Show us your Helson! - Helson Watches samletråd

Tester en canvas camo-reim til min Shark Diver for å døyve hungeren etter en Tudor Ranger på camo. Synes resultatet var helt greit, men jeg har fremdeles lyst på den Tudor'n ;)

IMAG4025_zpswfc1hgvd.jpg
 
Kjørte "egg-behandling" på min Helson de siste dagene. Noen meninger om resultatet?
Selv synest jeg det ble kult, og etter et Par uker i Hellas til sommeren håper jeg det kommer litt grønnskjær også:cool:

image_zpsa29c89f2.jpg



image_zps31532266.jpg



image_zpsfa639328.jpg
 
Pent @Bond :D Hvor kjøpte du den?

[/URL]

Jeg fant den på ebay, og den er myk og behagelig på armen:

http://www.ebay.com/itm/22mm-Canvas-Watch-Strap-Band-Sports-Military-Army-wristband-ZULU-camouflage-/151662318998?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item234fc75596

Jeg har imidlertid valgt å klippe av "loop'en" som skal gå under klokka, da jeg ikke ser vitsen med den, og den bare gjør at klokka blir enda høyere på armen. Dessuten blir det litt mindre "hardware":

IMAG4061_zpsq1gavoae.jpg


Jeg vurderer å flytte noen metallringer i bronse fra en zulureim jeg ikke bruker og over på denne, men i og med at jeg alltid har metallringene på undersiden av armen (og de knapt vises) har jeg ikke stresset med dette. Får se om jeg gidder:

IMAG4064_zpsyydgn9yk.jpg
 
Redigert av en moderator:
Kjørte "egg-behandling" på min Helson de siste dagene. Noen meninger om resultatet?
Selv synest jeg det ble kult, og etter et Par uker i Hellas til sommeren håper jeg det kommer litt grønnskjær også:cool:

image_zpsa29c89f2.jpg



image_zps31532266.jpg



image_zpsfa639328.jpg

Regner med det er bronse versjonen du har? Jeg har nettopp hatt samme behandling på en Armida i messing, den ble mye mørkere, nesten svart. Har den liggende i saltvann nå i håp om å få frem litt grønnfarge.
 
Dette er bronseutgaven ja.
Kjørte 5 timer med eddik i matboks, og fikk frem mye blå/grønn patina, men denne skylte seg av under rennende vann. Skuff :/
 
Fant en metode med chips, eddik og vann. Skal testes til uken, hadde bare en av ingrediensene i hus.
 
Fant en metode med chips, eddik og vann. Skal testes til uken, hadde bare en av ingrediensene i hus.

Fortell gjerne hvordan det går!
Har et lite eksperiment som skal gjennomføres snart også, som innebærer ketchup, sitron og Lousianna hot sauce :cool:
 
Har hatt en Helson i bronse og en i brass/messing. Prøvd mye rart som egg, saltvann, eddik, tabasco osv. Ender alltid opped å reverser prosessen. Har en 42mm i messing på vei i posten og har bestemt meg for at den får være i fred:)
 
Har hatt en Helson i bronse og en i brass/messing. Prøvd mye rart som egg, saltvann, eddik, tabasco osv. Ender alltid opped å reverser prosessen. Har en 42mm i messing på vei i posten og har bestemt meg for at den får være i fred:)

Men du må innrømme at det er litt morsomt å eksperimentere litt da :cool: ?
Har sett litt på 42mm i messing.. En rimelig variant, og toll/forsendelse kan vel ikke være så skremmende høy heller?
Vurderer den selv :p
 
Men du må innrømme at det er litt morsomt å eksperimentere litt da :cool: ?
Har sett litt på 42mm i messing.. En rimelig variant, og toll/forsendelse kan vel ikke være så skremmende høy heller?
Vurderer den selv :p

Joda er morro alltså. Poenget er at jeg har tilslutt funnet ut at jeg liker best helt ny looken:) frakt er vel inkludert og man kan be de gutta sette hvilken verdi du ønsker. Men om det lurer noen hos fortolling er vel heller tvilsomt
 
Er det noen på TS som har skaffet seg en 40 mm i bronse?

Skulle gjerne sett de tre størrelsene 40, 42 og 45 sammen.