Ronny Olsen "ronnanol"

Ser ut som om vi kan få ett svar, står på profilen til ronnanol at han skriver i denne tråden akkurat nå! Men den har vært lik i 20 minutter snart. Håper ikke han "feiga" ut :)
 
Er det noe å hente hos sitt forsikringsselskapet når noe slikt skjer?

-- Morten --

Tror nok ikke det; kjøper måtte i så fall ha tegnet en forsikring som dekker svindel. Viser verdien av å betale med kort. Her er det jo en form for sikkerhet.
 
Bare det at han har vært innlogget her både i går og i dag uten å ha ønske om å skrive noe om saken sier vel sitt, den som tier samtykker...

Edit: Håper det kommer et svar..
 
WOW

Hei.

Jeg logget meg på nå og ser dette. Ble helt satt ut.
Kan ikke folket la meg ordne opp i denne saken uten å stemple meg som en svindler?
Klokker er en lidenskap, og jeg ville ALDRI satt mitt rykte på spill for dette. Vil aldri kunne kjøpe eller selge klokker igjen etter dette. Jeg er heller ikke i noen økonomisk knipe som tilsier at jeg trenger penger.

Først og fremst så holder jeg og kjøper av Pam 312, og ordner opp i saken mellom oss, og det ser ut til at det går mot en løsning som vi kan akseptere. Jeg har siden første stund tilbudt meg å løse opp i saken umiddelbart. Vil minne om at dette skjedde for kun 2 dager siden.

Når det gjelder disse andre beskyldningene der en Breitling er involvert, så har jeg renvasket navnet mitt i den saken, så den vil jeg ikke engang gå inn på, og har heller ingenting med dette og gjøre. Fyren som var involvert her har jeg vært i kontakt med og han fikk tilbake pengene sine. Det er ikke samme klokken som ble solgt på Finn heller. Har forresten solgt 2 Skyland på Finn, så da må jeg jo være skikkelig superdupersvindler?

Når det gjelder Byttet av pam312 mot pam210, så er jo ikke pakken kommet frem til han jeg byttet med engang. Hvordan er det mulig å dømme så hardt og fort? Skjønner at fyren som venter på klokken blir nervøs når han leser alt som er skrevet.

Jeg håper så inderlig at dere slutter å bruke mitt navn og adresse offentlig, særlig samboeren min.
Ble til og med ringt opp fra skjult nummer og informert om at en hadde blitt betalt for å "ordne opp i saken", og at jeg kunne vente meg besøk av opp til 10 personer etterhvert.
Hva skal skje under disse besøkene?

Jeg har ingen økonomiske hensikter med klokkeinteressen min. Jeg elsker bare klokker, og det innebærer dessverre alltid en risiko under internasjonale handler, men jeg ordner når ting ikke går etter forventningene til en av de involverte! Bare gi meg lengre tid enn 20min før svindlerstemplet spres!

Håper privat og personlig info kan bli fjernet umiddelbart fra tråden.
Om noen ønsker å vite mer om saken så kontakt meg gjerne via mail eller PM.
Vær så snill, ikke ring meg for flere trusler, hvem det enn var.
 
En sånn tulling ødelegger også for oss andre seriøse klokkekjøpere. Hvem vil handle med en fra Norge etter en slik episode?
Vi burde hatt en GTG i Rognan med hver sitt balltre:evil:
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Frost
Om vi antar at det du sier er sant er det en jævla kjip situasjon du har havnet i.

Jeg legger dog merke til at du strengt tatt ikke har forklart noe utover at "det er ordnet opp i" - Breitlingen her er solgt til din samboer av en nederlender og er "missing in action", plutselig har du 2 x 312'er, klokker hit og klokker dit.

Poenget mitt er ikke at det du sier ikke nødvendigvis er sant, men at du nok muligens bør fokusere mer på sak(ene) i dette tilfellet enn å forsøke å feie det bort.

Jeg forsøker bare å forklare deg hvordan det du sier og responderer med nå oppfattes fra mitt ståsted som utelukkende er "utenforstående".

Har du gammel moro med å scamme posten er det bedre å si det som det er enn å si at du har ordnet opp; nå er det nok usedvanlig mange mennesker som graver opp usedvanlig mye informasjon og ærlighet og ryddighet vil vare veldig mye lenger enn alt annet.

