Service på Rolex

Medlem
28. jan. 2008
Sted
.
Vet noen om urmakere som kan ta service og event bytte deler på min kones Rolex Oyster?
Bjerke skulle ha 4200 kr for en full overhaling. Synes det er litt i overkant selv om det er en flott klokke..

Har du forsøkt Lervik i Haugesund? Har fått satt inn en ny skive i GMTen min der, men det var det riktignok selgeren som bekostet, så jeg kjenner ikke prisnivået deres. De er uansett veldig greie å ha med å gjøre, kjøpte Daytonaen der ...

Ring dem på 52700350 og hør :)

Er nok ganske riktig servicepris... Hadde en SeaDweller på service hos Bjerke i Bergen for et par år siden,- det ble skiftet pakninger, skiftet glass, kassen og lenken ble polert og verket ble renset og oljet, det kostet meg kr 3800.- Tror det var vel anvendte penger.

Forøvrig finnes det noen gode "hobby"-urmakere i noen av klokke-foranene. Kontakt f.eks Dag Braanaas i NURK.. ;)

Lykke til !

Sjekket med Lervik i Haugesund og de skulle ha 3090 kr for full service inkl deler og pakkninger!
Det var litt bedre ja. Hyggelig var de også :) Takk Anders.

Noen som har erfaring med service på breitling? Vet at den bør sendes inn om 4-5 år, men noen har også nevnt at jeg bør sende den inn rett før garantien utløper for å få en gratis service. Noen som kan bekrefte om dette fungerer? Får man alltid skiftet deler, pusset kassen & lenken etc på en service?

her er forresten ett par tøffe videoer, skjønner at service koster penger...

http://www.breitling.com/service-chrono/

http://www.breitling.com/service-quartz/

Nja... er som regel ikke nødvendig å ta service noe oftere enn hvert 5 år tror jeg! Men det er litt individuelt fra klokke til klokke, og det finner man fort ut om du tar den med til urmakeren.

Jeg kan ikke skjønne at Breitling skal spandere en gratis service med mindre det er noe galt med klokken. Derimot tror jeg det kan være lurt å ta den med til urmakeren innen garantien går ut, slik at hvis det er noe galt så får man dekket reparasjonen på garantien. Garantien dekker vel kun feil med klokken og lignende.

For service av en Breitling chronograph ligger prisen på i underkant av 5.000,-

Men mitt beste tips i denne saken er å ringe urmaker Bjerke eller hvor du enn har handlet den og høre med de ;)

Just my 2 cents !

Det går altids ann å påstå at noe er galt med den, ellers skjønner jeg jo selvsagt at de ikke gjør noe med den. Forretningen som solgte meg klokken anbefalte å sende den inn før garantien utløper - lurte derfor på om noen her har gjort dette?

Jeg vet at jeg nå beveger meg ut på noe tynn is...men skitt au !

Jeg påstår at service på armbåndsur som utsettes for "normal" bruk i miljø med normal luftfuktighet og støvtetthet, ikke er nødvendig før etter 6 - 8 år, kanskje med enda lengre intervaller... :roll:

At urmakere anbefaler oftere service, kan jo skyldes at det er en grei inntektskilde for dem ! :?
Som f.eks en herværende urmaker i Stortingsgt. i Oslo som skulle ha kr 150.- for å skifte batteri på et Casio sportsur, batteriet kom utenom !! (Klokken tilhører min datter.)
Dette blir nesten som med biler, noen ønsker jo så absolutt ha den på merkeverksted for å få "riktig" service ! :? Og som gjerne tar seg betalt deretter.

At noen urmakere ikke har nødvendige og "riktige" deler til et bestemt merke, er sikkert riktig,- og at en derfor må oppsøke en merkeforhandler.
Mangel på merkekunnskap kan selvsagt også være et lite hinder.
I alle de år jeg har drevet med klokker, har jeg kun hatt klokker på service når de har begynt å med egne rundetider eller jeg har ønsket å bytte glass.
Selv min gamle og velbrukte SeaDweller med bortimot 85 dykk gjennom 5 år og som deltok på de fleste av mine oppdrag, fikk sin første service først etter nevnte fire år. Etter utsagn fra daværende urmaker hos Bjerke i Bergen, trengte glasset å bli skiftet ut, men alle pakninger var fortsatt myke og tettet perfekt !

Slik jeg har oppfattet mange av forumbrukerne her behandler sine klokker (varsomt og med omtanke) skulle min påstand tilsi service ca hvert 8 år ! :D

Det kostet ca. 2700,- for service + bytting av noen enkle deler på min tidligere eldre Rolex i Trondheim. Det er ca, 2år siden da. Urmakeren i Trondheim er en gammel dyktig urmaker.
Har vært hos Bjerke tidligere. De er ikke billige for den samme jobben andre urmakere utfører.

skjalg skrev:
Når det gjelder breitling service så må vel klokken sendes til breitling?

Alle Breitling klokkene sendes inn til Breitling ved service, reparasjoner etc. Tror Breitling har et eget verksted i Norge, uten at jeg skal si det for sikkert :roll:

Risti4life skrev:
skjalg skrev:
Når det gjelder breitling service så må vel klokken sendes til breitling?

