Eton også,
@The Player ? Jeg har ingenting å utsette på bærekomforten på mine, og de er i praksis strykefrie. Selvfølgelig forutsetter det vask med laveste sentrifuge og rett på kleshenger for tørk.
Som alltid, YMMV - og de er riktignok ikke av de aller mykeste skjortene.
Edit: Nå som jeg har skrevet dette merker jeg at jeg er litt engstelig for å prøve "en klasse opp" og konstatere at jeg ikke liker skjortene mine mer...
Joda - Eton er prøvd.
I og med at det har vært så mange gode bidrag i denne tråden så kan jeg kjapt skrive om min erfaring om diverse skjortemerker. Jeg har et veldig, veldig pragmatisk syn på skjorter. De skal være behagelig å gå med, greie å stryke og være lyseblå....
Eton
For lange armer for min del. Tåler dog hyppig vask og varer bra. Synes de generelt ikke har så behagelig stoff.
Stenstrøms
Sitter som et skudd på meg. Tåler bra med vask. Greie å stryke. Det finnes en bunch med lyseblå i skapet til enhver tid. Muligens favoritt.
Barba
Utrolig flott stoff når de kjøpes. Legg merke til ordbruken "når de kjøpes". Har aldri hatt skjorte som tåler vask dårligere. Snippen vrir seg, mister form og i tillegg så er de svært vanskelig å stryke. Og har du klart å stryke de ordentlig, så ser de krøllete ut igjen etter noen timer på kroppen. Til den prisen så forventer jeg mer enn at de er håndlaget i Italia og at bomullen er håndplukket av tibetanske jomfruer i skyggen under et 200 år gammelt eiketre...
House of singles
Tynt stoff. Dårlig passform for meg. Kort levetid
Menswear
Se "House of singles" - bruker de samme fabrikk?
The Player
Ifølge eier så brukes samme stoffet som hos Stenstrøms. Mulig han har rett. Skjortene har vært overraskende bra og er noen hundrelapper rimeligere enn Stenstrøms. Skal prøve flere før jeg konkluderer.
Pink
Helt greit. Ihvertfall hvis man får kjøpt de rimlig på Heathrow.
Ricco Vero
Faktisk ganske bra erfaring. Er egentlig ikke så begeistret for dette klesmerket - men skjortene er bra. Pleier å kjøpe noen når de kommer på salg. De har dog ofte mønster - noe som bryter med øvrige lyseblå skjortene i skapet. Mulig det er bra...
Massimo Dutti
Er sammen med Barba de dårligste jeg har prøvd. Forøvrig så liker jeg dette merket ganske godt - skjorter kan de dog ikke lage.
Brooks Brothers
Virker bra. For tidlig å konkludere.
Edit : Har selvsagt prøvd flere merker enn de over. Men det er de som jeg har nylig erfaring fra.