Forøvrig er all personlig informasjon for lengst spredt ut i klokkeverden... Din eneste sjangse til å renvaske deg her er helt åpne kort, jeg tror du vil måtte jobbe en del for å bli kvitt knytningen mellom deg og sakene - sakene må løses opp i.

Dette er utelukkende forsøkt å være velmenende råd.

Edit;

For å være 100% konkret;

Klokken schmeink solgte deg og du unboxet her som en stein(http://s288.photobucket.com/albums/ll176/schmeink/?action=view&current=SkylandAvenger.mp4) har 100% identisk serienummer som klokken du tok bilde av i 2011 og senere solgte.

Før dette er forklart bedre enn "jeg og selger ordnet opp" klarer jeg dessverre ikke å spore opp så mye tillit her.
 
Noen burde kontakte selger av Avenger og høre om det er ordnet opp. I o med at det hevdes at dette er ulike klokker, burde hans forklaring være av stor interesse for å høre om dette kan bekreftes...

hvis ikke så...


men inntil da vil ikke jeg konkludere..
 
Ronny Olsen: Jeg trenger bare å vite en ting: Var det du som pakket opp steinen på den latterlige videoen som er vist på klokkefora verden over? Hvis så er tilfellet, kan du forklare dette?
 
Om vi antar at det du sier er sant er det en jævla kjip situasjon du har havnet i.

Jeg legger dog merke til at du strengt tatt ikke har forklart noe utover at "det er ordnet opp i" - Breitlingen her er solgt til din samboer av en nederlender og er "missing in action", plutselig har du 2 x 312'er, klokker hit og klokker dit.

Poenget mitt er ikke at det du sier ikke nødvendigvis er sant, men at du nok muligens bør fokusere mer på sak(ene) i dette tilfellet enn å forsøke å feie det bort.

Jeg forsøker bare å forklare deg hvordan det du sier og responderer med nå oppfattes fra mitt ståsted som utelukkende er "utenforstående".

Har du gammel moro med å scamme posten er det bedre å si det som det er enn å si at du har ordnet opp; nå er det nok usedvanlig mange mennesker som graver opp usedvanlig mye informasjon og ærlighet og ryddighet vil vare veldig mye lenger enn alt annet.

Forøvrig er all personlig informasjon for lengst spredt ut i klokkeverden... Din eneste sjangse til å renvaske deg her er helt åpne kort, jeg tror du vil måtte jobbe en del for å bli kvitt knytningen mellom deg og sakene - sakene må løses opp i.

Dette er utelukkende forsøkt å være velmenende råd.

Edit;

For å være 100% konkret;

Klokken schmeink solgte deg og du unboxet her som en stein(http://s288.photobucket.com/albums/ll176/schmeink/?action=view&current=SkylandAvenger.mp4) har 100% identisk serienummer som klokken du tok bilde av i 2011 og senere solgte.

Før dette er forklart bedre enn "jeg og selger ordnet opp" klarer jeg dessverre ikke å spore opp så mye tillit her.

+1, Veldig godt formulert ChristianN

Stusser også som flere andre her på hvorfor du velger å selge en pam 312 til utlandet for en meget gunstig pris, når du lett kunne solgt den på en dag for et par tusen mer her på TS eller på finn?
Du sier selv at du ikke selger og kjøper klokker på grunn av fortjenesten, men lidenskapen for klokker. Men det å ta seg bryet med å selge en klokke billig til en utenlandsk kjøper, når du er godt kjent med hvilken økt risiko dette innebærer(tidligere scam saker).....nei det gir ingen mening:confused:

Sier ikke at du er skyldig, men det er noe som ikke stemmer i denne saken.
 
Har fulgt med på denne tråden og trådene på andre forum i går og i dag og vet ikke helt hva man skal tro her... Jeg håper selvfølgelig at alt er en misforståelse og at det ordner seg (spesielt for de fra TS som har bytte/handel på gang med vedkommende/at dette ikke berører dem), men jeg forstår at mange mener at det er en del som skurrer her...

