SIHH 2016 (18. - 22. januar)

Selv @Timekeeper kan vel tenkes å ha funnet noe å trakte etter på årets SIHH..
3.jpg

ALS_740_036_M_a6.jpg

http://www.tidssonen.no/2016/01/a-lange-sohne-lanserer-datograph-perpetual-tourbillon/

Steike, for et byggverk! Denne må jeg si er noe av det flotteste jeg har sett, hva ALS angår. Likte særs godt detaljen med at tourbillon ikke er synlig fra fremsiden. 'Those who knows, knows' er et tankesett jeg liker godt.

Sjansen for å se sånt noe her på sonen, er vel omtrent ekvivalenten til et piss i havet..
Om ikke @Moore eller @Timekeeper klemmer til da?

VC OS skulle vært day-date med samme type vindu plassert speilvendt på skiven. Da hadde tallene på sparekontoen raslet som høstløv i solgangsbris.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
@Santos-Dumont Sykt fin klokke, men strengt talt en sjult Tourbillon det her også. Elsker måned (Jan,feb osv) visningen.

Go ALS!

Det var for så vidt min tanke også. Altså: Ikke bare EN skjult tourbillon (men to). Skjønner at den var uklar.

Veldig forskjellig bakside på de to selv om begge er perpetuale kalendere. (kanskje ikke så rart siden en ene er automatisk)

Datograph Perpetual:
als740e.JPG

Lange 1 Perpetual:
als720c.JPG

Forsidemessig holder jeg en knapp på Lange 1, men for meg er baksiden på Datographen den flotteste.

Tar av meg hatten for Kari. Han overgår seg selv igjen. Sinnsykt heftig skive med noen helt "insane" detaljer!
Var skeptisk til Voutilainen sin lugdesign. Men nå har jeg blitt så voksen at jeg forstår uttrykket. Selv krona er perfekt, selv om noen sikkert kommer til å påpeke at den er noe stor. Men hvis den hadde vært mindre, ville den sett for liten ut. Alt henger sammen med alt!
Voutilainen__Vingt-8_wg_623v2.jpg