speedieThomas
Støttemedlem
En undervurdert liten glede: å selge en klokke til en god venn, høre at den blir satt pris på, og fortsatt kunne se den på wrist-shots og når man møtes.
Heisann,
Fratello kjører Seikomesterskapet 2023 for å kåre "den beste" Seikodykkeren.
The Seiko World Cup: Dive Watch Edition — A Quest To Find The Best Seiko Diver Of All Time
✓ Welcome to the Seiko World Cup dive watch edition ✓ Finding the best Seiko watches of all time ✓ Vote for your favorite! ✓www.fratellowatches.com
Det kan bli litt gøy å følge med på.
Hvilke av de nominerte er din favoritt, og hvilken er din Seiko-dykker favoritt blant alle modellene.
Av de nominerte holder jeg en knapp på at RJ's Marinemaster vinner. Men jeg føler mest for SKX009. En klokke jeg strittet i mot å skaffe helt til den gikk ut av produksjon, og så er den en ordentlig sjarmbombe. Grunnen til motstanden. "Alle" sa at man måtte ha en SKX. SKX står for meg som kom inn i dette her i 2014 som en kjernemodell om man vil ha en dykkerklokke, en billig klokke, en mekanisk klokke eller noe andre nisjer den robuste klumpen fyller.
Som min favoritt Seiko dykker laserer jeg tadadadaaa!
Seiko 7548 Quartz-serien. Her representert ved min 7458-700b fra 1981. Jeg har også en JDM modell 7548-7010 fra 1984.
Dette er uslitelige, dønnsolide modeller som ikke har noen paralleller i dagens kolleksjon. Men et sted i sokkeskuffen min ligger 22.000 kroner klare til å kjøpe når Seiko finner ut at de skal lage en re-edition av disse med 7C46 urverket og en kasse med premiumfinish. Dessverre ble det ikke til 45 årsdagen i år. Men jeg holder pusten.
Vis vedlegg 350967
LarsB
Uncleseiko eller Uncle som brandet nå heter har lenge irritert meg, av den enkle, selviske grunnen at han nekter å lage den lenken jeg ønsker meg. En z199 , en plain oyster eller jubilee til MM300. Jeg har sent ham flere forespørsler opp gjennom årene og fått til svar hver gang at han skal ta det opp til vurdering. Istedet lanserer han bare nok et sett endlinks til nok en ubetydelig Tudor eller Omega.
Slår et slag for quartz diver jeg også, men min er (eller skal hvertfall i teorien være) high accuracy quartz, og har evighetskalender.Heisann,
Fratello kjører Seikomesterskapet 2023 for å kåre "den beste" Seikodykkeren.
The Seiko World Cup: Dive Watch Edition — A Quest To Find The Best Seiko Diver Of All Time
✓ Welcome to the Seiko World Cup dive watch edition ✓ Finding the best Seiko watches of all time ✓ Vote for your favorite! ✓www.fratellowatches.com
Det kan bli litt gøy å følge med på.
Hvilke av de nominerte er din favoritt, og hvilken er din Seiko-dykker favoritt blant alle modellene.
Av de nominerte holder jeg en knapp på at RJ's Marinemaster vinner. Men jeg føler mest for SKX009. En klokke jeg strittet i mot å skaffe helt til den gikk ut av produksjon, og så er den en ordentlig sjarmbombe. Grunnen til motstanden. "Alle" sa at man måtte ha en SKX. SKX står for meg som kom inn i dette her i 2014 som en kjernemodell om man vil ha en dykkerklokke, en billig klokke, en mekanisk klokke eller noe andre nisjer den robuste klumpen fyller.
Som min favoritt Seiko dykker laserer jeg tadadadaaa!
Seiko 7548 Quartz-serien. Her representert ved min 7458-700b fra 1981. Jeg har også en JDM modell 7548-7010 fra 1984.
Dette er uslitelige, dønnsolide modeller som ikke har noen paralleller i dagens kolleksjon. Men et sted i sokkeskuffen min ligger 22.000 kroner klare til å kjøpe når Seiko finner ut at de skal lage en re-edition av disse med 7C46 urverket og en kasse med premiumfinish. Dessverre ble det ikke til 45 årsdagen i år. Men jeg holder pusten.
Vis vedlegg 350967
LarsB
Har funnet en gammel forumtråd med en brite som fikk sin regulert tilbake til fabrikkspesifikasjoner hos Seiko UK.Gratulerer @Hovedsignal Det er vel verd å spandere en service på SBCM023. Jeg har en også og skrev en mini-review her.
Vis vedlegg 351548
LarsB
Min går på snitt +6 sek i måneden/72 sek i året fra 2020 til batteriet døde i forrige måned. Nå tenkte jeg å levere den inn hos Christensen som sikkert sender til Optura for batteribytte og paknings-sjekk/overhaling/bytte. De skal i tillegg få stille inn evighetskalenderen for meg.Hvordan går din, @Larsnie?
Er dette hva fansen har ventet på? Seiko presenterer en slankere og mindre dykkerklokke.
Seiko lanserer Prospex Marinemaster SJE097, SJE099 og SJE101
Er dette hva fansen har ventet på? Seiko presenterer en slankere og mindre dykkerklokke.www.tidssonen.no
Er dette hva fansen har ventet på? Seiko presenterer en slankere og mindre dykkerklokke.
Seiko lanserer Prospex Marinemaster SJE097, SJE099 og SJE101
Er dette hva fansen har ventet på? Seiko presenterer en slankere og mindre dykkerklokke.www.tidssonen.no
Det er med Seiko som med andre. De priser seg ut av sitt rette element for å virke mer eksklusive. Seiko var jo nesten som den siste bastion av klokkeglede for ingen penger. Nå ser det ut som det er i ferd med å forsvinne også.Jeg elsker den sorte! Ville kjøpt den for 20k, men ikke over 40... Jeg skjønner ikke helt at denne skal koste så mye med dette urverket ? Føler det er GS pris ?