Solbrilletråden

Bra tråd Anders :)

Jeg sverger også til Ray Ban. Satt faktisk å tenkte over solbriller her om dagen. Fant ut at jeg vil ha et nytt par. Litt lei av de jeg har nå, og vurderer å gå for Ray Ban Caravan (RB3136-05).

rb3136-05.jpg

Ray Ban blir for sollebrillemarkedet som Rolex er for klokkemarkedet; kommersielt, men av god kvalitet.
Hvis man vil ha noe unikt, kjøper man ikke Ray Ban (eller Rolex...)

Ray Ban blir for sollebrillemarkedet som Rolex er for klokkemarkedet; kommersielt, men av god kvalitet.
Hvis man vil ha noe unikt, kjøper man ikke Ray Ban (eller Rolex...)

I motsetning til klokkekjøp... :D ..så kjøpte jeg RB Aviators fordi jeg faktisk trengte et sett bra pilotbriller, og det er jo nettopp det de er. Pilotbrillene med stor P :)

Veldig fin tråd Anders!

Hvor lang leveringstid er det fra Opticsplanet?
Vurderer å kjøpe mitt første solbriller m/ styrke.

Hvis det er veldig mye å spare i forhold til optiker (vurderer RB), så er det vel bare å få tatt en ny synsundersøkelse (tre år siden sist gang :?)

RB aviators med styrke koster vel ca 1600 med styrke i Norge ihvertfall.

Veldig fin tråd Anders!

Hvor lang leveringstid er det fra Opticsplanet?
Vurderer å kjøpe mitt første solbriller m/ styrke.

Hvis det er veldig mye å spare i forhold til optiker (vurderer RB), så er det vel bare å få tatt en ny synsundersøkelse (tre år siden sist gang :?)

Tror de brukte et par tre uker på å levere. Når du bestiller med styrke får du først en leveringsbekreftelse ("Your order is sent" eller noe slikt) allerede etter få dager, noe som fikk meg til å stusse. Men de sender da brillene videre til optikerne som fikser glasset etter din spesifikasjon. Så plutselig kommer brillene :D Så ikke helt fornøyd med kommunikasjonsprosessen. Ordrebekreftelsen inneholdt heller ikke mine styrkespesifikasjoner, så vær nøye når du legger inn. Brilleseddel innholder endel info om pupillavstand etc som er viktig å få med.

En synsundersøkelse er alltid lurt :) Jeg kommer fra en familie med endel øyesykdommer, jeg passer på å få en grundig undersøkelse med jevne mellomrom. En god optiker har kompetanse til å gjøre enkle sjekker for sykdommer og endringer også, ikke bare synsfeil. Ikke bare klokkene som trenger ettersyn. (Dette gjelder generelt legebesøk også. Altfor mange mennesker som lar bilen få kontroll oftere enn helsa ...)

RB aviators med styrke koster vel ca 1600 med styrke i Norge ihvertfall.

RB Caravan med styrke kom på 1500 fra Opticsplanet. Så godt mulig du kan få dem like billig i Norge om du kjøper dem fra samme sted som Ole nevner. Hvor er dette? Hos de optikerne jeg sjekket måtte jeg ut med langt mer.

Takker for svar!

Har veldig lyst på wayfarer, men de begynner vel å bli ganske utbredt.
Har dog ikke prøvet noe fra RB enda, så jeg får se hva jeg finner ut. :D

RB Caravan med styrke kom på 1500 fra Opticsplanet. Så godt mulig du kan få dem like billig i Norge om du kjøper dem fra samme sted som Ole nevner. Hvor er dette? Hos de optikerne jeg sjekket måtte jeg ut med langt mer.

Det var en kampanjegreie hos krogh, men jeg mistenker at den fortsatt gjelder. Sving innom krogh og hør! Det var i alle fall 300 kr ekstra for å få de med styrke! Det er selvfølgelig ikke snakk om superglass, men i forhold til alternativene så er det jo en god deal! :)

Ser at RB Caravan kan skaffes til ca 100usd på bukta. (selger garanterer at disse er ekte) Er dette pålitelig??

Med ny klokke måtte jeg selvfølgelig kjøpe noen nye solbriller også. Endte opp med et par YSL pilotbriller som til og med falt i smak hos DJDAN:cool:

Takk til Ollis Optikk i Bogstadveien for ypperlig service og bra utvalg..

Ray Ban Caravan i Oslo?

Jeg synes Caravan-brillene fra Ray Ban ser veldig bra ut. Er på jakt etter noe litt annet enn de klassiske pilotbrillene. Er det noen som vet om en butikk i Oslo som har Caravan inne? Har lyst til å prøve de på før et eventuelt nettkjøp. Hvor mye koster de fra butikk i Norge?

Da har jeg vært nede på Krogh å testet solbriller.
Ray Ban wayfarer ble godkjent av både samboer og optiker, så da er det bare å vente på synstest. :cool:

Da er disse bestilt....
400-300public_graphics_custom_products_images_rb_2132_710.jpg

Og mottatt idag :cool:

Meget rask forsendelse fra solglass.no

Bestilte 31. mai 22.35 og fikk i postkassen idag 14.00.
Bra pris også! Svindlerne hos Synsam skulle ha 1800,-. men slapp med 899,-.

KAB

Har prøvd noen solbriller oppgjennom, men de siste 10 åra har jeg sverget til Silhoutte.
Fikk nye for ca 1mnd siden, da mine forrige fikk tretthetsbrudd etter nesten 10 års bruk :)
Veier ca 10gram og ikke noe press i tinning eller noe. Glemmer å ta de av til tider også :D
Anbefales virkelig!

Sent from my iPhone using Tapatalk