Slips

fedex_zps1bf5583d.png


Review kommer ila dagen, hvis FedEx klarer å finne ringeklokken min!
 
FedEx klarte seff å levere pakken på skolen, mens jeg sitter hjemme og venter. Ubrukelige folk!
Review kommer da senere :)
 
Da var de i hus! Overalt veldig fornøyd :)

38165259-1B4E-4D47-8BB0-F990FDE995BF-24439-00002100402BE1D4_zpsa3274662.jpg


Kvalitetet virker VELDIG bra i forhold til prisen, spesielt vil jeg anbefale de i lin. Eneste negative var at jeg ønsker meg et knall orange slips, men fargen var langt fra sånn som på hjemmesiden - det var mer kobber farget i virkeligheten.
 
Hjelp! Jeg trenger å utvide sløyfe samlingen min med en sort 1950-talls tversover. Altså en standard ferdigknyttet sløyfe av smal type. Noen som har forslag til en god sløyfe pusher?

Frode.
 
Hjelp! Jeg trenger å utvide sløyfe samlingen min med en sort 1950-talls tversover. Altså en standard ferdigknyttet sløyfe av smal type. Noen som har forslag til en god sløyfe pusher?

Frode.
Standard ferdigknyttet har vel "alle" klesbutikker. Tror jeg til og med har sett det på Volt, House of singles etc.
MEN, det er bare å lære seg å knyte de selv med en gang!
Det ser bedre ut, er en av de tingene en mann bør kunne og ikke minst! En selvknytt sløyfe er en samtalestarter!
 
Ang sløyfe. Knytt selv ja. Veldig lett og spesielt om du ikke velger silke.

Handlet til bekjente idag, tror de vil sette veldig pris på det. Alltid innertier med personlige gaver med fokus på hobbyen til mottakerne:)

28A92F4B-4C04-4496-9EE1-3014FE2E9CF0-4680-000005C0D9DD3D6D.jpg
 
MEN, det er bare å lære seg å knyte de selv med en gang!
Det ser bedre ut, er en av de tingene en mann bør kunne og ikke minst! En selvknytt sløyfe er en samtalestarter!
Helt enig!
Som Mads Christensen, forfatter av "Alt om Mann" sier det: "Kan man ikke knyte sitt eget slips (eller egen sløyfe), kan man like så godt holde seg hjemme!" :)
 
Standard ferdigknyttet har vel "alle" klesbutikker. Tror jeg til og med har sett det på Volt, House of singles etc.
MEN, det er bare å lære seg å knyte de selv med en gang!
Det ser bedre ut, er en av de tingene en mann bør kunne og ikke minst! En selvknytt sløyfe er en samtalestarter!

Joda joda. Jeg er jo helt enig og har jo selvfølgelig begge typer sløyfer. Men 1950-talls sløyfe har jeg tidligere kun funnet som ferdigknyttet. Og nå finner jeg ikke denne stilarten noen steder lengre, hverken som ferdigknyttet eller løs.

Frode.
 
då bör du pröva Drake's slips Moore!

om du inte redan gjort de :)

Jeg "spiser" slips.
Høyt forbruk, og har funnet "mine" favoritter hos Duchamp, Paul Smith, Hermes, Tom Ford, Kenzo og Prada.

Kjøper stort sett alltid med meg et par på reiser.
For handel i sofakroken eller kontoret, er det alltids noe pent å finne her (formoder jeg, da det virker som vi har de samme preferanser):
Designer Ties Discount Borrelli Brioni Zegna SALE Duchamp Ferragamo

Lykke til!
:cool:

images-6_zps92930702.jpeg
 
Ett merke som går for å lage veldig fine slips er Hermes. Dette er silkeslips av veldig høy kvalitet som absolutt er verdt pengene. Dette er også slips som blir lett gjenkjent på internasjonal basis og blir aldri feil, uansett om anledningen er ett internasjonalt forretningsmøte, middag med sosieteten eller bare et enkelt familieselskap. Fåes i mange forskjellige mønstre, og kommer også med nye kolleksjoner hvert år.
 
Redigert:
Hvordan oppbevarer dere slipsene deres? Har litt liten skapplass og en del slips, så hadde vært kjekt med noen idéer.
 
Jeg valgte å bli ingeniør i stedet for blåruss. Grunnen var ganske enkel. Jeg sparer penger på slips og skap til oppbevaring og kan heller smykke meg med godsaker fra sveitsiske produsenter slik at jeg har en viss oversikt over når jeg skal komme slentrende på jobb, hente i barnehage osv...
 
