Skjorter

I går kveld fant jeg frem en skjorte som jeg er veldig fornøyd med fit-en på, og gjorde slik:

[video=youtube_share;jIdUkvRDhJs]http://youtu.be/jIdUkvRDhJs[/video]

Jeg fikk bekreftet det jeg visste fra før, at jeg har litt spesielle mål (lange armer!). Men etter å ha rotet rundt på diverse skjortesider fant jeg ut at Charles Tyrwhitts extra slim fit med de lengste ermene antagelig passer meg fint. Har prøvebestilt én, så nå får vi se hvordan det går. Takk til alle som bidrar med oppklarende innsikter til denne tråden!
 
Siden jeg bruker skjorter hver dag på jobb har jeg gått for kvantitet for kvalitet. TM Lewin er helt kurante saker, og når du innimellom slumper borti 5 for £100 så er det jo genialt. Bruker slimfit og syns de har bra passform, men dette vil jo variere fra person til person.

Skille

Disse skjortene med flere kraver (det er flere lag stoff gjerne i "gøyale" farger på kraven) burde jo vært hevet på bålet.
 
Disse skjortene med flere kraver (det er flere lag stoff gjerne i "gøyale" farger på kraven) burde jo vært hevet på bålet.

Jeg ville kanskje ikke gått så langt, men de har unektelig et "ungt" design. (og ikke ungt som i fresh);)
 
Kanskje det er å banne i kirken. Men synes de dyreste skjortene på dressmann passer og føles bra på meg.
Bruker mye xl, men disse i L passer bra. "two ply egyptian cotton eller no..."
 
Jeg har prøvd litt forskjellige skjorter, men ender oftest opp med Ralph Lauren slim fit. Jeg er kraftig bygt, 100kg, så det at skjortene sitter som de skal over skuldrene er noe av det jeg ser etter. Samtidig som de ikke skal henge som en teltduk under armene. Jeg prøvde en Abercrombie fitch skjorte på onsdag, som var utrolig behagelig i stoffet og som så veldig bra ut. Skjorten jeg prøvde var i XL, men den ble alt for smal over skuldrene, samt for kort. Jeg har også skjorter fra bruun & stengade som jeg er veldig glad i.

Hverdags skjortene er jeg ikke like nøye på. Der ser jeg helst på hvilken stoffkvalitet de er i. Til hverdags gjør det meg ikke noe at skjortene sitte langt løsere og her bretter jeg også ofte opp armene. Her kan jeg bruke mange typer skjorter fra f.eks Gant, Weekday , Ourlegacy , ++
 
eton skjorter passer bra på meg. bruker de mye på jobb.

veldig stive og fine rundt kragen og på i folden med knappenen nedover fra halsen. gjær at de er lett å stryke og/eller kan fungere som strykefrie. dessuten mister de sjelden formen selv etter mange vask
 
Jeg har kjøpt meg et par ladninger med skjorter herfra i det siste:

https://www.greenandjacks.com/home.php

Og dette er noe jeg kan anbefale på det varmeste!!!

Glimerende stoffkvalitet fra kjente veverier som begynner på 80 pund og kjempe stort utvalg i mønster og farger.

Haugevis av valgmuligheter for passform, krage, mansjette (husk at du ALLTID må bruker jakke (dress eller blazer) over doble), knapper og alt hva du kan tenke på og mere til...... I tillegg sender du inn hele 9 forskjellige mål. Om du har en skjorte som sitter perfekt kan du bare måle den eller sende den inn så gjør de det for deg og sender skjorten tilbake sammen med den nye.....

Skjortene sitter PERFEKT og er av meget høy kvalitet...

Selv er jeg litt sleip og bestiller de til en kamerat av meg som bor i England som deretter tar med skjortene til meg når han er i Norge. Da sparer jeg toll og tull. Hvis du ikke har den muligheten får man vel ihvertfall fratrekk for engelsk sales tax (tror den er på 16,7% eller noe sånn), men det kommer vel på nesten 40% for å få den inn i landet. Da snakker vi vel om litt under 900 norske for de billigster stoffene (som er av meget høy kvalitet). Det er ikke en gal pris for en nesten skreddersydd skjorte som etter min mening holder en kvalitet som overgår alt du får kjøpt i Norge til under 2000 kroner og ikke er skreddersydd.....