Så for øvrig også dette på paneristi: http://www.network54.com/Forum/353393/message/1283518486/Scam

En sånn tulling ødelegger også for oss andre seriøse klokkekjøpere. Hvem vil handle med en fra Norge etter en slik episode?
Vi burde hatt en GTG i Rognan med hver sitt balltre:evil:

Celter: Synes dette er unødvendig, selv om jeg skjønner godt hvorfor du reagerer, spesielt når en del på de utenlandske forum allerede generaliserer hva gjelder Norge osv, men jeg synes ikke vi skal ha sånne utsagn her på TS selv om du sikkert ikke mener det bokstavelig...
 
Redigert av en moderator:
En annen ting jeg ønsker å lufte, muligens helt unødvendig, er at ting order seg om man gjør "the right thing". Gjennom tidligere familiebedriften snublet vi tidvis midt oppi noen helt fullstendig vanvittige situasjoner med svindlere, desperate mennesker, tragiske skjebner, syke mennesker og folk som hadde hatt gode intensjoner en gang for mange, mange år siden.

Uansett.. de mest utrolige folkene i de mest vanvittige stillinger og situasjoner har gjennom årene gjort de spøreste ting på fullstendig feil side av loven og de har mistet gangsynet helt.

Steg én er i så fall å ta en gjennomgang av situasjonen ovenfor seg selv. Dette kan fort resultere i en mer eller mindre desperat situasjon om man har klart å legge alt selvbedraget på hyllen, men trikset her er å be om hjelp fra hvem som nå enn er i nærheten.

Dersom, mot formodning, anklagene i dette tilfellet skulle være sanne vil det alltids la seg løse opp. Du klarer ikke å akkumulere nok summer til at det ikke lar seg løse med "normale" klokker som vi snakker om her, tro meg på denne.

Steg to er åpenhet - få det ut der hva som har skjedd. Hva er greia, hvilke summer er det snakk om, hvem skylder hvem hva, hvor skal penger tilbakebetales og varer returneres ?

Noen klarer dette og slipper unna og gjennom det hele som fortsatt frie menn og klarer å rydde opp i alle kanter. Da går det fint. Mulig fremtidige handler blir noe kompliserte, men det kan også la seg løse.

Andre igjen fornekter seg til de sitter inne. Dette er en mindre smart måte å deale med det hele på.

Dessverre har andre gjennom historien valgt mindre fornuftige løsninger som ingen er tjent med.

Ultimat sett snakker vi utelukkende om verdier og materialistiske ting og problemene knyttet til disse bør man aldri glemme at er ytterst små i forhold til så mye annet og er da ekstremt enkle å løse på fornuftige måter.

Uansett, håper egentlig ingen i denne saken har nytte av disse betraktningene, men verden kan være et mye mer tilgivende sted enn man kanskje skulle tro. Man må bare spille med litt åpne kort og klare å ta én riktig avgjørelse.
 
Popkorn-tråd, joa, men det er vel først og fremst bare en trist og alvorlig sak dette her.

ronnanol: tror alle her ønsker at du skal ordne opp i sakene dine. Vi skjønner at det er privat business, men det er vel for sent å holde dette unna forum-offentligheten nå. Det er for mye gruff som er gravd opp til at man bare kan overse alt og la det fare. I haugen av alt som er mystisk og beklemt, er Breitling-videoen selvsagt vanskelig å komme utenom...
 
Sorry Ronny, den der kjøper jeg rett og slett ikke.
Du sitter på en video og unboxer en Breitling, som viste seg å være en sten, som plutselig ble en Breitling igjen som du fikk solgt her inne.
Om du så fikk kalde føtter og ordnet opp med kjøper, noe jeg tviler sterkt på at du gjorde. Skal jeg være helt ærlig. Så sier det en del om din samvittiget og dine holdninger.

Jeg sier ikke at du er skyldig i denne saken, jeg tror du er det, men jeg sier ikke at du er det. Det har jeg ikke grunlag for. Men jeg håper inderlig at han som kjente kjøperen av breitlingen er behjelpelig med å kontakte politiet og din arbeidsgiver. For dette stinker så mye at det bør undersøkes nøye.

Om det skulle vise seg å være feil, skal jeg selvsagt unnskylde det siste avsnittet her. Den Breitlingsaken kommer du aldri unna, ved mindre du har en joker i ermet. Fram til du tryller fram den jokeren har du ingen troverdighet hos meg.
 
