Jeg er skomann så det holder. Blir egentlig litt flau/skamfull, når jeg regner på hva jeg har brukt på sko. Favoritten er Crocket & Jones (og et par color 8 Alden, selvsagt). For ikke å glemme Tricker’s, Loake og alle de andre sjarmerende produsentene. Alt til sitt bruk. Tricker’s er og blir en landsens produsent i mine øyne. Perfekt til tweed, kordfløyel og grove jeans. Crockett & Jones er strammere og mer raffinerte. Loake ligger i mine øyne midt i landskapet. Relativt rimelig i forhold til kvalitet, god blanding av uformelle og formelle snitt, samt en overraskende god skinnkvalitet. Med fare for å virke klysete (Loake er tross alt det de fleste anser som kostbare, dyre sko), så er Loake den sjarmerende beateren vi alle trenger. Mine Loake Chelsea boots har sett det meste, opplevd det meste, men også tålt det de har blitt utsatt for. Selv nå 5 år etter innkjøp, slurvete pleie, altfor lite hvile mellom bruken og ublide møter med søle, hundeklør og solide mengder sørpe, har de beholdt formen og sålen er like god. Det verdsetter jeg.