Mvh.
 
Moderntailor

Kan på det varmeste anbefale skjortene fra Custom Shirts, Tailored Shirts, Dress Shirts | Modern Tailor Custom Tailored Suits and Shirts Her designer du din helt egen skjorte, og har flere tusen kombinasjoner av farge, krave, knapper, ermer og sømmer. Du kan enten måle deg selv, eller så tar du mål av en skjorte du har fra før som passer deg. Moderntailor lager faktisk en modell av kroppen din etter målene og spesifikasjonene du selv skriver inn på deres hjemmeside. Denne modellen tar de vare på, noe som medfører perfekt passform hver eneste gang du kjøper en skjorte hos dem. Skjortene koster omkring 100$ for 100% bomull, og prisen øker litt ettersom hvilke valg du tar underveis. MOP knapper koster f.eks 5$ og kontrastsøm eller kontrastkrave koster 5$. Har du det travelt kan du velge ekspressfrakt og få skjorten levert på døren 3-5 dager etter bestilling for 18$, det er selvfølgelig også andre rimeligere metoder for frakt.
 
Har fått varme anbefalinger fra en butikkansatt om skjortene til Frislid.. Noen som har erfaringer med de?
 
Har fått varme anbefalinger fra en butikkansatt om skjortene til Frislid.. Noen som har erfaringer med de?



Har selv 3 skjorter ifra Frislid, og er veldig fornøyd, god passform og kvalitet preger skjortene. De er heller ikke så fryktelig dyre.
Favorittskjorta kommer derimot fra det svenske merket "Stenstrøms", anbefales!
 
Hei

Bruker skjorte hver dag på jobb, da enten i kombinasjon med bukse med press.. eller dress. Har prøvd mye forskjellig, men de som jeg er mest fornøyd med er Van Heusen og Eterna. God passform og bra slitestyrke. Er også en stor fordel at de er lette å stryke opp.

Stig
 
Har selv 3 skjorter ifra Frislid, og er veldig fornøyd, god passform og kvalitet preger skjortene. De er heller ikke så fryktelig dyre.
Favorittskjorta kommer derimot fra det svenske merket "Stenstrøms", anbefales!

Støttes. Bruker skjorte hver dag og har flere fra Stenstrøms. Favoritten blir uansett Boss sine slimfit skjorter. Tåler utrolig med vask uten å miste form og farge.
 
Kan anbefale skjortene til Charles Tyrwhitt. Måtte rett nok inn i extra slim fit, så det kan antas at regular fit er litt posete. Bruker ikke skjorte hver dag, så hvor vaskebestandige de er skal være usagt foreløpig..
Fine slips og ikke minst jakketørkler også!!
 
Kan anbefale skjortene til Charles Tyrwhitt. Måtte rett nok inn i extra slim fit, så det kan antas at regular fit er litt posete. Bruker ikke skjorte hver dag, så hvor vaskebestandige de er skal være usagt foreløpig..
Fine slips og ikke minst jakketørkler også!!

@Josef

Hvor høy/bred er du? Jeg lurer på å bestille selv, men usikker på om jeg skal ha slim eller extra slim!
 
Redigert av en moderator:
@Josef

Hvor høy/bred er du? Jeg lurer på å bestille selv, men usikker på om jeg skal ha slim eller extra slim!

182 høy, brystmål 99, midjemål 86 og halsmål ca 37. 3 siste selvmålt akkurat nå.

Extra slim passet meg veldig bra, skal man finne noe minus ville jeg hatt de ca 0,5 til 1 cm lengre i armene. Spesielt på skjortene med dobbel brett for mansjettknapp.

Dette er ikke noe problem i det hele tatt og sørger jo for at klokken er mer synlig, det burde jo være viktig på et klokkeforum:cool:

Sikkert lurt å bestille en først uansett så er man sikker!!

Lykke til;)
 
Redigert av en moderator: