Tipper Panerai i løpet av noen år går konk, ligger brakk i 20-30 år, før de blir gjennopplivet igjen ved å produsere små series med «DNA-Panerai.»
Blander du AP og VC nå? Eller leser jeg bare posten din feil...?Jeg merker jeg føler en distinkt skuffelse over mye i år. At Panerai gjør merkelige ting er ikke totalt overraskende, og for meg som tidligere eier av flere og kanskje ikke helt ekte paneristi men ganske, så er det noe gjenkjennelig med hva de har gjort nå. Litt skrik etter oppmerksomhet, litt forsøk på å fange flere. Duo var, på tross av sin obskure vanntetthet en bedre retning synes jeg, men den har de jo gjort. Kanskje man kan håpe på noen nikk til den harde kjerne neste år? Dette virket som et fanatisk forsøk på å vise at de kan lage noe lekent, om man vil kalle det det...
Så har vi AP, og her blir jeg mildt sagt fascinert. Er de på jakt etter nyrike russere? De skal vel knappest konkurrere med langt billigere merker, men for meg i sin reneste subjektivitet fremstår urene på bilder som litt infantile. Det er noe simpelt over de, men heller ikke estetisk vinnende for meg. Feil font, feil skive, feil alt? Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor, på tross av hysteriske linjer mellom VC og DW ser jeg.
Så - hva er det vi i stor grad finner helt feil med code? For jeg er enig i at de andre VC-lanseringene var direkte guddommelige.
Analogshift sa det bra, da vi diskuterte den nye retningen til Panerai tidligere idag:
"I think the brand has always been this way. The biggest difference this year, is that the fans finally have realized it."
Kjøper ikke den ass. For ti år siden var PAM LE like hot som stål Rolex er i dag. Hele Paneristi.com satt og venta på hver release. Nå greier de ikke å bli kvitt skiten engang. Interessen for Panerai har sunket omvendt proporsjonalt med at alle mytene om de gamle Rolex/PAM og nye grails har blitt busta en etter en, Panerisit er blitt utelukkende en ubetydelig fanboy side og merke har mistet all kontakt med den egentlige fanbasen samt at samlere skyr PAM som pesten siden det stort sett er shady tinge med alt som omsettes.
Om de klarer å lage seg en ny fanbase basert på det de viser her er jeg usikker på. Ryktet sier at alle fanbasen er på vei over til Tudor. Soooooo Tudor is the new PAM.
At Tudor er det nye Panerai, ser jeg ikke helt men. Det er to veldig forskjellige merker, med veldig ulike klokker
Blander du AP og VC nå? Eller leser jeg bare posten din feil...?
Ifm Code tror jeg de hadde sett mye bedre ut med andre visere, timemarkører og fonter (de designelementene ser det ut som de har stjålet fra et kickstarter prosjekt).
Selve skiven synes jeg ser bra ut på flere modeller, og kassa er jo ganske kul.
Tror noe av det som dro folk til Panerai var at de var litt hardcore og samtidig litt utenom mainstream. Nå er Panerai iferd med å bli fullstendig utvanna og mainstream. Kan godt se at Tudor kan virke litt utenom mainstream samtidig som de har litt historie og tiltrekke seg noe av de samme folka.
Spår at Panerai relanserer Mille Metri neste å for å prøve å få tilbake DNA gutta før de i 2021 tar den helt ut og relanserer alle Pre-Vendome modellene.
For min del må OP gjerne fortsette å rasere hele merkevaren for det har svært positive utslag på bruktprisene, så jeg sitter bare å venter på at alle DNA gutta kaster inn hånkle og de modellene jeg vil ha blir rasende billige.
Jeg syntes dette er en interessant diskusjon. Av ren nysgjerrighet: Hva definerer du som mainstream? Tenker du da på bruken av nye materialer som er på "moten" (slik som karbon) eller er det mer knyttet til introduksjon av mindre modeller som favner flere og Luminor Due-serien?
Han fyren her har jeg fått inntrykk av at er like troverdig som bruktbilselgere med overrepresentasjon av diesel i varelageret.Den ellers svært så krasse kritikeren Perezcope har et litt annet syn på lanseringen av 961: https://perezcope.com/2019/01/18/pa...1m78yTOCw7GQE2vLeKR9qf1-RKfkTeaIPs6AiuBWnefsg
Han er jo totalt «starstrucked» etter sitt tidligere opphold sammen med ComSubin gutta. Han hadde nok vært overbegeistret uansett plast-drit som har en binding til ComSubinDen ellers svært så krasse kritikeren Perezcope har et litt annet syn på lanseringen av 961: https://perezcope.com/2019/01/18/pa...1m78yTOCw7GQE2vLeKR9qf1-RKfkTeaIPs6AiuBWnefsg
Well, med mindre du var innom en urmaker som solgte Panerai i 1998-2003 så er det litt vanskelig å forklare hvor "annerledes" de var den gangen. I tillegg var de jo nesten klin umulig å få tak i.
I dag er store klokker helt vanlig og i tillegg har internett gjort alt tilgjengelig og Panerai sitt modellutvalg blitt så stort at det å ha en Panerai ikke er no spes lenger. Det greide lenge å holde det HOT med LE modellene, men det gikk over til slutt det og. Nå står de igjen å famler i mørket etter nye kunder og teppebomber markedet med nye modeller for å se om noe slår an. Det er noe litt Ed Hardy på andre året aktig over hele greia.......
Det andre problemet de har er at det jo egentlig er svært få som fikser å gå med en "ordentlig" Panerai til daglig, så de fleste ender opp med å ha dem i en skuff eller tar til vettet og selger dem igjen og kjøper en stål Rolex stedet...... ha ha ha.
Det @Hvermansen sa. Og det bildet der er fellende bevis i saken
Tror noe av det som dro folk til Panerai var at de var litt hardcore og samtidig litt utenom mainstream. Nå er Panerai iferd med å bli fullstendig utvanna og mainstream. Kan godt se at Tudor kan virke litt utenom mainstream samtidig som de har litt historie og tiltrekke seg noe av de samme folka.
Spår at Panerai relanserer Mille Metri neste å for å prøve å få tilbake DNA gutta før de i 2021 tar den helt ut og relanserer alle Pre-Vendome modellene.
For min del må OP gjerne fortsette å rasere hele merkevaren for det har svært positive utslag på bruktprisene, så jeg sitter bare å venter på at alle DNA gutta kaster inn hånkle og de modellene jeg vil ha blir rasende billige.