Alle Breitling klokkene sendes inn til Breitling ved service, reparasjoner etc. Tror Breitling har et eget verksted i Norge, uten at jeg skal si det for sikkert :roll:

Og da er vel prisen samme uansett hvor man eventuelt sender den inn? Vet dere om det er bare kassen som pusses på service eller om det også er lenken?

Ja prisen burde bli den samme... I alle fall skal det ikke skille mange hundre-lappene ;)

De tar lenken også !!! Ellers hadde resultatet for blitt mindre pent. Tenk en nypolert kasse og en sliten lenke :D

Jeg vet ikke sikkert om polering er inkludert i prisen på breitling og tror heller ingen har svart på det i tråden. Men jeg tror nok det! Ellers koster kun polering av kasse og lenke ca 2.000,- til 2.500,-

Men skjalg, tror det enkleste er at du slår på tråden til Bjerke eller en annen AD og hører med de !! Så får du (nesten) garantert svar på alt ;)

Takk for mange gode svar!
Blir jo ikke snakk om service før om 5 år, men greit å vite litt likevel! :)

Hei!
Har du prøvd Urmaker Alf Lie i Oslo? De forhandlet Rolex før Bjerke og kan fortsatt ta service tror jeg. Da slipper du å sende uret bort! lykke til :)

Anders skrev:
Har du forsøkt Lervik i Haugesund? Har fått satt inn en ny skive i GMTen min der, men det var det riktignok selgeren som bekostet, så jeg kjenner ikke prisnivået deres. De er uansett veldig greie å ha med å gjøre, kjøpte Daytonaen der ...

Ring dem på 52700350 og hør :)

Hei,

Det var et bra tips!
Skal notere meg dette nummeret.:)

Vh
J.Cat

Jeg jobber i samme byggning som der verkstedet til Urmaker Bjerke holder til. Jeg snakker ofte både med urmakerne deres og Halvor Bjerke selv når jeg treffer de i heisen/trappa osv. Har til og med fått gratis polering av et par klokker når jeg møter han ene urmakeren på vei ned i kjelleren der poleringsmakinen står :p
Uansett, så sier de at de tar service på nær sagt alt inhouse. Alt fra Omega til Patek. Skal prøve å få meg en service til nabopris neste gang :mrgreen:

JonasV skrev:
Jeg jobber i samme byggning som der verkstedet til Urmaker Bjerke holder til. Jeg snakker ofte både med urmakerne deres og Halvor Bjerke selv når jeg treffer de i heisen/trappa osv. Har til og med fått gratis polering av et par klokker når jeg møter han ene urmakeren på vei ned i kjelleren der poleringsmakinen står :p
Uansett, så sier de at de tar service på nær sagt alt inhouse. Alt fra Omega til Patek. Skal prøve å få meg en service til nabopris neste gang :mrgreen:
Hei Jonas, og velkommen på forumet:).
Det hørtes ut som en heldig kontakt du har der, bare å gjøre bruk av det;) å være så sentralt plassert i forhold til en ledende urhandler kan vel både være en velsignelse og en forbannelse..?
Jeg kjenner selv butikksjefen på Bjerke litt etterhvert. Han gir inntrykk av å være en sympatisk og kunnskapsrik fyr.

(Litt off topic må jeg få lov til å si avataren din er usedvanlig kul.lol Clooney som urmaker..hehe.)
Ha en fin dag!

Ja du kan google med bildesøk "omega" og "Clooney" så ser du den i fullsize. Ganske morsom. Egentlig er det en jobbannonse for urmakere i USA tror jeg.

Ja jeg jobber ganske sentralt plassert. Rett utenfor døra ligger jo også Urmaker Bjerkes butikk i Prinsensgate, og Alf Lie rett over gaten. Og nå den nye som kommer i Kongens gate, som er parallelt med der jeg jobber.
Skal love deg at jeg er mye innom i lunsjen for å titte :D

JonasV skrev:
Ja du kan google med bildesøk "omega" og "Clooney" så ser du den i fullsize. Ganske morsom. Egentlig er det en jobbannonse for urmakere i USA tror jeg.

Ja jeg jobber ganske sentralt plassert. Rett utenfor døra ligger jo også Urmaker Bjerkes butikk i Prinsensgate, og Alf Lie rett over gaten. Og nå den nye som kommer i Kongens gate, som er parallelt med der jeg jobber.
Skal love deg at jeg er mye innom i lunsjen for å titte :D
Hei igjen,
Hehe ja jeg vet hvordan det er , Jeg befinner meg ganske ofte på jobb i Kongens gate 11.
Går også forbi den Luis Vitton og den kommende nye urforhandler på vei hjem. Kommer til å bli 4 nærmest high end forhandlere på vei hjem
hver dag. Blir nesten for mye av det gode!!!for en med høyst ordinær lønningspose.
Vi sees her på Tidssonen:) Det er et hyggelig sted å være syns jeg.
(jeg får ta på meg Portuguesen og være glad for det man har.)
friday1909002.jpg