Er det ett merke som gjelder når man snakker om skikkelige silke slips, så er det Hermes. Dette er silke slips av veldig høy kvalitet som absolutt er verdt pengene. Dette er også slips som blir lett gjenkjent på internasjonal basis og blir aldri feil, uansett om anledningen er ett internasjonalt forretningsmøte, middag med sosieteten eller bare et enkelt familieselskap. Fåes i mange forskjellige mønstre, og kommer også med nye kolleksjoner hvert år. Samler på slike slips selv, og anbefaler de på det sterkeste til alle andre som skal legge litt penger i noen fine slips!

Har Hermes endret på snittet sitt?
Jeg har ikke prøvd et Hermesslips siden tidlig 2000-tall, men den gang var de så smale i halshøyde at knuten ble bitteliten. Jeg er selvfølgelig ikke tilhenger av overstore knuter knyttet av folk som har slått opp på Youtube og tror de er konger med en dobbel Windsor på et slips som er fôret for å se bra ut med en four-in-hand, men den gang var det umulig å unngå å se ut som enten en hipster, forfyllet programleder eller sosialistisk distriktspolitiker med et slips fra Hermes - helt uavhengig av hvor mye det faktisk kostet.

De beste slipsene i Oslo? Sist jeg sjekket, var det uten tvil og sammenligning Il Pantheon nederst i Hegdehaugsveien, som omtrent de eneste som solgte seven-fold. Hvis det er noen som fremdeles selger Borrelli er det også seven-fold.
 
Redigert:
du ska nog addera drakes och petronius till top of the line, hur attolini brioni etc gör slips vet jag inte, men dressar e dom överjävliga på, tycker drakes och petronius som är ganska likvärdiga håller mkt bättre kvalite än t.ex. borrelli. annars bra uppsummering (y)


Mitt beste tips er å kjøpe inn når du først er i utlandet og finner godsakene på salg. Da snakker vi gjerne om priser ned på 100 USD og mange ganger en god del lavere enn det også.

Selv har kjøpt slips siden midten av 90-tallet og enkelte av de første høy kvalitets slipsene jeg kjøpte lever i beste velgående i dag. Jeg så vidt over 100 slips, flest italienske, men også franske, britiske og amerikanske. Etter min mening er kvaliteten først og fremst avhengig av produsent (obs de kan ha flere produktlinjer med varierende kvalitet) og et 7 (eller 11-) fold slips trenger ikke å være et "bedre" slips enn et 4 eller 5 fold med for. Det avhenger av hva slags skjortekrave og dermed knute du benytter deg av....

Noen høykvalitetsprodusenter verdt å nevne:
Top of the line:
E. Marinella
Italo Ferretti
Dolcepunta
Borrelli
Kiton
Attollini
Hermes
Charvet

Nest best:
Drakes
Turnbull & Asser
Brioni
Canali
Zegna

Fortsatt meget høy kvalitet:
Emilio Pucci
Altea
Ralph Lauren (purple label)
Armani
Brooks Brothers

Dette er som sagt slips som koster skjorta, men som du kan finne til gode priser på salg i utlandet.

Et merke som kanskje er vel verdt å nevne med tanke på dine ønsker rent prismessig er Sam Hober som lager slips av en kvalitet som etter min mening ikke ligger merkbart bak topp kategorien og kan bestilles på mål via internett til priser som starter ned mot 70 USD....

Og lykker til med et bra prosjekt. Jeg er en stor slips patriot som mer enn gjerne ser flere nordmenn som oppgraderer noe, både ved å gå med slips og for å ikke snakke om på sko og lærvarefronten. Legg litt i det og kjøp klassiske items. De varer en mannsalder!
 
du ska nog addera drakes och petronius till top of the line, hur attolini brioni etc gör slips vet jag inte, men dressar e dom överjävliga på, tycker drakes och petronius som är ganska likvärdiga håller mkt bättre kvalite än t.ex. borrelli. annars bra uppsummering (y)

Jepp. Drakes er nok top of the line og Petronius også. Disse slipsene har jeg imidlertid aldri sett selv og synes det er vanskelig å anbefale.

Ellers BØR vel Rubinacci også nevnes?

Var nylig en tur i Italia og dundret rett inn i salgsessongen i Roma med bla 11 nye slips som resultat:)

Fikk bla 2 fra Brioni til 100 Euro/stykk og flere fra Pal Zileri (dresser og slips fra Pal er etter min mening skikkelig undervurdert og minst på høyde med Corneliani og Canali) og Canali. Jeg må si at jeg er ganske imponert over kvaliteten på Brioni slipsene!!

I tillegg plukket jeg opp noen på en butikk som heter Sartoria Rossi som ligger på Piazza della Repubblica (de har også butikker i Milano og Firenze). Kun egne produkter produsert i Italia av noe som for meg fremstod som meget høy kvalitet i forhold til prisen (slipsene lå på 70-80 Euro før salgsrabatt). De har forøvrig også en målsøm service som skal være utmerket value (fra ca. 750 euro og oppover - ca 900-1000 euro for en målsøm full kanvas dress i super 130 kvaltet fra Loro Piana) i følge en bekjent bosatt i Italia.

Rubinaccis show room i Roma var desverre stengt for renovering, men åpner igjen til høsten. De av dere som er i Roma anbefales å ta en tur innom her å plukke opp et slips eller et fantastisk pocket square!!

(det siste avsnittet var kanskje en liten avsporing, men uansett litt slips info:)

Mvh,
 
Jepp. Drakes er nok top of the line og Petronius også. Disse slipsene har jeg imidlertid aldri sett selv og synes det er vanskelig å anbefale.

Ellers BØR vel Rubinacci også nevnes?

Var nylig en tur i Italia og dundret rett inn i salgsessongen i Roma med bla 11 nye slips som resultat:)

Fikk bla 2 fra Brioni til 100 Euro/stykk og flere fra Pal Zileri (dresser og slips fra Pal er etter min mening skikkelig undervurdert og minst på høyde med Corneliani og Canali) og Canali. Jeg må si at jeg er ganske imponert over kvaliteten på Brioni slipsene!!

I tillegg plukket jeg opp noen på en butikk som heter Sartoria Rossi som ligger på Piazza della Repubblica (de har også butikker i Milano og Firenze). Kun egne produkter produsert i Italia av noe som for meg fremstod som meget høy kvalitet i forhold til prisen (slipsene lå på 70-80 Euro før salgsrabatt). De har forøvrig også en målsøm service som skal være utmerket value (fra ca. 750 euro og oppover - ca 900-1000 euro for en målsøm full kanvas dress i super 130 kvaltet fra Loro Piana) i følge en bekjent bosatt i Italia.

Rubinaccis show room i Roma var desverre stengt for renovering, men åpner igjen til høsten. De av dere som er i Roma anbefales å ta en tur innom her å plukke opp et slips eller et fantastisk pocket square!!

(det siste avsnittet var kanskje en liten avsporing, men uansett litt slips info:)

Mvh,


kom hem från milano idag, dä vi bland annat köpte ett hav med petronius 5fold slips ufodret, ovh ett gäng 7fold, hely sinnsykt produkt ovh kommer ligga på ca 1199-1299 ut av butikk SS14. köpte även lite isaia till våren, här e dd kun 7fold, allt er sytt för handsåklart. va inne på kiton showroom, kan summera det enkelt. helt umuligt att finna bedre slips/dress/jakke/skjorte... de er best.
 
Har Hermes endret på snittet sitt?
Jeg har ikke prøvd et Hermesslips siden tidlig 2000-tall, men den gang var de så smale i halshøyde at knuten ble bitteliten. Jeg er selvfølgelig ikke tilhenger av overstore knuter knyttet av folk som har slått opp på Youtube og tror de er konger med en dobbel Windsor på et slips som er fôret for å se bra ut med en four-in-hand, men den gang var det umulig å unngå å se ut som enten en hipster, forfyllet programleder eller sosialistisk distriktspolitiker med et slips fra Hermes - helt uavhengig av hvor mye det faktisk kostet.

De beste slipsene i Oslo? Sist jeg sjekket, var det uten tvil og sammenligning Il Pantheon nederst i Hegdehaugsveien, som omtrent de eneste som solgte seven-fold. Hvis det er noen som fremdeles selger Borrelli er det også seven-fold.

De har nok ikke forandret noe drastisk på snittet sitt og knutene er ikke i største laget nei, men aldri har sett problemet med det. Store knuter ser absolutt veldig bra ut i en del anledninger, men liker å variere og synes i tilegg at de slipsene er fantastisk elegante. De er elegante i sin egen enkelthet. Enkle mønstere på ikke alt for store silkeslips, synes personlig det er kjempe fint.