csabkos penner
Akkurat som med klokkekjøpene jeg ikke hadde råd til, så har det blitt noen lekre fyllepenner i det siste. Men det hjelper å få på RDen og ta frem en herlig fyllepenn (eller browse TS!) når man kjeder seg på jobb ...
Jeg klinker til med en av favorittene med en gang, en S.T Dupont Olympio (hvis jeg ikke tar feil). Ifølge salgtriksene jeg falt pladask for skal denne være laget av ekte lacquerware og platina og hva vet jeg. Boksen er ikke akkurat en klokkeboks:
Graf von Faber-Castells Anello med ibenholtz (?; "ebony") er en annen klassiker:
En annen S.T. Dupont, en Orpheo denne gangen, tror jeg, med lacquerware og palladium, visstnok:
En gammel god Rotring fyllepenn fra forrige årtusen (arvet fra faderen):
Nok en S.T. Dupont, kan det være en Defi (jeg kan blandet sammen modellnavnene her ...)?:
To Mont Blanc fra den elegante og moderne SlimLine serien (den lyse er en fineliner, den lekre mørke er en fyllepenn):
En uventet high-light, en Omas Marconi i sølv, den eneste med fin og velluktende boks:
Den neste ble solgt til meg som en unik greie i _hvit_ titan, en McLaren som visstnok kun finnes i svært få eksemplarer og kun deles ut til femdoble Formel 1-verdensmestere, etc, etc. Jeg gikk fem på på dette snakket:
Til slutt, to gruppebilder:
Hvilken som så er favoritten? Dupontene (særlig den store med fiolette innslag) skriver veldig bra og gir en herlig kvalitetsfølelse. Omasen er en positiv overraskelse som også skriver veldig bra og kommer i en herlig boks. Den personlige favoritten er imidlertid McLaren, men den er brukt og skriver ikke bra som de andre, selv om den har forbedret seg i det siste ...
Idiotisk pengebruk, men akk så herlig å ta på disse på jobben ...