Runes samling

Flott presentasjon av flotte klokker!
Følger utviklingen - det aner meg det kommer suppleringer om ikke lenge,.... ;)

Flott presentasjon av flotte klokker!
Følger utviklingen - det aner meg det kommer suppleringer om ikke lenge,.... ;)

Takk for det. Det er ihvertfall én ny klokke på vei inn. Leveres om en måned eller to. Bortsett fra den bør jeg nok vente litt mens jeg tenker mer på hvilken vei jeg skal gå.

Jeg gjorde et lite regnestykke i bilen i dag og kom til at totalt, med den innkommende klokken, har jeg brukt omtrent like mye på klokker som det en ny Sub koster. Er ikke helt enig med meg selv om jeg aller helst ville hatt alle de klokkene jeg har må, eller én Sub, men jeg heller mot det første. Jeg liker det å kunne bytte klokke etter humøret. :)

I august i fjor da jeg bare hadde to klokker fikk jeg tilbud om å kjøpe en Sub 5513. Dessverre somlet jeg litt med avgjørelsen og klokken forsvant. Jeg lurer på hvordan samlingen min hadde vært hvis jeg hadde kjøpt den. Sannsynligvis ville den vært ganske annerledes.

maghas9 skrev:
Flott presentasjon om deg og din klokke galskap

Takk for det. Det er jo ingen tvil om at det er galskap at en mann med 8 klokker planlegger hvilken flere klokker han skal kjøpe. Men det er jo en sunn galskap. :)

Flott presentasjon!:D
Hvis bare verden hadde vært fylt med mer galskap som dette hadde det vært lite å bekymre seg over gitt.;)

Hei,

Takk for hyggelig lesing og fin presentasjon av deg og dine ur!

Lov meg at du aldri selger TH'rn. Det kommer du garantert til å angre. Den er forresten utrolig flott!

Lykke til videre!

Fin og variert samling med noen absolutt interessante ur! Bra presentasjon var det også:)

PS - jeg bare lurer på om den morsomme Orienten med blå skive har vært min en gang!

Dette var god lesning! Flott samling som det blir spennende å følge utviklingen på:) Takk som deler!

UJU skrev:
Flott presentasjon!:D
Hvis bare verden hadde vært fylt med mer galskap som dette hadde det vært lite å bekymre seg over gitt.;)

Hehe. Har nok ikke blitt startet så mange kriger pga. klokkegalskap. :grin:

BreitlingEmergency skrev:
Hei,

Lov meg at du aldri selger TH'rn. Det kommer du garantert til å angre. Den er forresten utrolig flott! Lykke til videre!

Kommer aldri til å selge den, men jeg har litt lyst til å modde den. Jeg har noen ideer til hvordan jeg kan gjøre den enda flottere. Siden jeg ikke skal selge den, trenger jeg heller ikke å bry meg om evt. salgsverdi hvis jeg modder den. (Kommer uansett bare til å gjøre modifikasjoner som er reversible, sånn i tilfelle jeg en gang skulle angre meg).

Auto Winder skrev:
Meget fin samling

Takk for det. :)

krille skrev:
PS - jeg bare lurer på om den morsomme Orienten med blå skive har vært min en gang

Det kan godt være. Jeg kjøpte den her på sonen. I følge selger var det en overligger som hadde blitt kjøpt i en butikk i Singapore. Lyder det kjent?

Ulven skrev:
Dette var god lesning! Flott samling som det blir spennende å følge utviklingen på Takk som deler!

Og takk til deg for hyggelige ord.

Ny skinnrem til Seamasteren

Jeg har forsøkt Seamasteren på tre forskjellige skinnremmer og X antall NATO-er uten å være helt fornøyd. En dag kom jeg over en selger på The Rolex Forum med et stort antall fine skinnremmer, så jeg måtte jo bare bestille en. :D

Halvcrappy iPhone-bilder, men forhåpentligvis viser bildene hvorfor jeg synes denne reimen er helt riktig for Seamasteren.

omega3.jpg

omega2.jpg

omega1.jpg

SOLGT: Heuer Bund (2012-2013)

Første gang jeg så (eller ihvertfall ble oppmerksom på) en Heuer Bund var for +/- et år siden her på Tidssonen. Jeg husker ikke hvem som postet bildet, eller i hvilken sammenheng det var. Uansett ble jeg veldig nysgjerrig på denne klokken, og gjorde en del research.

heuer1.jpg

Siden en Tag Heuer var min første ordentlige klokke ble det ekstra spennende å lese og lære mer om en av de historiske modellene deres. Da jeg fant ut linken mellom Heuer Bund og Sinn ble jeg enda mer interessert og klokken kom på "må eie-listen" min. Ikke helt på topp, men rimelig langt opp.

heuer2.jpg

I tillegg til å gjøre mer research om klokken begynte jeg også å sjekke priser, spesielt på chrono24. Prisene var ikke avskrekkende, men jeg var (og er) litt skeptisk til å bestille noe såpass dyrt fra en person/firma jeg ikke kjenner til, så det ble ikke til at jeg kjøpte.

heuer3.jpg

For noen uker siden så jeg plutselig en til salgs her på Tidssonen. Jeg avtalte et møte med selger, og satte i gang med intensiv research for å være 100% sikker på hva jeg kjøpte. Ikke minst fordi urverket i denne var Valjoux 23, mens jeg trodde alle Bund ble levert med Valjoux 230. (Forskjellen på verkene er at 230 har flyback-funksjon og hack, mens 23 ikke har noen av delene. Ellers er det i utgangspunktet like verk). Jeg søkte mye på nettet og fant ut at noen Bund faktisk ble levert med Valjoux 23 - sannsynligvis de første leveransene. Bund ble levert fra 1967/68, og Valjoux 23 gikk ut av produksjon i 1974, så klokken min er vel fra en eller gang rundt 1970.

heuer6.jpg

Da jeg møtte selgeren hadde han i tillegg til denne klokken også med seg en Heuer Luftforsvaret, og jeg ble litt i stuss på hvilken av dem jeg skulle kjøpe. Denne var i nesten strøken tilstand, mens Luftforsvaret var tydelig brukt og hadde feile visere. Selv om det jo hadde vært ekstra gøy med en "norsk" klokke gikk jeg heller for denne som var nesten som ny.

heuer5.jpg

EDIT: I juni 2013 forsvant denne dessverre ut. Dette var en av de klokkene som aldri skulle selges, men jeg var kommet til et punkt der noe måtte ut av samlingen dersom noe annet skulle inn.

Redigert:
Nydelig Heuer. Jeg var en stund på jakt etter en sånn, og sto med en i hånda i München. Pris og tilstand var ikke der de skulle, så det ble skrinlagt. Kjenner på suget nå....:)