Show us your Helson! - Helson Watches samletråd

Ikke noe problem å lage flere av, min er 3-rings med sorte pvd ringer og en ekstra skinnkeeper. Ligger et bedre bilde av den på instagrammen min.

@wreckmaster NH35 er en velutprøvd arbeidshest fra Seiko, som holder tiden godt. Den Helsonen jeg har nå gikk -0,4 siste døgn, så det er godt innenfor.
Så jeg sier klin til :)

Skille

Det skulle vært krone i stål på denne, så ikke en ordinær NATO bryter så voldsomt, men tror dette kan bli en god kombinasjon i sommer :)

@wreckmaster NH35 er en velutprøvd arbeidshest fra Seiko, som holder tiden godt. Den Helsonen jeg har nå gikk -0,4 siste døgn, så det er godt innenfor.
Så jeg sier klin til :)

Skille

Det skulle vært krone i stål på denne, så ikke en ordinær NATO bryter så voldsomt, men tror dette kan bli en god kombinasjon i sommer :)

Du kan også kjøpe Zulu med bronse/messing hardware så har du en røff sommer beater.
Synes du Zulu bygger for mye i høyden klipper du av den nederste remmen.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
20150619_113711_zpsbjmru70q.jpg

• Liker
Reaksjoner: Bond og Preacher
Noen som har prøvd seg med litt patina på messing sharkdiveren? Liker best naturlig patina og vil ikke fremskynde prosessen med diverse produkter. Men jeg har hatt den med i sjøen noen dager og det har gitt null utslag.

Min Helson SD 45.. Kanskje siste gang den blir tatt bilde av, av meg.
Den er nemlig lagt ut for salg:)
20150709_194111_zpsawwz4ulg.jpg

Noen som har prøvd seg med litt patina på messing sharkdiveren? Liker best naturlig patina og vil ikke fremskynde prosessen med diverse produkter. Men jeg har hatt den med i sjøen noen dager og det har gitt null utslag.

Min har blitt utsatt for saltvann og uteaktiviteter. Ikke så jevn og god patina, men det dukker opp litt grønnskjær.

Min har bare blitt litt mørkere siden den var ny, og litt mer gyllen etter saltvanns plasking. Skjedde lite de to første dagene i sjøen, men i dag ble den mer gyllen, får se hva som skjer av patina resten av uken.

Min har bare blitt litt mørkere siden den var ny, og litt mer gyllen etter saltvanns plasking. Skjedde lite de to første dagene i sjøen, men i dag ble den mer gyllen, får se hva som skjer av patina resten av uken.

TID er nok det som skal til :) Men selv opplever jeg at messing utgaven patinerer fortere enn kobber utgaven.

Når kobber ligger på tak f.eks går det årevis før den blir grønn hvis ikke prosessen blir fremskyndet.

Har sett Shark Diveren bli kjøpt og solgt her på forumet og tenkt; "DAMN! That's some ugly shit!"
Etter å ha sett ørten eksemplarer på markedet og i denne tråden, sitter jeg nå og lurer på hvor mange tomflasker jeg har i garasjen, og hvor gretten konemor blir hvis jeg kjøper enda en klokke denne uka...;)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og MrFinale