Sea-Dweller-tråden

Prøvde noen bilder med makrolinse til telefon. Disse er ikke redigert på noe vis, bare fokusert der jeg ville ha fokus. Uret er absolutt ikke strøkent desverre, og har nok hatt noen fine dings som er blitt forsøkt polert bort under service.
men slik blir vel en bruksklokke med årene.
IMG_0018.JPG
IMG_0022.JPG
 
Har nå gått med min 16660 i 3 måneder i strekk for å sjekke nøyaktigheten.
Klokken har kun vært av armen i kortere perioder, men har ikke stanset.
Den har også vært på armen om natten slik at ikke klokken posisjon på nattbordet skal avgjøre bruksnøyaktigheten.
Resultatet er i mine øyne ganske så bra:)
Siden 31.10.16 til i dag har klokken et avvik på 54 sek, i snitt 0.6 sek pr døgn. Avviket har også vært ganske jevnt uten store korreksjoner.
Ikke ille for en 30 år gammel beater....
20170131_124126.jpg
Screenshot_20170131-124025.png
 
Vekker liv i denne tråden da jeg var så heldig å få lånne @Nessuno79 sin 1665 i helgen:

02-Zawatch-060636_zpsmvp2jtxi.jpg


12-Zawatch-060735_zpsdldtgusi.jpg


04-Zawatch-060674_zpsg9ga3d73.jpg


07-Zawatch-060690_zpsmt1nblyj.jpg


@ProfessorPangloss : Det er kanskje ikke alle som gjør det, men å bruke en 1665 daglig tror jeg ikke er noe problem. Den tåler mer enn armen din uansett, og sannsynligvis er det litt riper i den fra før. Tror ikke den øker mye mindre i verdi enn en ny en, uansett om den brukes forsikrig eller røft. Jeg ville kjørt på med gammel klokke (om du fant et trygt kjøp innen fornuftens grenser). Hvis man absolut må ha klokke på når man mekker bil eller tak så ville jeg heller kjøpt en billig-beater i tillegg. :)

Denne var virkelig flott. Artig med flotte bilder. Nydelig patina som bare blir enda bedre med tiden. Årgang 1978/79?
 
Spottet en 1665 Great White med fadet bezel og lysebrun tritium på en bitteliten flyplass i Frankrike her om dagen. Dæven for et ur, den derre plexidoomen....

Jeg er jo egentlig skikkelig fornøyd ref to poster over, men å se dette live ble mye. Forhåpentligvis skjønte eieren at jeg var en som visste der jeg sirklet siklende hvileløst rundt ham mens alt blodet flyttet seg sørover i kroppen:oops:

Endgame!?
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Blir med på denne tråden, mye flott å hvile øynene på .

Jeg fikk kjøpt min brukt fra en her på TS for ett par uker siden, å har vel forsåvidt bestemt meg for at denne skal bli arvegods. Nå har jeg to døtre, så litt usikker på hva de vil mene om det


IMG_20170228_214402.jpg