bare folk som er sinte fordi dette blir tatt veldig personlig..
 
Var jo snakk om noen anonyme telefoner med mer eller mindre ubehagelig innhold her også, slikt synes jeg er dumt. Ingen er tjent med at noen involverte her føler seg truet og går inn i beskytte-familien-modus. Hjernen fungerer ikke på sitt beste når den er der.
 
Uansett hva RO har gjort eller ikke, er utsagn om å ta saken i egne hender uakseptable og bør fjernes ASAP.
 
Jeg har til nå lest og fulgt med på denne tråden, og følte i starten at dette ble en gapestokk-greie uten at all informasjon var på bordet, men stiller meg bak det ChristianN skriver. Får de samme vibbene, og føler at du, ronnanol, bør rydde opp gjennom forklaringer på en del suspekte caser.
Om du har en god forklaring på disse vil du muligens komme fra dette med hodet hevet, i alle fall i norge.

Ps. Kommentarer om å ta ting i egne hender, eller trusler om dette, er IMO latterlige. Det som må gjøres er å politianmelde saken.
 
Pluss 1 sjuli.

La oss ta dette med litt mer fingerspitz geful enn å komme med trusler. Det er også en straffbar handling og ikke noe som uansett bidrar til løsning.

Kommer rimelig tydelig frem at bermen ikke setter pris på denne typen Norgesoppmerksomhet og at ugjerninger som beskrevet er uakseptabelt
 
@RO: du kan være trygg for at ingen av sonens medlemmer skal møte opp verken med balltre eller høygafler. Det ble skrevet i affekt fordi jeg blir så vanvittig sint når jeg hører slikt som dette. Hvis du har en god forklaring på de beskyldninger som nå er rettet mot deg skal jeg be deg om unnskyldning. Men det virker unektelig som du er lei deg fordi du ble tatt med buksene nede, ikke fordi du prøvde å svindle. Har du en forklaring bør du komme med den NÅ? Var det du som åpnet pakken med en stein i ? Har du sendt en billigklokke til en som har betalt deg 4700 $ ? Ja, eller nei???
 
Her er det kun en ting som gjelder. Nemlig full åpenhet rundt tidligere scruff.

Også bør pågående handler gjennomføres prikkfritt selvsagt. :?
Det siste vi trenger er en ny skandale. Nå gjelder det å holde tunga rett i munnen uten altfor hissig stemning.
 
Juce - hvor er du?

En sånn tulling ødelegger også for oss andre seriøse klokkekjøpere. Hvem vil handle med en fra Norge etter en slik episode?
Vi burde hatt en GTG i Rognan med hver sitt balltre:evil:

Jeg tror nesten ikke det jeg leser, regner med at du tar affære ovenfor denne posteren.
 
Redigert av en moderator: