Slips

Men hvor kjøper man flotte slips når man har oksenakke? Hjelper ikke med fint slips når det ikke rekker ned til tredje skjorteknappen engang;)
 
Salg på slips i Oslo nå?

Etter noen uheldige omstendigheter blir det en begravelse i sommer. Dette var ikke en del av planen på sommerferien, så jeg har ikke med meg noen mørke slips, og ønsker å kle meg passende i en slik anledning (naturligvis!).

Men jeg ønsker heller ikke bare kjøpe et møkkaslips som jeg bruker en gang, så tenkte muligvis benytte anledningen til å kjøpe et ordentlig et når jeg først er i gang. Er det noen gode steder i Oslo som har salg på slips for tiden, som dere vet om og kan anbefale?
 
Ok. Nå har jeg funnet noe som er hakket bedre enn ALT annet jeg eier av slips (for å ikke snakke om tørkler. De er av en utenomjordisk kvalitet som bare eventuelt Rubinacci kan måle seg mot).

Vanda Fine Clothing | Meticulous construction, timeless design and tasteful fabrics

Skreddersjappe i Singapore som man kan bestille online. Slipsene ligger ikke på mer enn maks 800 kroner (før shipping og eventuelt norske skatter og avgifter).

1. Material: Silke, råsilke, ull, kashmir og lin med mere. De kjøper kun inn aller beste kvalitet fra noen av verdens absolutt beste veverier, hovedsaklig britiske, men også italienske og asiatiske. Man finner også rariteter som "vintage japanese kimono silk. De bruker også kun de aller beste materialer til foring.

2. Konstruksjon: I all hovedsak foret six fold. Det som er så bra her er at slipsene er six fold i hele lengden. De aller fleste av de mest ekslusive britiske og italienske produsentene "jukser" og slipset forandrer seg på mystisk vis til eller 4 fold etter det er ferdig innsnevret. Dette sparer man naturligvis masse penger på. Så godt som alt er sydd for hånd i Singapore og sliken er brettet for hånd.

3 Konklusjon: Løp og kjøp. Å bedømme slips er en personlig sak, men jeg mener bestemt at de to slipsene jeg til nå har fått herfra er av langt høyere kvalitet enn mine beste slips fra Marinella, Dolcepunta, Charvet og Brioni.

Dessuten er det i min bok alltid kult med produkt hvor du bare betaler for skikkelig skredderhåndverk og ikke må ut med 50% ekstra for navnet. Her får du kjempeverdi for pengene!!!

Og som tidligere nevnt: Husk for all del å bestille noen av de fantastiske håndsydde tørklene!!!

Mvh.
 
@Alexandre Takk for tipset! Skal prøve å få stukket en tur innom dem i høst når jeg skal til S'pore.
 
Redigert av en moderator:
Jeg som ikke ante at jeg trengte et slips en gang! Nå skal det bli andre boller!
 
Ennå ikke bestilt fra Vanda, men plukket opp et par slips i ull/silke fra nyttårsalget til Drake's. Tok kortere enn 48 timer fra jeg la inn bestillingen på https://www.drakes-london.com/online-shop/sale til jeg hadde dem på døren. Ikke nødvendigvis en fantastisk deal med mva, men utrolig behagelig og smooth :D

20140118_114041_zps2f6be35f.jpg


20140118_114139_zpsbbaa600b.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
@Alexandre :

Hvor mye har du måttet ut med totalt for slips herfra? La oss si man kjøper 3 stk, har du noen tall på det?

Ser utvilsomt ut som noe av det beste "bang-for-buck" jeg har sett!
 
Redigert av en moderator:
Da betaler du neppe noe mer enn du ville gjort for slips og tørkler fra Hugo Boss, men får kvalitet som er helt på høyde med eller bedre enn for eksempel Borrelli og Rubinacci.

Conviction buy!

Støtter denne.
Kjøpte en unlined grenadine derfra i fjor og kunne ikke vært mer fornøyd.
 
Jeg har kjøpt slips litt hips som hopp fra ulike leverandører. Til nå er jeg mest fornøyd med slipsene fra Hérmes.


De er tykke, og faller fint. I motsetning til Louis Vuitton som er tynnere, og føles ikke like gode.


Til oppbevaring:









 
Jeg har kjøpt slips litt hips som hopp fra ulike leverandører. Til nå er jeg mest fornøyd med slipsene fra Hérmes.


De er tykke, og faller fint. I motsetning til Louis Vuitton som er tynnere, og føles ikke like gode.


Til oppbevaring:










+1 Både for Hermes og oppbevaring. Jeg kunne imidlertid tenkt meg en bedre løsning, med andre ord et slipsstativ - så følger med her om det kommer noen gode tips.

Der vi bodde før hadde vi et slags walk-in-closet der en del av klesstangen gikk over en kommode så det ikke var mulig å henge klær der, da brukte jeg den delen av stangen til å henge slips over - og det gikk veldig fint - vurderer å få til noe tilsvarende her.

Edit: Det blågrå der har for øvrig jeg også :)
 
Being a Londoner a day didn't go a miss without walking down Jermyn Street, ("Thomas Pink") as I've been told the best way to LQQK after your silk ties is to roll them up as you have done it suppose to relax the silk.. Send them a email they will help if in need,,there ok...


+1 Både for Hermes og oppbevaring. Jeg kunne imidlertid tenkt meg en bedre løsning, med andre ord et slipsstativ - så følger med her om det kommer noen gode tips.

Der vi bodde før hadde vi et slags walk-in-closet der en del av klesstangen gikk over en kommode så det ikke var mulig å henge klær der, da brukte jeg den delen av stangen til å henge slips over - og det gikk veldig fint - vurderer å få til noe tilsvarende her.

Edit: Det blågrå der har for øvrig jeg også :)
 
Jeg plukket opp tipset om Vanda Fine Clothing i denne tråden og mottok følgende i dag. Har en stabel med med beaterslips fra Tiebar og et par håndfuller mer "hi-end" (Borelli, Marinelli, Armani) så jeg er spent på hvordan disse er i bruk over noe tid.













 
Det ser veldig lovende ut, jeg likte særlig det til venstre, som du har laget et nærbilde av nederst. Kan du ikke gi oss en statusrapport når det har gått litt tid?
 
Salg på bergbergstore.com med 30-50 % på de fleste slips. Jeg bestilte tre slips. Kan skrive en liten review når de dumper ned i postkassen.