Jeg merker jeg føler en distinkt skuffelse over mye i år. At Panerai gjør merkelige ting er ikke totalt overraskende, og for meg som tidligere eier av flere og kanskje ikke helt ekte paneristi men ganske, så er det noe gjenkjennelig med hva de har gjort nå. Litt skrik etter oppmerksomhet, litt forsøk på å fange flere. Duo var, på tross av sin obskure vanntetthet en bedre retning synes jeg, men den har de jo gjort. Kanskje man kan håpe på noen nikk til den harde kjerne neste år? Dette virket som et fanatisk forsøk på å vise at de kan lage noe lekent, om man vil kalle det det...
Så har vi AP, og her blir jeg mildt sagt fascinert. Er de på jakt etter nyrike russere? De skal vel knappest konkurrere med langt billigere merker, men for meg i sin reneste subjektivitet fremstår urene på bilder som litt infantile. Det er noe simpelt over de, men heller ikke estetisk vinnende for meg. Feil font, feil skive, feil alt? Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor, på tross av hysteriske linjer mellom VC og DW ser jeg.
Så - hva er det vi i stor grad finner helt feil med code? For jeg er enig i at de andre VC-lanseringene var direkte guddommelige.