SIHH 2016 (18. - 22. januar)

@Entropy +

Et lilla oppgulp av det flotte 785 settet fra 2014, overdose "faux patina" varianter av 372 og 587 - nei jeg er ikke imponert.
Ta en kikk på Lo Scienziato variantene i ceramic, da blir årets Lo Scienziato nyhet ganske kjedelig og blass;)
I rest my case ;) Bilder lånt fra p.com. 663 er min favoritt (har ikke sett gode livebilder av den ennå).

Officine-Panerai-Radiomir-Pam00662-Sihh-2016-1.jpg

Officine-Panerai-Luminor-Pam00786-Sihh-2016-5.jpg

Officine-Panerai-Luminor-Pam00578-Sihh-2016-3.jpg

Den er veldig fin, men jeg synes det er litt dumt at datovinduet ikke er plassert lengre ut mot kanten av skiven slik at det følger samme linje som tallene. Blir en smule ubalansert. Slik er det vel når man bruker et "off the shelf" urverk som ikke er skreddersydd for klokken...

Nå er det eneste jeg kan se dato vindu, feil plassert :) Diskusjonen kommer til å gå som om minutt viseren på Exp 1,214270 for korte 114270 passe lange.

Med hånden på...... Eh, hjertet. Jeg liker sandwich dial. Samtidig, har aldri hatt større kjærlighet til en pam før min 001 som definitivt mangler dette... som en vintage (tribute) synes jeg denne var nydelig.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Med hånden på...... Eh, hjertet. Jeg liker sandwich dial. Samtidig, har aldri hatt større kjærlighet til en pam før min 001 som definitivt mangler dette... som en vintage (tribute) synes jeg denne var nydelig.
Enig. PreV har alle tritrium og det er jo berre lækkert :D

• Liker
Reaksjoner: Greg
Vet at mange blir helt sprø av den nye datoplasseringen på Overseas kronografen, men som gammel El Primero-mann, så mener jeg jo at det er den eneste naturlige stedet for den. :)

De har dessuten løst noe jeg har irritert meg grønn over med de gamle versjonene - usymetriske subdials.

vc16over3.jpg

Jeg liker denne bedre enn forløperne, men er forberedt på å komme i mindretall.

Sånne "fototegninger" gjør det ikke for meg, her må det beføles og prøves (ikke at jeg er i kjøpergruppen ;)), men jeg er helt enig at asymmetriske subdial er stang ut (til kast hos meg). :)

Er det umulig å plassere den der den burde vært? Hvis man hadde villet, mener jeg.

568464.png

Kan spørre både Santos og meg om det. Er egentlig en Zenith vs Movado greie dette. Søk på El Primero og Movado så ser du det... er snakk om å lage et nytt datohjul egentlig. Er jo en "halv" dato mellom hel og halv time.

Redigert:
Er det umulig å plassere den der den burde vært? Hvis man hadde villet, mener jeg.

568464.png
Jeg regner også med at "Big Date" systemet også er litt for plasskrevende og energikrevende, og ble ofret på alteret til litt mer smektende urverk og lenger gangereserve. (selv om jeg er litt på gyngende teknisk grunn her). Uansett så krever 12-plassering av dato mellomrom mellom de to tallene. Movado-løsningen med å gjemme datoen bak kronografviseren er irriterende.