Skinnrem på Submariner?

La oss sette igang dette helvete igjen;) 1965 Tudor Submariner på skinn-nato...

IMG_7394b.jpg

IMG_7408b.jpg

Har tatt inn noen myke og fine skinnremmer i Tidssonen webshop som IMO gjør seg ypperlig på Sub.

Verdt å sjekke ut, og prisen er meget hyggelig.

LINK.

Fikk en sort av den typen i posten forleden og ble desverre ikke imponert....... Synes skinnet var alt for tynt :(

Dette har en direkte sammenheng remmens NATO-design: For en god del klokker ville en tykkere rem betydd at den ikke ville passe mellom springbar og kasse. Det er med andre ord fysiske begrensninger for hvor tykk en NATO kan være før den blir umulig å bruke.

Har du lyst på noe mer robust ville jeg kikket på Hodinkee sine vanlige skinnremmer. Ingen erfaring med de selv, men de ser unektelig solide og bra ut! :)

Har du lyst på noe mer robust ville jeg kikket på Hodinkee sine vanlige skinnremmer. Ingen erfaring med de selv, men de ser unektelig solide og bra ut! :)

Hodinkee har vært utsolgt for skinnremmer hver eneste gang jeg har vært innom, så enten har jeg maks uflaks eller så har de brent seg litt på pågang vs tilgjengelighet.....

Dette har en direkte sammenheng remmens NATO-design: For en god del klokker ville en tykkere rem betydd at den ikke ville passe mellom springbar og kasse. Det er med andre ord fysiske begrensninger for hvor tykk en NATO kan være før den blir umulig å bruke.

Takk for svar Juice. Håper å venne meg til den. Jeg er så fornøyd med de andre natoremmene jeg har kjøpt på Tidssonen at forventningen nok gjorde skuffelsen større.......

Takk for hyggelige ord karer, dog jeg syntes kanskje at reima ble litt i tykkeste laget på en 40mm Sub.Jeg hadde tenkt og bruke den på Sinn' men nå syntes jeg den er for tykk til den også:confused:

Edit: @ cosmo_dud, bare og "like" ivei;)

Vintage Tudor er sterkt undervurdert, den er helt nydelig men passer kanskje bedre med en slankere skinnrem som står bedre til høyden på kassen. Send meg PM når du er lei av skjønnheten.
Tom