I den store yrkesundersøkelsen har vi 8 juridiske arbeidende medlemmer og 4 fra politi, brann og forsvar. Sjansen er vel stor at en etterforsker nettopp nå sitter og leser denne saken. Hva tenker så disse, når de er bekjentgjort denne informasjon? Et trekk på skuldra eller en forpliktelse til å følge opp dette videre?

De som mener at tråden er en gapestokk synes jeg utviser begrenset evne til resonnering samt gjør en naiv slutning. Her er det ingenting som bare løser seg selv, det er engasjement fra de ulike medlemmene her som har bragt på bordet en rekke indisier som sågar også lar seg bevise eller avkrefte dersom eksempelvis kjøper av breitlingen dukker opp.

Denne saken skader omdømmet til nordmenn og virker så innihelvete stupid, at jeg ikke forstår at en person med fullt navn og adresse våger å gjennomføre et slikt stunt, eller kanskje nettopp derfor er det en perfekt scam?

Jeg forbeholder meg retten til å rope "dritt", når det lukter fjøs og møkkaspred på en og samme stund.
 
Ronny Olsen: Jeg trenger bare å vite en ting: Var det du som pakket opp steinen på den latterlige videoen som er vist på klokkefora verden over? Hvis så er tilfellet, kan du forklare dette?

+10

@RONNY
Hele nettet renner jo over av scam-saker hvor ditt navn og nick fremkommer! Nå sist en som har kjøpt straps av noen som alt tyder på er deg - uten å få det han har betalt for.

INGENTING av det du har publisert av forsvar for noen sakene gir noen som helst forklaring på hvordan ting kunne ha skjedd eller hvordan du har "ryddet opp". I tillegg er det ingen tvil om at den dårlige videoen din er ren humbug med en som ligner veldig mye på deg i hovedrollen.

I og med at facebook profilen din er åpen, så vet jo hele klokkenorge nå hvem du er, hvem som er vennene dine, hvordan du ser ut, hvor du jobber etc etc. De massive sterke indisiene til tross - du prøver ikke engang på å renvaske deg utover det ene innlegget ditt her...som egentlig ikke sier noe som helst oppklarende. Merkelig...

Vi håper for guds skyld at den pakken som forhåpentligvis ankommer Rovers til uken inneholder det den skal, og ikke baderomsfliser fra Rognan.... Da vil du nok komme til å slite litt mer enn å motta tyn fra ymse nettsider.

KAB
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost
Dette er bare trist, har fulgt med på det meste i forbindelse med denne saken og jeg har min private mening om saken.
Enhver problematisk sak har minst to sider og det er ofte vanskelig å komme til bunns og definere fakta.

Jeg har følgende råd: Ronnanol (Ronny Olsen) Tenk igjennom problemstillingene i denne saken, ta noen seriøse grep og løs utfordringene - det lar seg absolutt gjøre. Med litt seriøs jobbing kan du komme ut av dette med hodet hevet.

Til dere som har gjort avtaler og venter på resultatet- ta kontakt på PM hvis det skjærer seg, jeg er på tjeneste i Afghanistan 2-3 uker framover men vil følge opp når jeg kommer hjem.
Mvh Tom
 
Dette er bare trist, har fulgt med på det meste i forbindelse med denne saken og jeg har min private mening om saken.
Enhver problematisk sak har minst to sider og det er ofte vanskelig å komme til bunns og definere fakta.

Jeg har følgende råd: Ronnanol (Ronny Olsen) Tenk igjennom problemstillingene i denne saken, ta noen seriøse grep og løs utfordringene - det lar seg absolutt gjøre. Med litt seriøs jobbing kan du komme ut av dette med hodet hevet.

Til dere som har gjort avtaler og venter på resultatet- ta kontakt på PM hvis det skjærer seg, jeg er på tjeneste i Afghanistan 2-3 uker framover men vil følge opp når jeg kommer hjem.
Mvh Tom

Flott å høre! Er ganske fantastisk med klokkeverdenen i forhold til at det alltid vil være folk fra alle typer yrker og samfunnslag som bidrar, og ved en situasjon som dette er jeg sikker på at den som bryter loven vil få sin straff. Har sjekket et par andre lange tråder fra WUS tilbake i tid som omhandler scams, og i de aller fleste sakene har lurendreieren blitt identifisert og straffet.