Slips

Medlem
30. april 2012
Innlegg
395
Sted
CPH/OSL
Jeg er på utkikk etter å utvide slips-parken. I utgangspunktet liker jeg meget godt å holde meg til ensfarget (med tekstur) eller polka-dots i høykvalitets-silke. Er det noen som har noen stalltips her som ikke koster altfor mye? Gjerne bestilling via nettet.... Ikke noe problem å finne dette for en 800-1200 kroner, men det jeg søker er altså rimeligere kilder, hvor kvalitetet fremdeles er god.

Andre slipsinnspill skal selvfølgelig få plass i tråden ogå!
 
Jeg er svak for klassiske slips med striper;)
stock-photo-4891413-naked-woman-in-tie.jpg
 
Har en del slips selv, men favorittene kommer ifra Eton. Et merke vel verdt å sjekke ut!
Også Edsor Kronen lager pene håndsydde slips. Ikke altfor gale pris heller! :)
 
Redigert:
Kjøp deg en AP, hvis du ikke har en fra før, og stikk innom AP-boutiquen i New York. Da får du et som dette

Ikke akkurat polkadots, men neiggu ikke langt unna.

Kult slips det der, @Minuteman!

Ser ut som det likner veldig på mitt eget ...... ett-av-mine-favorittslips.....:cool:

IMG_0638_zpsb5d0aac8.jpg
 
Redigert av en moderator:
Mye fint fra Zegna, være seg polkadots og andre klassiske motiver. Er du på utkikk etter noe rimeligere anbefaler jeg Altea. Veldig up and coming og tilbyr slips i silke og ull til ca 500-lappen :)
 
Thetiebar.com
Meget rimelige slips, bra kvalitet iforhold til pris og perfekt dersom man ønsker å prøve ut forskjellige typer før man går all in med noe fra øverste sjiktet.
 
Dette liker jeg. Har selv en samling på 40-50 slips, samt 10 sløyfer. Mesteparten av dette er riktignok arv fra min bestefar, men har like fullt sansen for slips selv om jeg ikke bruker det daglig. :)
 
Seven Fold

Det ultimate slipset er et såkalt "seven fold tie". Har selv et fra Bulgari som er favoritten blant slipsene mine.

Ellers har jeg noen slips i meget bra kvalitet fra Charvet og Lanvin.
 
Da var det bestilt en haug av slips og pocket squares fra thetiebar. Oppdatering følger....

Ser frem til update. Egentlig veldig glad for at den bransjen jeg er i har gått bort fra slips. De fleste har også kastet jakken, men når jeg ser disse bildene er det jo unektelig stilig med et skarpt slips :)
 
Ser frem til update. Egentlig veldig glad for at den bransjen jeg er i har gått bort fra slips. De fleste har også kastet jakken, men når jeg ser disse bildene er det jo unektelig stilig med et skarpt slips :)

Ser at slips i jobbsammenheng kan være litt lite attraktivt til tider, men jeg mener at folk generelt burde være flinkere til å bruke slips i sosial setting. Ser at for mange skal det neste være gravferd eller bryllup før de tvinger på seg slipset...

Løpende update er at pakken var hentet av fedex under 12 t etter bestilling, til tross for påsken. Lover godt så langt!
 
Hermes, men disse koster 1.200,-stk.
Ellers kan man plukke opp en håndfull når man finner noe brukbart på salg.
Slips er forbruksvare, da det virker som magnet på saus :D
 
Mitt beste tips er å kjøpe inn når du først er i utlandet og finner godsakene på salg. Da snakker vi gjerne om priser ned på 100 USD og mange ganger en god del lavere enn det også.

Selv har kjøpt slips siden midten av 90-tallet og enkelte av de første høy kvalitets slipsene jeg kjøpte lever i beste velgående i dag. Jeg så vidt over 100 slips, flest italienske, men også franske, britiske og amerikanske. Etter min mening er kvaliteten først og fremst avhengig av produsent (obs de kan ha flere produktlinjer med varierende kvalitet) og et 7 (eller 11-) fold slips trenger ikke å være et "bedre" slips enn et 4 eller 5 fold med for. Det avhenger av hva slags skjortekrave og dermed knute du benytter deg av....

Noen høykvalitetsprodusenter verdt å nevne:
Top of the line:
E. Marinella
Italo Ferretti
Dolcepunta
Borrelli
Kiton
Attollini
Hermes
Charvet

Nest best:
Drakes
Turnbull & Asser
Brioni
Canali
Zegna

Fortsatt meget høy kvalitet:
Emilio Pucci
Altea
Ralph Lauren (purple label)
Armani
Brooks Brothers

Dette er som sagt slips som koster skjorta, men som du kan finne til gode priser på salg i utlandet.

Et merke som kanskje er vel verdt å nevne med tanke på dine ønsker rent prismessig er Sam Hober som lager slips av en kvalitet som etter min mening ikke ligger merkbart bak topp kategorien og kan bestilles på mål via internett til priser som starter ned mot 70 USD....

Og lykker til med et bra prosjekt. Jeg er en stor slips patriot som mer enn gjerne ser flere nordmenn som oppgraderer noe, både ved å gå med slips og for å ikke snakke om på sko og lærvarefronten. Legg litt i det og kjøp klassiske items. De varer en mannsalder!