Show us your Helson! - Helson Watches samletråd

Min første Helson. En shark diver 42 MOP brass. :)



Etter å ha brukt SD et døgn nå, må jeg si at jeg er ganske så fornøyd. Bra kvalitet for en klokke som er relativt billig. Allerede begynt å sikle etter SD 44 bronze med ETA urverk. Så blir nok en storebror til SD 42 i nærmeste fremtid. :):cool:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Kroger og netrom71
Helson Goose Diver
C277B34C-8028-402B-B9A2-048B908E2472_zpsyvg2mjnn.jpg
 
Litt off topic: Noen som har tips til hvor jeg kan få kjøpt en skinnreim til min SD 42 Bronze? Har sett på CrownAndBuckle og Heroic18, men fant ingen i mørk brunt med passende bredde (22mm). Er ute etter en litt røff reim (helst 2-piece) som passer til uret (ikke gator eller rally f.eks.). Den @MagnusPanerai har noen poster lengre opp her er fin.

On topic: Det hadde vært hyggelig om dere postet bilder av deres Helson men skinnreim her. Gjerne med info om hvor reima er kjøpt.
 
Litt off topic: Noen som har tips til hvor jeg kan få kjøpt en skinnreim til min SD 42 Bronze? Har sett på CrownAndBuckle og Heroic18, men fant ingen i mørk brunt med passende bredde (22mm). Er ute etter en litt røff reim (helst 2-piece) som passer til uret (ikke gator eller rally f.eks.). Den @MagnusPanerai har noen poster lengre opp her er fin.

On topic: Det hadde vært hyggelig om dere postet bilder av deres Helson men skinnreim her. Gjerne med info om hvor reima er kjøpt.
Gå for kortreist og custom fra @Olando. Latterlig god kvalitet på de remmene jeg har kjøpt av han.
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Litt off topic: Noen som har tips til hvor jeg kan få kjøpt en skinnreim til min SD 42 Bronze? Har sett på CrownAndBuckle og Heroic18, men fant ingen i mørk brunt med passende bredde (22mm). Er ute etter en litt røff reim (helst 2-piece) som passer til uret (ikke gator eller rally f.eks.). Den @MagnusPanerai har noen poster lengre opp her er fin.

On topic: Det hadde vært hyggelig om dere postet bilder av deres Helson men skinnreim her. Gjerne med info om hvor reima er kjøpt.

Enig med @Skogsmatrosen. Gå for kortreist custom. Da kan du også forsikre deg om at reimen smalner til 20mm ved spenna, slik at du kan bruke den originale Helson-spennen fra gummireima. :) (Går ut i fra at Bronze og Brass begge smalner inn til 20mm ved spenne)
 
Litt off topic: Noen som har tips til hvor jeg kan få kjøpt en skinnreim til min SD 42 Bronze? Har sett på CrownAndBuckle og Heroic18, men fant ingen i mørk brunt med passende bredde (22mm). Er ute etter en litt røff reim (helst 2-piece) som passer til uret (ikke gator eller rally f.eks.). Den @MagnusPanerai har noen poster lengre opp her er fin.

On topic: Det hadde vært hyggelig om dere postet bilder av deres Helson men skinnreim her. Gjerne med info om hvor reima er kjøpt.

Har ikkje Helson men eg kjøpte skinnreim fra cheapesnatostraps til seikoen min og er veldig fornøgd med kvaliteten på den. :)
Link: http://www.cheapestnatostraps.com/c...products/sorrento-whiskey?variant=16569619077
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
  • Liker
Reaksjoner: OBHaugland
Da syntes Mr.Davis at denne linken burde få litt mer liv. I forbindelse med et planlagt kjøp av en Squale 2002, ble oppmerksomheten rettet mot en Helson Skindiver.
(Kjøpet av Squale'n gikk ad undas, kom en snodig unnskyldning i fra en italiensk herremann....fikk vel kalde føtter)

Så da ble det kjøp i fra en tysk samler i stedet - ikke uventet litt mer "Ordnung und Zucht" Skal ikke dra en lang historie om Helson, da de fleste på denne tråden sikker kjenner historien bak Peter Helson. Pussig nok har det gått sport hos den franske grenen av WUS, med iherdig "bashing" av Helson ur. Med tanke på det jeg selv har hørt og lest, så har Helson et godt renommé blant sportsdykkere.

Mitt ur er en Helson Skindiver 100 F, 2011 modell med ETA-2824-2 urverk. Av noen kalt "working man's Blancpain" Ingen tvil om at dette er Peter Helson sin homage til Fifty-fathoms. I utgangspunktet er jeg vel litt tilbakeholden til "look a likes", men akkurat denne er såpass velgjort og ikke noe som vil bli kalt "erre sånn derre Rolex, lissom"

Dessverre var original reimen byttet ut med noe "ræl" - så da ble det en hurtig anskaffelse av Isofrane reim. Denne passet perfekt til uret og vil sitte på i god tid fremover. Vel, nok prat - her er noen dagsferske bilder.

Teknisk data:
Urkasse: 41mm
Lug: 20mm
WR: 200m

20160915_194634-1.jpg

En real "plexi-dome"

20160915_193701-1.jpg


2f2cb5e1-5cda-42aa-830c-b6cff4de4d32.jpg

Serie nummeret synes godt!

77ff23a7-44a2-4681-b171-59f507299945.jpg

I hjemlige omgivelser!

50f58f2c-e0b0-41a4-a772-e3f7abc1511a.jpg

Flott lume på denne dykkeren
 
Redigert: